Citat:
Det finns bilder på mycket i fupen bla på bilarna som undersökts varav den ena är AJ:s.
Men det finns väl inga bilder på sparrisen? Varför åker AJ omkring med rutten sparris i ett utrymme i sin bil? Lägger man sparris längst bak i bilen i ett litet trångt fack? Har man inte typ varningstriangel, bogserlina och annat där. Rutten sparris?
Är det inte allmänt känt att en rutten lukt maskas med en annan rutten lukt? Sådana knep som kriminella kan ta till.
Lite skador på bilen också som inte förklaras.
Men det finns väl inga bilder på sparrisen? Varför åker AJ omkring med rutten sparris i ett utrymme i sin bil? Lägger man sparris längst bak i bilen i ett litet trångt fack? Har man inte typ varningstriangel, bogserlina och annat där. Rutten sparris?
Är det inte allmänt känt att en rutten lukt maskas med en annan rutten lukt? Sådana knep som kriminella kan ta till.
Lite skador på bilen också som inte förklaras.
Mitt fetande
Någon hade tydligen gjort samma sak vid fyndplatsen, alltså boden vid Martorp.
Här är 2 vittne citat från Missing People söket på Martorp den 12 Juni (i sig ett stort frågetäcken)
FUP s. 422 + 433
Förhör med Bergma*, Torbjör*; 2015-06-12 20:25
Han berättade att de också hade hittat kadaver nära den aktuella fyndplatsen.
Sen går vi bort mot rishögen och det området. Vi tar ett varv liksom.
Hundföraren går bort till byssjan och tittar in. Efter att hon har tittat in så tittar jag in i byssjan
och jag tittar såpass noga att jag ser att det står några urdruckna flaskor på bordet och det
ligger kläder slängda som i en hög. Det är stökigt men inte så stökigt att man inte kan gå in
där.
-Luktar det något?
Det luktar råttor, möglig sommarstuga, inte den klassiska likdoften.
-Har du känt likdoft tidigare?
Ja det har jag gjort, men det är under andra omständigheter och en annan miljö.
-Vad händer sen?
I samma veva så har david hittat ett djurkadaver ca 25 meter från byssjan. Där luktar det helt annorlunda det luktar mer förruttnat, det är inga larver på känns ganska färskt. Jag börjar nu
känna att det är dags att göra något.
Hmmm... kom plötsligt att tänka på AJs stinkande bil som polisen hittade djurblod i, vore intressant om man kunde DNA testa djurblodet från AJs bil och DNA testa kadaveret och se om det var ett match ?