2015-10-27, 22:07
Medlem
Hej, jag har problem med min anslutning, den går extremt segt ibland och lägger sedan av helt. När den har lagt av fungerar det varken med wifi eller kabel och fungerar endast om jag startar om routern.

Telia supporten ser inget fel på linan men jag tror att det är fel där eller i centralen.

Jag har en del errors i router stats för xDSL
https://gyazo.com/9a0263be6db3c03536873d486059144e

När anslutningen går ner kan jag heller inte förnya DHCP utan får meddelande, DHCP Failed, No Responce, check vpi vci, encapsulation or contact to ISP.

är det någon som kan tyda några uppenbara fel?
Citera
2015-10-27, 22:28
Medlem
cykelsadels avatar
Är det Telias egna modem?

Tycker du ska använda sökfunktionen. Ex
Ta en titt i tråden (FB) Hög packet loss och kolla mitt inlägg (FB) Hög packet loss med felsökningstips
Citera
2015-10-27, 22:36
Medlem
Använder en TP-Link 300Mbps Wireless N ADSL2+ Modem Router. Några månader gammal så borde inte vara trasig redan. Får ett nytt modem imorgon som jag ska testa, samt uppgraderat till vdsl som dom sa var snabbare och stabilare.

Jag ska ta en titt på tråden och ditt inlägg, blir galen snart så fortf man gör något som kräver lite bandbredd så säckar skiten ihop, annars är det bra ping men lite ostabilt.
Citera
2015-10-27, 23:17
Bannlyst
Har exakt samma problem som dig just nu. Vi har en technicolor TG799vn v2 som började strula igår kväll. Modemet tappar anslutningen, ethernet lampan lyser rött och går bara igång igen om jag startar om hela skiten. Eller aa, jag har fått göra fabriksåterställning för att det ens ska fungera igen. Nu är internet igång men är låst på 2mbit/s utav 7.5mbit/s som vi vanligtvis får ut. Vettefan vad detta är men skriv gärna om du hittar något.
Citera
2015-10-27, 23:25
Medlem
thefrozengamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuktigkant
Använder en TP-Link 300Mbps Wireless N ADSL2+ Modem Router. Några månader gammal så borde inte vara trasig redan. Får ett nytt modem imorgon som jag ska testa, samt uppgraderat till vdsl som dom sa var snabbare och stabilare.

Jag ska ta en titt på tråden och ditt inlägg, blir galen snart så fortf man gör något som kräver lite bandbredd så säckar skiten ihop, annars är det bra ping men lite ostabilt.

Uppdatera här när du fått modemet. Hade liknande jag med, men det är borta nu efter att jag fått nytt modem.
Citera
2015-10-27, 23:39
Medlem
Skönt att jag inte är den enda med detta problem, skriver imorgon om det löser sig med det nya modemet
Citera
2015-10-28, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mekarn92
Har exakt samma problem som dig just nu. Vi har en technicolor TG799vn v2 som började strula igår kväll. Modemet tappar anslutningen, ethernet lampan lyser rött och går bara igång igen om jag startar om hela skiten. Eller aa, jag har fått göra fabriksåterställning för att det ens ska fungera igen. Nu är internet igång men är låst på 2mbit/s utav 7.5mbit/s som vi vanligtvis får ut. Vettefan vad detta är men skriv gärna om du hittar något.

Vart bor du, på landet ellr småstad? Har du tele/internetkabeln i luften till huset?
Citera
2015-10-29, 00:54
Medlem
Kopplat in nya modemet, dock inte vdsl som dom lovare, men det kanske slås på senare. Fungerar utan avbrott än så länge.
Citera
2015-10-29, 04:21
Medlem
https://gyazo.com/c72c230ad0e63ec4822232790ada50e9

nu är vdsl igång också från 22 download och 2 upload och nytt modem gratis, ty Telia
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in