Citat:
Håller inte med.
Hon har varit rätt hemlig på sistone. Hon har sagt att det finns bevis som talar till NB:s fördel men att hon inte uttalar sig före rättegången.
Jag har lite feeling för att hon har något att komma med. Lägg därtill detta:
http://www.expressen.se/gt/rutinerade-polisen-inkopplad-i-lisa-fallet/
Intervju med Jan Olsson
Nja, Ingrid Rönnbäck har nog en räv bakom örat.
Hon har varit rätt hemlig på sistone. Hon har sagt att det finns bevis som talar till NB:s fördel men att hon inte uttalar sig före rättegången.
Jag har lite feeling för att hon har något att komma med. Lägg därtill detta:
http://www.expressen.se/gt/rutinerade-polisen-inkopplad-i-lisa-fallet/
Intervju med Jan Olsson
Nja, Ingrid Rönnbäck har nog en räv bakom örat.
Man ska aldrig säga aldrig, men jag förstår inte vad det skulle vara. Hon har ju tidigare sagt att hon vidarebefordrat alla tips hon fått in till utredarna (som sagt att de kunnat avföra dem som ointressanta). Har hon då behållit några panggrejer som hon drar till med när hon lämnar in sin vittneslista imorgon? (Om hon inte lämnat in den redan)
Det luktar lite för mycket amerikanskt rättegångsdrama tycker jag.
Dessutom - vad skulle det vara? Att introducera en eventuell med-GM kommer inte att hjälpa klienten. Hon måste hitta något som förklarar bort all DNA-bevisning. Och vad skulle det kunna vara? Äkta bevis för plantering. Vad skulle det kunna vara?
Rönnbäck beskrev bevisningen som svag i intervjuer och lyckades lura ett antal personer här inne. Det visade sig inte direkt vara med sanningen överensstämmande. Som någon sa (tror det var nån advokat) - Det sitter mängder med dömda mördare i Sverige på svagare bevisning än den som åklagaren åberopar i det här fallet.
Jag tror också att Wennerholm blir en svårknäckt nöt för henne. Han verkade väldigt påläst och lugn vid presskonferensen. Det kommer nog inte att bli mycket tystnad, bläddrande i papper och hummande som man ibland kunde höra från åklagarna i Vatchareeya-rättegången. Han kommer att ha koll på alla detaljer och om/när hon försöker dra beskrivningar av omständigheter som inte är med sanningen helt överensstämmande så kommer han att korrigera dem. Jag tror också att han mycket pedagogiskt och strukturerat kommer att visa för rättens ledamöter vad som finns i bevisväg.
Ingenting - absolut ingenting - talar i nuläget för att Nerijus har minsta chans att undkomma en fällande dom för mord.