2015-10-28, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raffertys-Angels
Man försvarar inte sitt land genom mordbränder. & försvara mot vadå? Invandrare? Asylsökande som flytt för att överleva?
Jag gör vad jag kan & har möjlighet till för att hjälpa till. Vad gör du?
Nu var där inga människor i den här byggnaden men självklart ska förövarna ändå straffas för det de gjort även om det kan kännas som ett fall av civil olydnad. Men jag förstår att det sker i ett samhälle där politikerna inte lyssnar på folkviljan.
Citera
2015-10-28, 00:25
Medlem
Citat:
Man försvarar inte sitt land genom mordbränder

Uppenbarligen gör man det.

Citat:
Invandrare?

Antagligen.

Citat:
flytt för att överleva?

Den största promillen är lyxinvandrare som inte har flytt en millimeter i hela sina liv. Hoppas du förstår det.

Citat:
Jag gör vad jag kan & har möjlighet till för att hjälpa till.

Förutom att ta hem dem ditt hem. För det kostar ju ur egen kassa till skillnad från klädinsamlingar och att agera kontaktperson.

Citat:
Vad gör du?

Inte ett skit. Har aldrig påstått det heller. Sverige gör redan mer än nog.
Citera
2015-10-28, 00:39
Medlem
Raffertys-Angelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bryxt
Uppenbarligen gör man det.
Förvara sitt land gör man inte med att bränna ner flyktingboenden.

Antagligen.
Vet inte riktigt hur jag ska bemöta denna så det blir bara, varför?

Den största promillen är lyxinvandrare som inte har flytt en millimeter i hela sina liv. Hoppas du förstår det.

Lyxinvandrare? Vet inte vart du fått den infon ifrån men beklagar att du tror så.

Förutom att ta hem dem ditt hem. För det kostar ju ur egen kassa till skillnad från klädinsamlingar och att agera kontaktperson.
Min tid & hjälp är något som behövs likaväl som pengar.

Inte ett skit. Har aldrig påstått det heller. Sverige gör redan mer än nog.
Ja det var väntat.
Citera
2015-10-28, 00:57
Medlem
Citat:
varför?

Manifestera. Förhindra bosättning. Det verkar onekligen mindre lockande att resa till ett land där man vet att det finns risk för att bli uppeldad av en molotov cocktail mitt i natten. Känns väldigt uppenbart varför tycker jag.

Citat:
Vet inte vart du fått den infon ifrån

Fått och fått. Vet väl vem som helst som inte lever under en sten. Kan ju ta bussincidenten som pågår just nu. Där har du ett exempel på några av dessa. Verkar dem på något sätt desperata? Hur svårt kan man ha haft det i livet när man är rädd för att bli attackerad av rådjur?

Citat:
Min tid och hjälp

Kan säga direkt att dem skiter i dessa två saker.
Citera
2015-10-28, 01:16
Medlem
Citat:
Allvarligt? På vilket sätt. Hm en person eller flera tänder eld på boenden som är till för folk som flytt. Sen springer dom därifrån & tycker att dom gjort vad förutom ett våldsbrott? Dom visar inte sina rätta ansikten ute i vardagen med att skapa opinion eller ta frågan till sina politiker. Nej dom är fega kräk för att dom ger sig på människor som flytt & kommit hit för att få skydd. Inte för att återigen frukta för sina liv för att fega kräk tycker att det är ok att utsätta dom för detta. Istället för att ta striden verbalt ute i samhället.
Vid en viss tidpunkt tar den verbala striden slut. Tänk också på att en hjälte är någon som begår de nödvändiga brotten, för allas bästa.
Citera
2015-10-28, 01:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Ljungbyhed i SKåne. Dit väntas 1000 till inom de närmaste dagarna. Det är på denna plats det också planeras för tält.

Googla nästa gång.
Dessa tält kommer de att tända på själva bidragsflyktingarna, så gjorde de i Slovakien (tror jag det var) häromdagen när de tyckte det tog för lång tid innan bussen till nästa gräns skulle komma och att de inte fick nog med mat.

Vi borde ha en stor "flyktinganläggnings bränder" tråd där det är Svenska hjältar och en för de bränder de själva står för just när de är missnöjda och vill byta boende typ "Missnöjesbränder på flyktingboende".

