2015-10-26, 15:43
Medlem
skippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PSBM
Jo, men i det caset var det en person som inte visste hur man sparade ned dokumentet i PDF format utan de svarta rutorna var bara klicka bort.

Jag skulle heller inte lita på ADOBE grejerna, bättra att ha sekretessen i enskilt dokument som de gör nu.
2015-10-26, 15:44
Medlem
Konfrontationsbilderna, 2015-06-15 på sidan 992.

På vilket sätt har polisen tagit fram dessa personer ? Adriana skulle peka ut vem hon hade träffat på löprundan.

är dessa killar misstänkta för liknande brott ?
2015-10-26, 15:47
Bannlyst
Men en sak jag störde mig när jag läste förhören med NB var att det var mycket mummel från förhörsledarnas sida mycket mmm ,mm ah, ja . Störande tycker jag men kanske en förhörsteknik dom har vad vet jag?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Vilka spår har polisen förbisett? Har du något konkret att komma med eller är det bara en spekulation från din sida?

De flesta av oss tycker att det är en klockren utredning och att det inte finns några tvivel om vem som är GM.

Ja, kanske det, efter att man har läst fuben, ser det ut så. Det verkar så att mgm var med i detta. Frågan om han var ensam, består att besvara, tycker jag.

Det är bara en bråkdel av ärenden, som är med i fupen. Den största delen ligger i sekretessdelen och slasken. Slasken bara innefattar ca 5000 sidor, 8 pärmar !!!

http://www.expressen.se/gt/advokaten-letar-andra-garningsman-i-slasken/
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Till exempel medhjälp.

Hur sannolikt är det? Tror du ens på det själv?

Henrik bor i Stockholm och har ingen som helst relation med NB.

Citat:
På fråga om han vet vilka litauerna är så säger han att han besöker Blomberg ca 4 ggr/ år och
har inte blivit presenterad för dom, så han vet inte vilka dom är eller vad dom har för bil.
2015-10-26, 15:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mikkepikke
Konfrontationsbilderna, 2015-06-15 på sidan 992.

På vilket sätt har polisen tagit fram dessa personer ? Adriana skulle peka ut vem hon hade träffat på löprundan.

är dessa killar misstänkta för liknande brott ?

Nä det var väl bilder på random Litauer
2015-10-26, 15:48
Medlem
skippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Men en sak jag störde mig när jag läste förhören med NB var att det var mycket mummel från förhörsledarnas sida mycket mmm ,mm ah, ja . Störande tycker jag men kanske en förhörstekbik dom har vad vet jag?

När man lyssnar på bandupptagningar så brukar det låta så, det är oftast när de dubbelkollar tidsangivelser, namn eller andra saker i tidigare protokoll.
2015-10-26, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skipper
Jag hittade en intressant sak på sidan 640 i FUPen från en hundförare:

"Jag kan med 100% säkerhet säga att det INTE låg något örhänge på den platsen den 8/6-15 utan detta måste kommit dit efteråt."

Detta är väldigt spännande, har någon sett om det finns någon förklaring på detta?

Hela texten:
Folk snackar så mycket och är tvärsäkra på allt möjligt som sen visar sig vara fel, minnet är ett opålitligt "verktyg". Det finns vetenskapliga bevis för att det förhåller sig så.
2015-10-26, 15:50
Medlem
skippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softboll
Folk snackar så mycket och är tvärsäkra på allt möjligt som sen visar sig vara fel, minnet är ett opålitligt "verktyg". Det finns vetenskapliga bevis för att det förhåller sig så.

Visst är det så, och det vet ju poliser extra mycket. Därför är det anmärkningsvärt att poliskonstapeln (eller vad hen nu är) skrev ett PM explicit för detta ärende.

Det var ingen polis som hittade örhänget utan en vän till familjen sidan sida 780 enligt papper, 818 enligt PDF:

Fyndet gjordes av en Vän till familjen ** en nära Vän till familjen och har deltagit mycket i sökandet. Strax före klockan 22:00 onsdag 10/6 passerade han i sin bil utanför ladan som varit avspärrad sedan 2015- 06-08 kl. 11:40 och som släpptes 2015-06-10 kl. 15:32.
Senast redigerad av skipper 2015-10-26 kl. 15:58.
2015-10-26, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Nä det var väl bilder på random Litauer

Märkligt eftersom jag känner igen 2 st utav dem.
2015-10-26, 15:53
Medlem
Jag misstänker att det redan tagit upp, men sidan 1222 i FUP:

Citat:
Förhör med Bilevicius, Aivaras; 2015-06-29 13:36 diarienr: 5000-K698204-15
1184

Sen har vart en, även en dag han pratade med mig, eller rättare sagt alla tre pratade vi, eh han ställde sån fråga på väldigt konstigt sätt, och då säger han om jag till exempel tar och rör vid dina kläder, din klädsplagg, vems dna hamnar där, och jag och Irina vi hörde detta, men vi svarade inget, och då så att säga, dom där byxorna när de tvättades, det sas att det var klockan 8, jag alltid trodde att det var klockan 5, för att om hon säger att det är klockan 8, då tror jag på henne för att det är hon som tvättade inte jag, och sen mer jag vet inte

Vilken dag var det som Nerijus prata om det här med att man kunde avsätta dna om man tog på någon?
Det var ju måndag eller tisdag, eh han var väldigt orolig för det här och för sina kläder som han har lämnat i ladugården, det var hans tröja som blev kvar där, han var väldigt orolig för det, och jag sa varför är du så orolig min vintermössa hänger kvar i det här lilla rummet där, och sen sluta han med det här

Det här med att IBs dna fanns på trosorna. Jag är ingen expert på det här, men kan han ha lyckats placera hennes dna där fullt medvetet?
2015-10-26, 15:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Självklart styrker vittnena åklagarens åtal. Att påstå motsatsen är absurt.

Jag föreslår att du fortsätter din tramsiga vendetta runt "klanen" i den alternativa tråden i stället.

Är du dum i huvudet på riktigt eller gör du dig till??
Läsförståelse är inte din starka sida märker jag.
Repeterar igen: AVGÖRANDE VITTNEN inte alla vittnen. Lär dig skillnaden.

Kommenterar här hur mycket jag vill. Inte din sak att avgöra det.
Detta är ett diskussionsforum, om du ens vet vad det innebär.

Senast redigerad av JWP 2015-10-26 kl. 16:02.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in