2015-10-26, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pantominimum
Om du har rätt - och givet att vi vet att hela förloppet måste ha skett på minuter - hur kan det inte ha kommit mer av hennes blod på olika platser i ladan, på hennes kläder och i utrymmet där man hävdar att hon hängts efter att hjälmen avlägsnats? Det verkar ju fullständigt osannolikt om det skulle handlat om så kraftigt våld genom en hjälm som du menar framkallat blödning i hjälmen.

Som sagt, jag kan ha fel. Jag vet inte hur mycket våld som krävs genom en hjälm eller utan för den delen. Jag försöker fånga upp de lösa trådarna.
Medlem
Skaraborg2s avatar
Cirkulerade.

Citat:
Ursprungligen postat av develi
EXAKT vad jag försöker säga. Se ett sammanhang. Det är ingen slump när man ser hennes foto.
Never.

Kolla även ett kort via pojkvännens sida där bägge är på ett kort. Nej, han cirkulerade den jäveln och hade ett visst mål även om det inte handlade om en viss person.

Nej det är ingen slump. En slående likhet mellan dem även om de inte var kopior.

Visst var det så. Han cirkulerade och var på "jakt"!

Så visst fanns det en planering bakom detta, men att s a s "villebrådet" inte var bestämt mer än att hon skulle se ut som hans "ideal".
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsHamilton
Jag tror hon kan blivit medvetslös redan vid mopeden, och att det "metalliska" ljud hennes pappa hör under fickringningen kan vara det järnrör som uppmärksammas i FUP mot hennes huvud, när hon har hjälmen på sig, det förklarar blodet i hjälmen om inte annat. Det förklarar också de släpspår de fotat i ladan. Att örhängena lossnat där när han dragit av hjälmen. Kanske har hon vaknat och försök avvärja sig när han hänger upp henne därav hans blod. Han tejpar henne så hon inte ska kunna skrika och dra till sig uppmärksamhet. Det är min teori efter att ha läst FUP. Men som sagt bara en teori, jag kan ha jättefel eller missat något viktigt.

Ungefär så här har jag också tänkt att det borde gått till. Men snacka om att ha tur att kunna bära (eller vad) över vägen in i ladan utan att bli sedd...möjligen placeras redan här i bil om han redan haft plast inrett och klart.

Sen att ha hunnit att skita på köpet. Tycker tiden blir bara mindre och mindre. Kan man verkligen utesluta att de andra två hjälpt till på något vis? T ex hur hamnar frugans DNA på trosorna utan att MGM lämnar sitt eget om det är han som överfört det dit själv?
2015-10-26, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det har jag inte sagt.

Nu var ju prio ett att hitta Lisa vid liv. I det läget.

Nu misslyckades det, trots allt. Oavsett personer eller biltyp. Tyvärr.

Vad svarar du på? Det var inte det jag skrev.
Litauerna dömdes ut av människor som inte var förutsättningslösa.

Märkligt att dessa militär-MP:s hittade så mycket och skriver om "ilskna" litauiska katter och "plufsiga" litauiska kvinnor.
Senast redigerad av nopomil 2015-10-26 kl. 23:07.
2015-10-26, 23:05
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
I så fall hade han satt blod och DNA på tejpen också, där diskussionen började.

Behöver han inte alls gjort. Halmstråargument. Menar du att att GM hanterade tejpen med sina bara händer?
2015-10-26, 23:05
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Läser du inte svar på dina frågor?
Jo, det gör jag. Om jag har missat något, var är det?
2015-10-26, 23:06
Medlem
[quote=Kris00tian|55175358]
Citat:
Ursprungligen postat av MsHamilton
Jag tror hon kan blivit medvetslös redan vid mopeden, och att det "metalliska" ljud hennes pappa hör under fickringningen kan vara det järnrör som uppmärksammas i FUP mot hennes huvud, när hon har hjälmen på sig, det förklarar blodet i hjälmen om inte annat. QUOTE]

då skulle hjälen haft skador i färgen eller i konstruktionen. Är hjälmen skadad?
m

Öppet visir? Vill få in ljudet någonstans i det så JS spekulerar. Saker är inte alltid som man tror.
2015-10-26, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Även utan att telefonen har någon GPS påslagen? Även om inte telefonen flyttar sig mellan de olika cellerna? Även om ingen trafik går till/från telefonen under den aktuella tidsperioden?
Ja det går med endast GSM nätet, det finns tidsampling som visar hur måna meter det är mellan telefon och mast, men telefonen måste vara påslagen. Telefonens gps har ingenting med systemets positionering att göra, det underlättar om trafik förekommer men går även utan. Det finn även alltid en andra mast som är beredd att ta handover, med denna mast är krysset givet.
2015-10-26, 23:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Nej det är ingen slump. En slående likhet mellan dem även om de inte var kopior.
Visst var det så. Han cirkulerade och var på "jakt"!
Så visst fanns det en planering bakom detta, men att s a s "villebrådet" inte var bestämt mer än att hon skulle se ut som hans "ideal".
Vad gjorde NB den lördagen? Drack han mycket?
Jag undrar om det synts till nån aggression eller dyl för det måtte varit ett nederlag.
2015-10-26, 23:09
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad gjorde NB den lördagen? Drack han mycket?
Jag undrar om det synts till nån aggression eller dyl för det måtte varit ett nederlag.

Ja han drack
2015-10-26, 23:10
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLilleTjocke
Tyvärr tycker jag att det går ut mer över brottsoffren än för de dömda när det svenska rättsystemet får råda.
Vet inte om jag är så tacksam över att man kan begå brott av den här typen och sedan komma undan med ett förhållandevis kort fängelsestraff alternativt sluten vård.
Men du kanske tycker att straffet han får om han döms står i proportion till brottet han begått?

Straffet kan ju aldrig stå i proportion till det våld/mord som utövas om man inte har tortyr och dödsstraff på menyn. Det kallas civilisation.
2015-10-26, 23:10
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Behöver han inte alls gjort. Halmstråargument. Menar du att att GM hanterade tejpen med sina bara händer?
Nej, inte GM, men NB använde sällan handskar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in