• 1
  • 2
2015-08-26, 22:07
Medlem
lill-namgrebs avatar
bumpar tråd.

TS, dina erfarenheter nu då?
Citera
2015-08-27, 19:28
Medlem
shogun-rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lill-namgreb
bumpar tråd.

TS, dina erfarenheter nu då?

Tyvärr inte haft så mycket tid att trada i sommar, då jag varit upptagen med att köra runt med min Lamborghini. Numera mångmiljonär...
Citera
2015-08-27, 19:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shogun-r
Tyvärr inte haft så mycket tid att trada i sommar, då jag varit upptagen med att köra runt med min Lamborghini. Numera mångmiljonär...

Yeah right. Bevisa det.
Citera
2015-08-30, 10:37
Medlem
Powers55s avatar
Så vad är minimum kraven för att öppna konto?

Är mest intresserad av att få tillgång till ProRealTime via dom och då måste man göra 4 affärer i månaden tror jag för att få det "gratis".

Kan tillägga att jag har ingen taxerad inkomst och ca 200k i kapital, tänker dock sätta in kanske 5k på IG.
Citera
2015-08-30, 12:02
Bannlyst
Jag ger ig till IG.
Citera
2015-10-25, 22:01
Medlem
Vissa säger att CFD'er(IG) är sämst sen hittar man dem som förespråkar det.
Jag har handlat en del aktier via Avanza. Sen har jag testat minifutures också via Avanza, men stop loss fungera ju inte på minifutures.

och om man har ett vanligt jobb så är det svårt att ha koll på grafen hela tiden.
Nu har jag 14 dagars test konto på IG, där fungera ju stoploss så det är bra.
Men blir osäker på det här med priserna. Men om man bara kollar på omx30 CFD så ligger den ca 1 punkt under. riktiga priset.

Terminen har jag inte riktigt råd med. Känns som man minst ska handa 5st åt gången för att inte gå back på courtage avgiften.

Hur tradar ni andra som har ett vanligt kontorsjobb samtidigt?
Citera
2015-10-26, 04:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _MM_
Vissa säger att CFD'er(IG) är sämst sen hittar man dem som förespråkar det.
Jag har handlat en del aktier via Avanza. Sen har jag testat minifutures också via Avanza, men stop loss fungera ju inte på minifutures.

och om man har ett vanligt jobb så är det svårt att ha koll på grafen hela tiden.
Nu har jag 14 dagars test konto på IG, där fungera ju stoploss så det är bra.
Men blir osäker på det här med priserna. Men om man bara kollar på omx30 CFD så ligger den ca 1 punkt under. riktiga priset.

Terminen har jag inte riktigt råd med. Känns som man minst ska handa 5st åt gången för att inte gå back på courtage avgiften.

Hur tradar ni andra som har ett vanligt kontorsjobb samtidigt?

Hos Degiro är det inget minimicourtage, utan det kostar 5 kr per termin + avgift så du kan börja med 1 termin och sedan öka successivt när du får mer kapital och erfarenhet.
Citera
2015-10-26, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AktieStrindberg
Hos Degiro är det inget minimicourtage, utan det kostar 5 kr per termin + avgift så du kan börja med 1 termin och sedan öka successivt när du får mer kapital och erfarenhet.

Tack för tipset.
Bra pris. Var inne på deras hemsida och kollade runt lite. Blev inte helt såld men ska läsa på lite mer om dem.

Idag gjorde jag två trades via IG-appen på omx30. gav 6 punkter. Tråkigt bara att det är 30% skatt(isk finns inte hos IG). Jag märker det att min riskmanagemnt fungera mycket bättre när stoploss och limit finns att använda.
Citera
2015-10-26, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _MM_
Tack för tipset.
Bra pris. Var inne på deras hemsida och kollade runt lite. Blev inte helt såld men ska läsa på lite mer om dem.

Idag gjorde jag två trades via IG-appen på omx30. gav 6 punkter. Tråkigt bara att det är 30% skatt(isk finns inte hos IG). Jag märker det att min riskmanagemnt fungera mycket bättre när stoploss och limit finns att använda.

Deras hemsida är ganska simpel. Men om man bara ska lägga order duger den bra. Hos Degiro kan du handla med terminer och optioner i ISK, vilket är en enorm fördel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in