Jag misstänker att det redan tagit upp, men sidan 1222 i FUP:
Citat:
Förhör med Bilevicius, Aivaras; 2015-06-29 13:36 diarienr: 5000-K698204-15
1184
Sen har vart en, även en dag han pratade med mig, eller rättare sagt alla tre pratade vi, eh han ställde sån fråga på väldigt konstigt sätt, och då säger han om jag till exempel tar och rör vid dina kläder, din klädsplagg, vems dna hamnar där, och jag och Irina vi hörde detta, men vi svarade inget, och då så att säga, dom där byxorna när de tvättades, det sas att det var klockan 8, jag alltid trodde att det var klockan 5, för att om hon säger att det är klockan 8, då tror jag på henne för att det är hon som tvättade inte jag, och sen mer jag vet inte
Vilken dag var det som Nerijus prata om det här med att man kunde avsätta dna om man tog på någon?
Det var ju måndag eller tisdag, eh han var väldigt orolig för det här och för sina kläder som han har lämnat i ladugården, det var hans tröja som blev kvar där, han var väldigt orolig för det, och jag sa varför är du så orolig min vintermössa hänger kvar i det här lilla rummet där, och sen sluta han med det här
Det här med att IBs dna fanns på trosorna. Jag är ingen expert på det här, men kan han ha lyckats placera hennes dna där fullt medvetet?