Sen hörde jag att Polisen har rätt svårt att hitta de skyldiga då allt brinner upp och ingen vill vittna, men de vill ju inte negrerna heller ställa upp på när det gängbråks skjuts hejvilt i ghettona...
Citera
2015-10-28, 02:02
Medlem
Vi får sätta upp en skylt vid gränsen, FULLBELAGT.
Citera
2015-10-28, 02:07
Medlem
John-Daltons avatar
Jag tycker inte heller att det är folkets sak att hjälpa till. Som någon innan mig skrev så har migranterna redan fått mer än nog av det svenska samhället. Det svenska folket har varit alltför naivt och dumsnällt som funnit sig i allt detta, men medias och politikernas tycka-synd-om-propaganda tycks uppenbarligen ha givit effekt. Bl.a. så har asylsökanden haft företräde till landets tandkliniker, som redan går på knäna för att kunna hantera den rådande situationen med att ta emot de nyanlända och hjälpa dem med deras tandhälsa. Vilka får stå för dessa tandvårdskostnader? Jo vi skattebetalare såklart. Det finns många svenskar som också har det svårt och som inte har råd att gå till tandläkaren (fas 3:are t.ex.), men ingen tycks vurma för dem. Då är det minsann inget tal om att hjälpa dessa människor med gratis tandvård eller andra förnödenheter, utan man låter istället icke svenskar få den hjälpen som många infödda svenskar skulle behöva. Hur snedvridet som helst, enligt mitt och många andras tycken.

Vidare så hör man ofta att de som kommer till Sverige gnäller och klagar på hjälpen de får. De är inte nöjda trots att de får gratis bostäder, gratis sjuk- och tandvård, gratis kläder, gratis mat, gratis utbildningar etc. Jag tycker att många av de som kommer hit är rent ut sagt oförskämda och visar ingen som helst respekt eller tacksamhet gentemot oss som, via skattemedel, försörjer dem.

Jag börjar uppriktigt sagt bli riktigt irriterad på de förhållanden som råder i Sverige idag samt att ingen går ut och kritiserar vansinnet. Svensk invandrings- och flyktingpolitik ska ha folkmajoritetens stöd och har den inte det så finns det heller ingen anledning att acceptera densamma. Vi ska också komma ihåg att det verkliga syftet med denna unkna politik är att skapa låglöne jobb genom att överbefolka landet, och inte att "hjälpa de stackars flyktingarna som flyr undan krig och förföljelse", som det annars så fint brukar att heta. Genom denna överbefolkning, som man nu ägnar sig åt, skapas konkurrans om jobben vilket innebär att man i förlängningen kan sänka folkets löner; detta samtidigt som också konkurransen om bostäder ökar, vilket gör att bostadspriserna och hyrorna skjuter i höjden, eftersom det blir fler människor som behöver bostäder. Med andra ord är detta en feg, ful och cynisk politik som drabbar oss vanliga infödda svenskar, och som egentligen inte har någonting som helst med välvillighet gentemot flyktingar att göra.

Jag vill dock betona att jag inte ställer mig bakom den senaste tidens bränder och att de skyldiga givetvis måste straffas för sina gärningar.
Senast redigerad av John-Dalton 2015-10-28 kl. 02:11.
Citera
2015-10-28, 03:20
Medlem
Uf0mammuts avatar
Citat:
Allvarligt? På vilket sätt. Hm en person eller flera tänder eld på boenden som är till för folk som flytt. Sen springer dom därifrån & tycker att dom gjort vad förutom ett våldsbrott? Dom visar inte sina rätta ansikten ute i vardagen med att skapa opinion eller ta frågan till sina politiker. Nej dom är fega kräk för att dom ger sig på människor som flytt & kommit hit för att få skydd. Inte för att återigen frukta för sina liv för att fega kräk tycker att det är ok att utsätta dom för detta. Istället för att ta striden verbalt ute i samhället.

Till att börja med vet du inte vad de gör i övrigt i sina liv. För det andra så fungerar demokratin undermåligt i Sverige idag, bevisligen, då ett parti med 13% ges noll inflytande och ett parti med 7% ges enormt inflytande. För det tredje, om man visar sitt rätta ansikte i dagens åsiktskorridor och vill föra fram en dialog möts man av monologen "du har inte en politisk åsikt utan en rasistisk åsikt hejdå ditt kräk".
Jag tycker inte det är ekonomiskt försvarbart att bränna ner lokaler, likaså omoraliskt beteende, rent av fel, och påminner alldeles för mycket om våldsvänsterns taktiker... men jag förstår mig på desperationen att nå fram med åtminstone lite anarkistisk signalpolitik, alternativen har ju varit närmast verkningslösa?
Citera
2015-10-28, 03:42
Medlem
Uf0mammuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John-Dalton
Vi ska också komma ihåg att det verkliga syftet med denna unkna politik är att skapa låglöne jobb genom att överbefolka landet, och inte att "hjälpa de stackars flyktingarna som flyr undan krig och förföljelse", som det annars så fint brukar att heta. Genom denna överbefolkning, som man nu ägnar sig åt, skapas konkurrans om jobben vilket innebär att man i förlängningen kan sänka folkets löner; detta samtidigt som också konkurransen om bostäder ökar, vilket gör att bostadspriserna och hyrorna skjuter i höjden, eftersom det blir fler människor som behöver bostäder. Med andra ord är detta en feg, ful och cynisk politik som drabbar oss vanliga infödda svenskar, och som egentligen inte har någonting som helst med välvillighet gentemot flyktingar att göra.

