2015-10-27, 23:09
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoveToTheBeat
Hon säger bland annat:

Det Irina helst vill prata om är de elva dagarna som hon satt frihetsberövad. Hon berättar länge om det som hon anser var en mycket brysk behandling av poliser och häktespersonal. Under intervjun använder hon ordet rasism och säger att hon blivit nedvärderad på ett sätt hon inte trodde var möjligt.

– Jag har tappat tilltron till Sverige och det svenska rättssamhället. Efter att jag kom hem till Litauen mådde jag så dåligt att jag inte gick ut på tre veckor. Det var som en hemsk mardröm.

Vilken tur då att detta inte skedde i Litauen, tror nog vårat rättssystem är bättre än där.

Alltså fyfan, förstår verkligen inte hur hon kan ställa sig bakom sin man, sanslöst rent ut sagt, men känns dock skönt att veta att han kommer att sitta av en avsevärd tid av sitt straff i svenskt fängelse, och hon är inte välkommen tillbaka till Sverige. Ja, jag vet, elakt sagt.

Det är inte elakt alls. Man får se det till vad det är, och inte vad en person som står parti tycker.
En sensationskärring är hon också alltså, eller så har hon inte lyckats reflektera färdigt ännu.

Om man gör sig krånglig i förhör, och dessutom smutsar ner sig med lögner gör det inte det minsta om hon fått gå barfota i arrest eller häkte ( i Juni månad )
Hennes gnäll är oerhört svårsålt till mig.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
Men jag blir mållös. Av allt som skett så är det häktningstiden som påverkar hennes psykiska hälsa? Kan inte annat än tänka på att det är...märkligt...manipulativt...
Ta popcorn i stället för att läsa sådana...
Vilket "hem Litauen" har hon kommit tillbaka om hon knappast pratar litauiska trots att hon föddes i Litauen...???
Hon och den av henne har redan blivit hängda i mitt hem via Media. Bara den mista delen försöker fortfarande skapa konspirationer och manipulera inom sina dumma inlägg. Medias pådrag är inte lika mycket stor som i Sverige men det här är en av de mesta aktuella med en massa kommentar. Det är så svårt att tro på det men det behovs. Folket i Litauen får mycket knappare info men tillräckligt för att kunna skapa helhetsbilden.
Det är mycket pinsamt för oss också. Det är en stor skam för alla landsmän. Det vad vi bara kan hoppas är att svenskarna inte kommer att fälla alla litauer för det vad den* har gjort...
Stor regret och jag är mycket ledsen.
Medlem
NB kommer aldrig att erkänna!!

Efter expressens intervju med Irina och att hon säger (jag litar på min man och älskar min man)
Då tror jag vi ska glömma att NB kommer någonsin erkänna att han mördat Lisa!. För att han skäms ännu mer och vill inte förlora frun!.
Ett erkännande är viktigt för att få ett avslut och att han berättar lite vad som hände.
Vi alla och LH familj vill säkert veta om Lisa fick lida? Eller gick väldigt fort? Vad va Lisas sista ord? Mm
Senast redigerad av 80SLMNI 2015-10-27 kl. 23:19.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Mobilfodral - sid.777

Mobildisplay - sid.779

Örhänge - sid.780

Dessa fynd gjorda av tre olika vänner, och finns således beskrivet i FUP.

I övrigt ska nog inte göras rubriker angående att de måhända är militärer. Samtliga personer behandlas som just personer av Polisen. Det förekommer dock att vittnen/tillförare av material till förundersökningen bemöts på ett mer personligt sätt om de står i relation till målsägande på något vis.

En av dessa stannade till utanför ladan "av ren nyfikenhet" och hittar örhängena trots att det var "relativt mörkt".

Fynd av nycklar (AB) är militär.

Militär och polis var resultatlösa i fem dagar. Av vilken anledning? Sen gick det rasande fort...
2015-10-27, 23:10
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrfix
Hur ska farbror ha det egentligen?Söker farbror på sex eller inte?Du tror inte att polisen ser skillnad på om bilden finns i cachen eller om den finns sparad på hårddisken?
Jag sökte på sex nu, i rent forskningssyfte, inte annars. Var tror du cachen hamnar, om inte på hårddisken?
2015-10-27, 23:10
Medlem
Har läst FUP nu fram till förhören med Neirus. Lite kommentarer och frågor hittils:

s. 231 Clas Holm uppger att han aldrig har pratat med bröderna om sökanden som gjorts vid Martorp.

s. 264 Nerijus verkar ovanligt inläst på fallet. Han måste ha översatt svenska medier (Bekräftas senare).

s. 293 Vittne uppger att Nerijus verkade konstig när han hälsade på honom

s. 352 Vittne möter litauernas bil med nedvevad ruta och ensam förare. Den nedvevade rutan stärker ju teorin om att Det var Nerijus som kastade ut Lisas saker vid åkrarna.

- Det måste ha varit Nerijus förslag att de skulle åka och leta mask vid Martorp så att han kunde observera Missing Peoples sökningar. AB säger att det var båsas förslag men det låter lite skumt. Eller?
Det var även Nerijus förslag att de skulle byta däck på bilen vid Martorp på tisdagen. s. 1151
Sen var de också och lämnade tillbaka en hammare vid Martorp efter mordet. Även det Nerijus förslag?

s. 1154 Nerijus säger aldrig vart han åker när han åker någonstans
s. 1275 Irina intygar detta. Lite skumt med en person som bara sticker iväg utan att säga vart.

