2015-10-27, 22:20
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4nkan
Ja han har ju rekat sälj sen 30kr, synd att man inte lyssnade på han!

FPC kan fortfarande gå ner till 30 och till och med lägre än så. Många som glömt bort IT-bubblans glada dagar och baksmällan efter märker jag.
2015-10-27, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Vill inte förstöra festen, men det ligger mycket i det claes hemberg säger...

http://www.di.se/artiklar/2015/10/27/hemberg-skulle-aldrig-vaga-rekommendera-fingerprint/

Jag tycker själv FPC har extremt stora likheter med IT-bubblans värsta dagar.

Vi får se hur det går. Själv tror jag det börjar bli läge att ladda på med björnar. Bear Fing x2 is the shit!

Vissa som trollar är åtminstone lite underhållande. Du är bara dryg.
2015-10-27, 22:23
Medlem
chronomasters avatar
Nu när Fing börjar nå höga nivåer. Vad skulle ni kräva för pris per aktie för att acceptera ett ev uppköp?
2015-10-27, 22:26
Avslutad
Citat:
Vill inte förstöra festen, men det ligger mycket i det claes hemberg säger...

http://www.di.se/artiklar/2015/10/27/hemberg-skulle-aldrig-vaga-rekommendera-fingerprint/

Jag tycker själv FPC har extremt stora likheter med IT-bubblans värsta dagar.

Vi får se hur det går. Själv tror jag det börjar bli läge att ladda på med björnar. Bear Fing x2 is the shit!
Har tänkt samma sak. Ett bolag i mid cap med en daglig omsättning på nästan 5 miljarder, när de stora på large cap knappt kommer i närheten av 1 miljard. Bara av den anledningen hade jag fått kalla kårar.
Ska bli intressant att följa fingerprint dock!
2015-10-27, 22:29
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RunePettersson
Vissa som trollar är åtminstone lite underhållande. Du är bara dryg.

Säger du emot när jag påstår att aktier kan gå ner också? och att det finns mängder med aktier som passerat revy som gjort samma resa som FPC som till slut hamnat i källaren?

Grattis till alla er som legat inne sedan 30 spänn, men nu borde ni vara nöjda och inse att ni måste vikta om till mer säkrare placeringar.
2015-10-27, 22:32
Medlem
Jag är lite skeptiskt. Även om dagen varit fantastisk så är det sjukt att aktien gått upp över 100 kr på en dag. Räkna med lika stor nedgång efter rapporten. Jag kommer nog sälja av en del imorgon. Har ett GAV på 230 kr. Vet dock inte vad jag ska göra med pengarna, köpa lite horor kanske.
2015-10-27, 22:52
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4nkan
Ja han har ju rekat sälj sen 30kr, synd att man inte lyssnade på han!

Argumentet är väl helt enkelt inte kursberoende utan kvarstår oavsett kurs.

Det är inte fel det han säger isig. Övermod osv. Även om många har gjort mycket pengar så blir det alltid nån som bränner sig. Så hans råd om att inte satsa för mycket låter klokt.

Men har ju inte behövt gå in med mycket för att göra sig en hacka om man var tidig.

Men klart jag ångrar mig att jag inte gick in med en mindre summa iaf. Var rädd att gå in på toppen vaje gång det rusade. Aja. Och så att jag sålde Evo gaming på 122 gör inte det här året roligare
2015-10-28, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herrcykel
Haha, vilka galna dagar. 700k plus igår och 1,7 miljoner plus idag, går bra nu Kommer dock att plocka hem 30% vinst imorgon, oavsett kurs.
#fattigstudent

Stort jävla Grattis!!
2015-10-28, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Det har gått alldeles för jävla bra. Sålde på 500:- en stund innan stängning, hoppas på en dip inför eller efter rapport.

I vilket fall gjorde jag ca 125% i vinst på kanske 2 mån nu vid säkringen .

Missade 30 viktiga kronor
2015-10-28, 02:20
Medlem
Citat:
Säger du emot när jag påstår att aktier kan gå ner också? och att det finns mängder med aktier som passerat revy som gjort samma resa som FPC som till slut hamnat i källaren?

Grattis till alla er som legat inne sedan 30 spänn, men nu borde ni vara nöjda och inse att ni måste vikta om till mer säkrare placeringar.

Om du inte trollar förstår jag inte vad du gör i tråden. Förstår du inte att du gör bort dig när du fortsätter reka sälj trots att folk tjänat miljoner på att göra precis tvärtemot vad du sagt hela tiden. Du har inte direkt någon trovärdighet.

Samtidigt är det klart att varken jag eller någon annan vet hur högt den går innan det kommer en stor eller liten nedgång. Det tror jag även många av dom som ligger inne i aktien vet och många kommer säkert välja att ta hem lite vinster på såhär höga nivåer. Menar bara att du har sämst koll på vad du pratar om i den här tråden och därför kan du lika bra hålla käften.
Senast redigerad av RunePettersson 2015-10-28 kl. 02:22.
2015-10-28, 06:08
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Om du inte trollar förstår jag inte vad du gör i tråden. Förstår du inte att du gör bort dig när du fortsätter reka sälj trots att folk tjänat miljoner på att göra precis tvärtemot vad du sagt hela tiden. Du har inte direkt någon trovärdighet.

Samtidigt är det klart att varken jag eller någon annan vet hur högt den går innan det kommer en stor eller liten nedgång. Det tror jag även många av dom som ligger inne i aktien vet och många kommer säkert välja att ta hem lite vinster på såhär höga nivåer. Menar bara att du har sämst koll på vad du pratar om i den här tråden och därför kan du lika bra hålla käften.

Ja massa folk som tjänat miljoner på aktien. Medans bolaget knappt tjänar ett skit (i relation till värdet)

Bara Idag värderade privatpersoner upp bolaget med 6 MILJARDER
2015-10-28, 07:16
Medlem
P.Gs avatar
Citat:

Fast för varje person som tjänar storkovan måste det ju finnas en person som slänger in pengar på de här nivåerna. Vad är egentligen uppskattat P/E för 2016 på kurs SEK 525?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in