Citat:
Ursprungligen postat av
hasselmuz
Jag slås av det torftiga liv litauerna, enligt förhör, verkar leva.
AB tillbringar hela sin lediga söndag inomhus, för sig själv, med att titta på filmer. En söndag i juni.
IB och NB häckar i sitt rum, spelar och kollar på datorn. Dom tre tittar inte på film ihop utan kurar i sina respektive rum och träffas vid rökpauserna ute. Inga aktiviteter efter jobbet, utom att fiska ibland.
AB är rädd för sin dominante bror och vågar inte säga emot honom. Kan heller inte ta kontakt med andra då han inte behärskar vare sig svenska eller engelska. T.o.m svårigheter att prata med brorsans fru då hon pratar ryska och är tydligen inte bra på litauiska.
Jobbar sex dagar i veckan, trötta efter hårt jobb i tio timmar. Utnyttjade.
Det känns lite sorgligt och tröstlöst, deras liv som det har varit i Sverige. Jag anar också en viss bitterhet mot " svensken" Arne med all rätt faktiskt.
Jag vet inte vad jag vill komma fram till, dessa omständigheter har ju naturligtvis ingen bäring på brottet mot Lisa. NB är som han är oavsett.
Jag tror att jag skrivit precis detsamma.
Torftigt var mitt nyckelord. Jag kände något slags cellskräck när jag läste. Jag vet inte vad jag ville komma fram till heller, men jag tror att, speciellt MGM, den vidriga handlingen till trots, framstår som beklämmande, tragisk, tillkortakommande, sunkig med sin ohygien alkoholmissbruk kedjerökning osunda mathållning dåliga tänder..... Han är inte en
predator i samma mening som ett lejon, han är ett kräk som inte ens kan tygla sina snaskiga kompensationsbehov. Alltså, jag hatar honom inte, bara beklagar vad han och vi råkat ut för. Oj, det blev nästan sentimentalt, skärpan börjar försvinna i mörkret. Natti.