2015-10-27, 01:14
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoveToTheBeat
Det får vi verkligen inte hoppas händer, jag tar för givet att hans händer är fängslade.
Precis! Men han kan ju fortfarande peta undan något med foten eller vidröra något som därmed får DNA på naturlig väg. Och information kan man utbyta med någon annan fast händerna är fast.

Hoppas verkligen att polisen tänkt på detta och håller stenhård koll på honom. Blir litet orolig över detta med tanke på att dom möjligen har gjort en och annan miss.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
I så fall hade han sett henne genom fönstret komma och avbrutit sin verksamhet, istället för att döda henne.

Och antagligen inte envist dagen före försökt förmå joggerskan på en tur i sitt plastbeklädda passagerarsäte.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Titta på bild nr 16 i fup sidan 663, så ser du att den är fastcementerad på andra sidan väggen, den hänger inte fritt. Sen hade den en gjuten metallkoppling, ett knä som leder upp i taket. Den sitter som berget!

Nej den typen av slang, pemslang, i den grovleken kan du banne mig inte ens böja om du inte är otroligt stark. Den hade hållit för att hänga upp flera personer i utan att bli deformerad.

Det fanns inget damm i blodbesudlingen men rikligt med damm överallt annars och det tyder på att blodet har kommit dit nyligen.
Det dammar rätt bra när man gräver inomhus i en lada med grävmaskin... så enligt min uppfattning är blodet inte gammalt.
Den är inte fastcementerad på bild 16, det är större rör, troligen stålrör som satts i för att göra en "snyggt" hål i väggen när man borrat/bilat upp för genomföringen. Men annars håller jag med det ska inte var några problem att hänga upp något i den pem-slangen bara det lodräta stålröret sitter fast.
2015-10-27, 01:15
Medlem
profundersams avatar
Kan det ha börjat i slaktrummet ?
En hel del spår där, samt en del av en tand (S221), som sen inte nämns mer än i en lista i FUP (sid 678).
Kan den däremot dyka upp mer i det sekretessade ?

Bara en fundering.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruskit
[/b]

Nej, man måste absolut inte ha den erfarenheten för att skriva här enligt mitt tycke. Det jag menade på var att om du varit i den situationen kanske du eventuellt skulle kunna tänka dig in i hur du behandlas då, och därav dra slutsatsen att man ibland och framförallt som ovan kvinna skulle kunna ändra/anpassa sig på grund av hur man blir behandlad.

Min fundering har inte så mycket att göra med förhörsledarnas behandling av henne eller att hon ändrar story. Mer att hon FÖREKOMMER alla känsliga punkter under dagen och påstår att det är på hennes initiativ, vilket gör, om hon blir trodd, att detta är utanför MGM Kontroll och att han då inte har någon baktanke. Och det väcker frågor hos mig. OM hon säger att det är på hennes initiativ de åker och handlar tex så måste hon ju förstå att MGM vill visa upp sig för att skapa "litet tidsfönster" och sen ta på sig ansvaret så han inte ska misstänkas för det. Iom att hon täcker upp så mycket borde hon ju ha rejäla misstankar. Och skapar det ingen avsky hos henne? Osv.
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Haha, ja du kan skatta dig lycklig som klarar dig med tre-femmor!

Men det tog ju en stund innan han fick i sig och det verkade. Han måste ju vara något alldeles oerhört känslokall om dom andra inte märkte något speciellt. Eller gjorde dom det?

Men genomgående förhör med AB visar ju att NB var totalt annorlunda hela veckan? Så hur menar du att det inte märktes?
2015-10-27, 01:16
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Överlevnadsinstinkt. Självbevarelsedrift
Ja så är det väl, även om man kan tycka att det han gjort är så grovt att det borde övertrumfa.

Det tråkiga alternativet är att han i själva verket är totalt likgiltig inför andra människor. Att ett människoliv inte är värt något.
2015-10-27, 01:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrekturlack
Någonstans här inser MGM att det gått vansinnigt snett. Han skulle inte mörda, bara våldta..leva ut en fantasi. Han får tid att fundera ett tag men blir fruktansvärt dålig i magen av allt adrenalin som han har i kroppen och sätter sig och bajsar i ena hörnet. Nu får han idén att han ska få det att se ut som självmord så han bär in henne i slaktrummet och lägger henne på diskbänken och gör en snara av det blå repet som han trär runt hennes hals. Han lyfter sedan upp henne mot väggen i mejerirummet mot röret i väggen medans han trär öglan runt röret. Här avsätts hennes hårstrå på röret mot väggen när han håller på och krånglar.

Nope.

Fullt uppsåt ----> livstid.

Lindrig dom.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Ja kan du förklara också hur hennes DNA har hamnat på Lisas trosor?

Denna fråga har besvarats c:a 1729 ggr. i tråden, men svaren kan i stort sett sammanfattas i följande kategorier: (1): det har avsatts av NB via kroppsdel, dildo, handskar, klädesplagg el. dyl.; (2): det har lämnats av IB själv, som medhjälpare till flyttning av liket om också inte nödvändigtvis själva mordet; (3): det har lämnats av utomstående part (isåfall troligast polis/rättsläkare, med reservation för ryska maffian, CIA-agenter, utomjordingar etc.) För fullständighetens skull vill jag tillfoga (4): det rör sig överhuvud taget inte om IB:s DNA.

(1) sönderfaller vid närmare granskning i följande alternativ: (1a): NB har ofrivilligt råkat lämna detta rätt graverande indicium; och (1b): NB har avsiktligt lämnat detta indicium såsom villospår.

Nöjd med analysen?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Jo, det är jag med på. Men hur lyckas han uppträda normalt efter det han gjort.

Jag anses nog vara en kallhamrad person när det gäller, men jag skulle ha varit i fullständigt upplösningstillstånd i ett sånt läge.

Jag vet inte, allt är bara brutalt. Svårt för en "vanlig" människa att sätta sig in i den situationen om man inte varit i den själv,tror jag.
Antagligen är han i ett fullständigt förnekelsetillstånd samt att han med all sannolikhet inte är en frisk människa. Människor är kapabla till så mycket mer än vad man vill/kan förstå.

Kan man stänga av sig såpass mycket för att kunna utföra dom handlingar han gjorde mot flickan så är det nog inga konstigheter att stänga av sig även efteråt.

Fyfan vad det här fallet är tragiskt. Man blir så jävla illamående.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Kan det ha börjat i slaktrummet ?
En hel del spår där, samt en del av en tand (S221), som sen inte nämns mer än i en lista i FUP (sid 678).
Kan den däremot dyka upp mer i det sekretessade ?

Bara en fundering.

Tanden var väl del av en djurtand det var ju ett slaktrum jägarna brukade hänga upp sitt fångade vilt där inne .
2015-10-27, 01:19
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Rövskägg
Och antagligen inte envist dagen före försökt förmå joggerskan på en tur i sitt plastbeklädda passagerarsäte.
Joggerskan var osäker på identifiering, och nämnde inget om plastbeklätt säte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in