Kniven som hittades i Sharanen brukar användas i köket för att skära potatis enligt AB. S. 1197

s. 1198 Våldsporrbilder hittades i Aivaras mobil.
Han säger att han brukar titta på denna typ av bilder ibland. Känns ju löjligt att då ta upp detta som beklämmande för Nerius när även hans bror gillar att se på våldsporr.

s. 1062-63 Varför bad Nerijus sin bror hämta en nyckel vid Martorp?

- Antagligen använde Nerijus balsnöret som använts att hänga upp hjorten vid jakten. Han skar av det från stången. Men varför hängde han då inte upp Lisa där?

- Varför åker Nerijus hem för att berätta att han måste hämta ett bättre verktyg, och åker sen iväg 5 minuter senare. Varför åkte han inte och hämtade verktyget direkt?

- Irina tror inte att hennes man är mördaren trots att ha presenterats alla vittnesuppgifter och hela den tekniska bevisningen. S. 1318

- Irina försökte skydda sin man från misstankar genom att säga att han hade erektionsproblem. S. 13.20. Borde inte detta vara nog för att åtala henne för skyddande av brottsling, förutom det här med alibit och tvätten?
2015-10-27, 23:11
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Baltens fruga har alltså kvar all sin kärlek och hon är tvärsäker på hans oskuld fast
hon konfronterats med den förkrossande starka indicie- och beviskedjan som binder
hennes make till mordet på en svensk blond tonårstjej. Hon har fått se foton på den
döda och skändade Lisa där hon låg i skåpet på Martorp och ändå förmår hon inte
ta till sig sanningen om vad mannen som hon sammanlevt och ingått äktenskap med
har gjort sig skyldig till. Eller vet hon mycket väl och det är bara ett skådespel från hennes
sida. Hon kanske inte tycker det var så märkvärdigt att maken fick utlopp för sina
sexualsadistiska fantasier och dräpte en nordisk jänta? Hon kanske deltog själv på ett hörn?
Att hon har skyddat sin make är uppenbart och hon borde ha fått ett kännbart straff
för detta.

Mördarens kärring är inte heller välkommen hit till Sverige något mera.
Det skulle i så fall vara till en cell på Hinseberg.

http://www.expressen.se/gt/nerijus-hustru-irina-jag-litar-pa-min-man/

Verkligen patetiskt att läsa hennes ord. Men går nog att förstå att det handlar om ren o skär förnekelse och
omvandling av verkligheten i överlevnadssyfte från hennes sida. Hon är ju mamma också. Skulle hon öppet erkänna hans skuld inför sin familj och omgivning i Litauen att hon varit och är gift med en mördare så faller ju skammen över på henne själv och hon skulle få det ännu svårare. Mördarhustru och lurad in i ett falskt äktenskap osv. blottlagt sitt liv med honom för alla att läsa. Hon har konstruerat en överlevnadslögn helt enkelt under de här fyra månaderna på hemmaplan.
Hon kommer aldrig mer att sätta sin fot över Sveriges gräns och förmodligen är hon inte så pass stark att hon kommer klara av att hälsa på honom i fängelset heller sent om sider när han är dömd till evig inlåsning.
2015-10-27, 23:12
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag gjorde en bildsökning på ordet sex, och fick in den här bilden: http://rodeo.net/lisamagnusson/files/2012/10/sex-is-not-the-enemy-31.jpg, tvång, nära våld. Om jag gör fler sökningar får jag sannolikt in annat material som jag inte vill se.
Du kan ha rätt, varje gång jag läser här ser jag skribenter jag inte vill se.
Är det hon tidningskrönikören förresten?

Men fortsätt helst bevisa dina fantasier genom att göra fler sökningar. Själv får jag inte in ett smack som varken lagras i cache eller permanent på disk. Det kanske inte finns några helt säkra, unika egna förutsättningar att dra generella slutsatser av?
Medlem
Pappa Holm "startade henne i Stöpen" på morgonen. Trots det lämnar han fel uppgift om hjälm. Dagen innan hjälmen hittas korrigerar han uppgiften om hjälmen.
Medlem
Beatriceaurores avatar
Med risk för att upprepa något som redan sagts, (mer än 7000 kommentarer kan jag inte gå igenom):

Om det stämmer att den brottsmisstänkte bajsat inne någonstans i lokalen (hans DNA)är detta mycket graverande.
Normalt går/springer man till en toalett när det trycker på. Men efter (eller före) ett oerhört laddat brott som detta, där GM har gått upp på högsta växeln och med pulsen uppe på absolut högsta nivå en viss tid är det en naturlig reaktion att han helt enkelt bajsar på sig (jämför med människor som kissar på sig, av skräck).
Kriminaltekniker bör kunna avgöra ungefär hur gammal bajshögen är.
Hur förklarar GM det här? "Så brukar vi alltid göra i hemlandet"?
2015-10-27, 23:13
Medlem
Aurora16s avatar
Står frun och brodern fast vid att de blev tillsagda om att säga till polisen att han skulle vara hemma vid den tiden på kvällen?
2015-10-27, 23:14
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag sökte på sex nu, i rent forskningssyfte, inte annars. Var tror du cachen hamnar, om inte på hårddisken?
Den kan t. ex. hamna i SRAM?
Men jag tror vi avlägsnar oss från topic nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in