Jag vill dock betona att jag inte ställer mig bakom den senaste tidens bränder och att de skyldiga givetvis måste straffas för sina gärningar.

Detta nämns alldeles för sällan. Jag tror inte ens att det är allmänt känt att det är så här det fungerar, kanske för att det låter för konspiratoriskt, att uppsåtet är svårt att bevisa.
Citera
2015-10-28, 11:20
Medlem
Europes avatar
Citat:
Man försvarar inte sitt land genom mordbränder. & försvara mot vadå? Invandrare? Asylsökande som flytt för att överleva?
Jag gör vad jag kan & har möjlighet till för att hjälpa till. Vad gör du?

Du har helt rätt i att det på intet sätt förhindrar det pågående folkmordet på landets ursprungsbefolkning. Däremot har du helt fel i att de flesta som kommer hit från Turkiet och EU-länderna skulle fly för att överleva, då de knappast står inför någon omedelbar fara för sina liv i dessa länder.

Jaha, hur "hjälper" du till? Genom att återupprepa regimens ramsor från de senaste 20 åren om att det inte finns några svenskar eller någon svensk kultur, samt att det därför inte existerar något sådant som folkmord på svenskarna och utrotandet av den svenska kulturen? Eller handlar det om att fortsätta att återge de rasistiska konspirationsteorierna om och rashetsen mot "Den vite mannen", "vita, heterosexuella män" o.s.v., som infördes som statsreligion vid slutet av 1990-talet, samt har påtvingats all offentlig verksamhet i Sverige, inte minst inom högskolesektorn, trots att det inte har något som helst med vetenskap och forskning att göra? Eller ska du hjälpa de offentligt finansierade verksamheterna som bankar in i huvudet på invandrarna från Afrika och Mellanöstern att det är de vita människorna som är skyldiga till alla deras eventuella tillkortakommanden, problem, lidanden o.s.v.? Samt att de måste komma ihåg att de flesta svenskar är rasistiska fiender mot dem? Att allt rasistiskt hat de eventuellt känner mot vita eller islamistiskt hat de bär mot alla icke-muslimer, samt all offermentalitet de har närt hittills, är alldeles för svagt och hade varit mycket starkare om de verkligen hade förstått hur stor anledning de har att hata och känna sig som offer? Kort sagt, de allra nödvändigaste insikterna att bära med sig när vita svenskar inom kort har blivit en marginell minoritet i ett land där lag och ordning, samt alla andra för fungerande stater nödvändiga delar, har upphört helt?
Senast redigerad av Europe 2015-10-28 kl. 11:27.
Citera
2015-10-28, 12:39
Medlem
John-Daltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uf0mammut
Detta nämns alldeles för sällan. Jag tror inte ens att det är allmänt känt att det är så här det fungerar, kanske för att det låter för konspiratoriskt, att uppsåtet är svårt att bevisa.

Ja, den riktiga sanningen vill man såklart undanhålla, eftersom man helt enkelt inte vill att folket skall känna till denna. För att kunna få till stånd försämringarna ute i samhället, är det naturligtvis mycket enklare för makthavarna att gömma sig bakom en massa fina och tomma fraser som "folk flyr undan krig och förföljselse", "folk flyr undan fattigdom", "vi måste hjälpa de stackars flyktingarna", "alla människors lika värde" etc, eftersom sanningen, som sagt, är obekväm för dem att avslöja. Om folket kände till det verkliga syftet med massinvandringen, skulle förmodligen förtroendet för makthavarna sjunka radikalt och de skulle förlora röster till följd av detta. Tyvärr tycks många människor sakna förmåga att kunna tänka självständigt och faller därför lätt till föga för den propaganda som genomförs av politiker och journalister.

Vidare så gömmer man sig bakom argument som att "Sverige är i behov av arbetskraft". Detta kan man höra från både moderat och socialdemokratiskt håll. Man kan naturligtvis då fråga sig varför Sverige skulle vara i ett så stort i behov av arbetskraft då vi redan har en såpas hög arbetslöshet som vi har. Varför späda på arbetslösheten ytterligare? Svaret är åter igen att man vill överbefolka landet i syfte att skapa konkurrans om jobben så att man i förlängningen kan sänka arbetarnas löner.
Såväl socialdemokraterna som moderaterna vill ha en arbetslöshet på runtomkring 7%. Det optimala vore ju annars att så få människor som möjligt vore arbetslösa, men då kan inte lönerna hållas nere och de uppe i toppen tjänar därmed mindre på detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in