2015-10-27, 00:19
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Tror du man sparar tid på att vara två? Inte många sekunder enligt mig. Jag har för mig det var 30 min, att bilen försvann mellan 18:55 och 19
Om de var två så kan en ha varit kvar i ladan medan den andre åkte och hämtade något. Då finns det plötsligt mycket mer tid än 20-30 minuter. Det kom ingen och undersökte ladan förrän efter 23-tiden.
2015-10-27, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Och till vilken nytta? Den korta tiden räcker inte till njutning.

Vad vet du om det?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Det kan vara så enkelt att det är en slitskada från att örhänge med visst våld slits från örat när hjälmen åker av.

Kan blöda ganska bra från ett öra/örsnibb.

Vet inte om detta är relevant men jag kan garantera att ett tappat örhänge inte betyder blod, de kan ramla ut både med och utan våld hur enkelt som helst utan att det börjar blöda.
Medlem
katws avatar
Citat:

Vad vet du om NB:s njutningstid? Och vilken nytta kan bara det vidriga aset svara på.
2015-10-27, 00:21
Medlem
Citat:
Men, det är helt osannolikt, och skulle fördriva nöjet med hängningen. Dessutom kunde han inte veta när kavalleriet skulle komma.

Fast det är ju fakta att vittnen sett han åka i hög hastighet mot Martorp och tillbaks till Blomberg.

På något sätt så tror jag inte att "hängningen" var avsedd att ha ihjäl henne. Det var mer en grej för att hålla henne på plats, så att hon inte kan fly. Jag tror han hade mer planer för henne.... men nu blev det inte som han hade tänkt och i slutändan står han där med ett lik att hantera.

Hade jag varit i hans sits så hade jag iallafall åkt för att säkerställa att ingen befinner sig på Martorp INNAN man lastar in människan i bilen och åker dit.

Sen så är det nog bara mer tur (för hans del) att ingen passerade precis när han stod där med sin bil redo att lasta in människan som antagligen placerades på en pressening eller dylikt i bakluckan.
2015-10-27, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Så här såg Lisas trosor ut för dom som inte läst fup:

http://i.imgur.com/V4LUuHT.png

Är helt ärligt nyfiken på vad som för dig är intressant med hennes trosors utseende?
2015-10-27, 00:22
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Nej, jag tycker det ser fullt möjligt ut faktiskt. Upphängning, dödande, utforsling: kan gå
på mindre än 10 minuter. Naturligtvis är NB fullt medveten om att han inte får låta
gärningen ta för mycket tid i anspråk; det är ändå i en öppen byggnad det sker och det
har sina risker. Cirka 18:30 är LH helt i baltens våld. Allt är förberett för det här.
Det är bara ett offer som har inväntats. Nu fick han tag i ett.
18:40 lever inte Lisa längre och balten har fått sin utlösning och hunnit med sitt bajsande
också. 5 minuter senare är kroppen emballerad och färdig för vidare transport.
18:50 rusar han iväg mot Martorp och ser redan fram emot den panpizza som ska ätas i afton.
En pizza som dock när den väl tinats upp i mikron hemma hos kärringen och brorsan inte
tilltalar längre så han lägger sig istället i sängen med sin laptop. Helt oberörd av vad han
gjort tidigare.
Har man gått och funderat och planerat på ett sånt här pass grovt dåd tror jag inte man vill hafsa över det snabbt. Tycker Xenia uttrycker det bra:

Citat:
2015-10-27, 00:23
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruskit
Vet inte om detta är relevant men jag kan garantera att ett tappat örhänge inte betyder blod, de kan ramla ut både med och utan våld hur enkelt som helst utan att det börjar blöda.
Hon tappade ett lrhänge innan hon lämnade cafeet när hon fixadd med håret. Tyder på att det inte krävde mycket våld eller blod.
2015-10-27, 00:23
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Om de var två så kan en ha varit kvar i ladan medan den andre åkte och hämtade något. Då finns det plötsligt mycket mer tid än 20-30 minuter. Det kom ingen och undersökte ladan förrän efter 23-tiden.

Om det var en person kan han också åka iväg och hämta nåt... Men är han/dom så kyliga hade de flyttat liket och haft det i flera dagar. Öppen lada vid platsen för försvinnandet är risk
2015-10-27, 00:24
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Vad vet du om NB:s njutningstid? Och vilken nytta kan bara det vidriga aset svara på.
Sant. Och från honom verkar man kunna förvänta sig litet vadsomhelst. Men jag skulle nog ändå gissa att det är ett väldigt konstigt tillvägagångssätt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruskit

Men Lisas blod finns ju även på ryggen på jackan , kanske jackan satt på under hängningen men varför bara blod på ryggen då?
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Nu har man betat av det väsentligaste i FUP och nej det finns ingen tvekan längre. Han är skyldig, dessutom ensam GM. Han har i all huvudsak använt handskar under brottet och senare hantering av BO. Kanske har vi hans psoriasis att tacka för att bevisningen kommer att räcka till en fällande dom – för det kommer den att göra.

Tack för att det finns vettiga människor här.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in