2015-10-26, 18:36
Medlem
Någon som har en ny länk till fup? De två som finns i trådens start funkar inte för mig
2015-10-26, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
När han får frågor om sperma men även om vilken porr han tittar på tycks han bli väldigt ansträngd. Det han har gjort är även för honom själv så tabubelagt, skamfyllt och grymt att han inte ens själv tror att han är gärningsman. Jag skulle inte bli förvånad om hans självbedrägeri närmast är psykotiskt.

Det ska bli intressant att se resultatet av den rättspsykiatriska undersökningen som garanterat kommer följa tingsrättsförhandlingen.
Hur definierar du ett psykotiskt självbedrägeri?
2015-10-26, 18:37
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snowsmile
Jag har ett par funderingar.

Dels instämmer jag, tror jag sa det tiiidigt i tråden, Lisa hade hjälmen på sig när hon överfölls, anledningen till att jag tror det är nästan 100% igt att man tar på hjälm först och sen handskar, handskarna hade hon troligen på sig ehuru den ena satt kvar i ärmen på jackan.

Sen har hon börjat blöda från huvudet, troligen i ansiktstrakten, detta sker när han sliter av hjälmen med fastspänd hakrem.

Detta är anledningen till blodet i hjälm och tejp. Tror oxå det är anledningen till att hon tejpas, för att stoppa blodet.

Jag tror oxå att man kan säga att det ställt utom rimligt tvivel att det är NB som spritt hennes tillhörigheter, detta har han gjort på ett sätt som han brukar göra, dvs han hissar ner rutan och kastar ut skit. Att det kan ses som troligt att det är han, det är att man hittar ett papper från en Kexchoklad precis jämte mobildelen FUP 810 /772.

Det är bevisat att han köpte en kexchoklad dagen innan den 6/6, FUP 1660/1622. Helt osannolikt sammanträffande.....

Edit: JAg kan dock inte hitta att den är DNA undersökt, nån som kan det?

Jag tror inte hon är tejpad pga att det rinner blod. Troligen ingår det i hans fantasi att hon skulle tejpas, bilderna i datorn handlar ju om detta. Dominans, kvinnan ska hålla käften och vara helt undergiven i hans våld innan han kan njuta sexuellt.

Vet inte om Kexchokladen är testad.
2015-10-26, 18:38
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Oops, nu missuppfattade du mig visst! Jag tror helt visst att den slemme Litauern med de ivriga runkvanorna hela tiden haft för avsikt att till sist avdagataga sitt väna, blonda, nordiska offer.
Emellertid kom ödet emellan, så han fick inte tillfälle att stoppa sin onda, baltiska lem i den ännu varma och levande flickan (och, märkligt nog, är - av alla ting! - just nekrofili inte hans grej)!
Vad jag egentligen försöker förstå är den märkliga inkongruensen mellan den ymniga förekomsten av balt-sperma i lokalen som helhet, och den totala frånvaron av samma öststats-utsöndring på själva offret.
Det finns faktisk sjuka människor som inte är ute efter att penetrera ett BO:s kropp utan finner njutning i
makten att dominera, makten över liv och död, som njuter av ett BO:s maktlöshet och dödskamp.
Det är en lustmördare som gör så, finns historiskt många exempel på sådana, vissa utöver också regelrätt tortyr, stympningar osv.
De onanerar ofta i samband med detta eller efter fullbordat verk.
De är ofta inte ute efter vad vi vanliga förknippar med sex, dvs. penetrering.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorlos
Någon som har en ny länk till fup? De två som finns i trådens start funkar inte för mig

http://www.homokozo.se/lh-fup.php
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snowsmile
Jag har ett par funderingar.

Dels instämmer jag, tror jag sa det tiiidigt i tråden, Lisa hade hjälmen på sig när hon överfölls, anledningen till att jag tror det är nästan 100% igt att man tar på hjälm först och sen handskar, handskarna hade hon troligen på sig ehuru den ena satt kvar i ärmen på jackan.

Sen har hon börjat blöda från huvudet, troligen i ansiktstrakten, detta sker när han sliter av hjälmen med fastspänd hakrem.

Detta är anledningen till blodet i hjälm och tejp. Tror oxå det är anledningen till att hon tejpas, för att stoppa blodet.

Jag tror oxå att man kan säga att det ställt utom rimligt tvivel att det är NB som spritt hennes tillhörigheter, detta har han gjort på ett sätt som han brukar göra, dvs han hissar ner rutan och kastar ut skit. Att det kan ses som troligt att det är han, det är att man hittar ett papper från en Kexchoklad precis jämte mobildelen FUP 810 /772.

