Citat:
Ursprungligen postat av
klasAndersson198
Jag har registrerat mej här efter tipps att det finns flera som på ett nyktert sätt analyserat FU,inte bara knäppskallar !
mitt intresse grundar sig på att jag bor i Kinnekulle trakten och känner Blomberg och vägarna väl ,ser nu att jag känner igen namnen på många vittnen ,men intresset blev starkt på dag 2-Tisdag morgon, när jag fick höra vems dotter det var som var försvunnen !alltså vilken enhet han tillhör ,möjligen en slump... men som detta utvecklats...det mest underliga och motsägelsefulla fallet jag kan komma på !
Punkt 1
jag har från början inte kunnat tro nån kidnappar en tjej på denna plats in fullt dagsljus !
Studsade till ! förra tisdagen då sade "oraklet" GW i tv när han pekade på sin fina modell att lisa sänt ett sms till pappa och att den sen stängts av efter att färdats en bit söderut!!!!!
var har han hört det tro ?
FUn var ju inte ute!, Jag har nu letat fram detta! ,sid 29,30,31 handlar om ett klargörande från Teliasonera
(var finns det ursprungliga från måndag fm!) positionering görs ju genom att se vilka master som varit uppkopplade ger en ganska exakt position har jag fått försäkrat ,på kartan sid 29 visas klart att SMSet 18,22 gått genom en mast på Kållandsö,medan "ficksamtalet" 18,26 genom en mast i Lidköping !
Den måste ju ochså vara uppkopplad mot en mast nära Blomberg som inte markerats på kartan ?
men jag kan inte få det till annat än att telefonen flyttat sej på dessa 4 minuter ??
som GW påstod ?
kör man i 4 minuter från cafet ,på den enskilda väg som Lisa skulle ta (kartan sid 9)
så borde man hamna i skogen bakom herrgården .och skulle då där hon sagt "det är klart"
????? hur tolkar man den uppgiften -kartan? för mig låter det som bevis på att hon inte var kvar vid cafet-ladan 18.26 ?
Vet inte om detta vittnesmål kan ha någon relevans för din analys, iom att du talar om "söderut" och detta vittnesmål är "norrut". Och det är ju sannolik bara någon annan tjej som var ute att åka på sin moped, man skulle bara tycka att hon skulle ha givit sig till känna... anyway här är den:
FUP sidan 312 +313
Förhör med Rundqvis*, Ja* Arvi*; 2015-06-12
(Angående iaktagelser den
7 Juni ca kl 18:40)
Han borde därför ha passerat Blomberg igen vid 18.37.
Han lade inte märke till något/någon där då. Han såg ingen bil eller någon person vid cafét.
När han passerat cafét och var på väg mot Västerplana kommer han ihåg att han körde förbi
en tjej på moped. Han kan inte beskriva något kring mopeden eller tjejen i övrigt. Han fick
vänta med att passera henne pga mötande bil. Han såg inget reg nr eller märke på mopeden
Han lade märke till att hon hade vindtäta kläder på sig men kommer inte ihåg färg. Han
kommer inte ihåg vad det var för bil han mötte, det som kommer upp i huvudet på honom är
en blå bil men inget märke på bilen