Det är bevisat att han köpte en kexchoklad dagen innan den 6/6, FUP 1660/1622. Helt osannolikt sammanträffande.....

Edit: JAg kan dock inte hitta att den är DNA undersökt, nån som kan det?

Ja, hennes tillhörigheter längs vägen hittas ju på vänster sida, han har bara hivat ut dom genom det nedrullade fönstret. På vägen tillbaka möter han väl på grannar och vinkar med handen ute, om jag har rätt för mig?

Det där med kexchoklad har jag missat, intressant onekligen!
2015-10-26, 18:39
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Tack!

Så rent teoretiskt skulle LH kunnat vara kvar i ladan till framemot 23-tiden(?). Men knappast längre än så.

Teoretiskt - Ja.

Men föga troligt, då vittnesuppgifter ger att litauernas bil synts köra både till och från Martorp långt tidigare.
2015-10-26, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Nej jag menar att då faller tesen om att mordet på Lisa var planerat istället mer en slump att det blev hon.

Slumpen när det gäller val av offer men noga fantiserat/planerat när det gäller brottsplats verkar det som. Det känns som han är begränsad till ett vist geografiskt område när det gäller att iscensätta sitt lustmord tack vare rekvisitan. Hade det varit tal om att söka ett våldtäktsoffer hade det kanske varit mer logiskt att söka sig utanför samhället där alla verkar känna alla. Jag tycker mig ha läst att att familjens advokat talat om ett brott med sexuella motiv som gick väldigt fel. Men jag kan inte se att det överhuvudtaget fanns utrymme att lämna Lisa vid liv med tanke på att brottet utfördes mer eller mindre utanför MGM dörr, ( område )
2015-10-26, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
GT: Leif GW: "Det mest besvärande är snöret"
Man blir upprörd av att höra denna stropp breda ut sig. Han säger att han "har hunnit läsa valda delar av den knappt 2 000 sidor tjocka förundersökningen". Varför har han han inte bemödat sig om att läsa hela, som många i denna tråd gjort ? Snacka om lathet och tunnelseende. I Veckans brott sade han att han skulle studera den tekniska bevisningen men inte vittnesmålen, som han redan förstod inte skulle ge något. "Det mesta som står är totalt ointressant" säger han också. Av det som han inte läst ?? Av de valda delar som han har läst ? Jag har gillat honom men nu tycker jag att han blivit en arrogant pösmunk.
2015-10-26, 18:41
Avslutad
[quote=kompish|55170903]
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid

Ursprungligen postat av MrFrog

Det var AJ som ägde marken där Helena Andersson försvann
Han var en av dom som var misstänkta.
Det är inte något som antyder riktigt det i Blashback tråden
Uppgifter finns och folk här kommer ihåg.
Österäng hette själva platsen och gården AJ producerade
bland annat frukt juicer och ägde ett och annat omkring.

Källa på det tack!

Svart på vitt?
Om du känner någon i åklagarämbetets närhet
är det mycket möjligt att få ut den informationen.
Eller om du har större tillit till någon annan
trådskrivare så gå in på Helena fallets tråd och sök.
Det är helt klart något som är intressant.
Själv har jag fått det berättat av flera här omkring
men också från folk i Mariestad.
Ställ en fråga till Professorn, han kommer ihåg.
2015-10-26, 18:41
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jo, jag har tänkt på det, kanske har även den där kvinnan också tänkt på det, kan knappast kännas bra för henne.

I övrigt, jag tror att NB hade för avsikt att döda sitt offer, hur skulle han annars komma undan med brottet? Han förgriper sig på en person som jobbar vid hans arbetsplats, under lördagen försöker han sig troligen på att göra det som han gjorde mot LH, en person inom AJ familjekrets.

Jag tror att NB:s plan var att döda sitt offer.
Kan ju även ha varit meningen att offret skulle föras bort levande.

Oavsett vilket brott som var planerat så måste ju även MGM ha insett att han förr eller senare skulle bli misstänkt om ladan var brottsplats och kroppen återfanns.

Att man nu hittade alla tillhörigheter utspridda längs vägen och hittade kroppen fem dagar senare tycker jag tyder på att något gått alldeles snett. SÅ himla slarvig och obetänksam kan väl inte ens MGM vara?
2015-10-26, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Du har rätt i att det inte finns smuts och damm ovanpå blodfläcken, men det är inget som hindrar att fläcken är tre månader gammal och någon annan har råkat "damma" av just det området i samband med att andra delar av slangen dammades av och Lisa hängdes.

Jag diskuterar den här detaljen med #MrFold, som drog upp den.

Du tycker det verkar sannolikt? Att någon dammat bort damm från just blodfläcken???

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in