2015-10-26, 09:29
Medlem
Men. Trosorna!

Jag får inte ihop det logiskt att bara fruns DNA finns på brottsoffrets trosor och inte Mördar-Litauerns DNA. Den enda rimliga förklaringen är att hon hanterat trosorna. Trosorna kanske kom med í tvätten när de skitiga kläderna tvättades eller att trosorna kom hem till dem av någon bisarr anledning. Som en trofé. Det är klippdockorna som spökar i mitt huvud.[/quote]

Men trosorna kan ju inte ha tagits av sen åkt hem till frun för att tvättats för att sen åka tillbaka och kläs på....hon hade dem ju vid fotknölarna som de andra kläderna..men detta dna-spår är ett mysterium,att enbart fruns dna finns där..han är ju en skitgris då borde hans dna blandats med de två kvinnorna...
2015-10-26, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linosa
Hon hittades i en arbetsbod 2km bort inklämd i ett litet klädskåp.
joo men det har jag läst... en fup brukar alltid innehålla vem,hur ,när osv kroppen hittas...var det polisen? eller Missing people?eller en privatperson?
2015-10-26, 09:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eson57
Men. Trosorna!

Jag får inte ihop det logiskt att bara fruns DNA finns på brottsoffrets trosor och inte Mördar-Litauerns DNA. Den enda rimliga förklaringen är att hon hanterat trosorna. Trosorna kanske kom med í tvätten när de skitiga kläderna tvättades eller att trosorna kom hem till dem av någon bisarr anledning. Som en trofé. Det är klippdockorna som spökar i mitt huvud.

Men trosorna kan ju inte ha tagits av sen åkt hem till frun för att tvättats för att sen åka tillbaka och kläs på....hon hade dem ju vid fotknölarna som de andra kläderna..men detta dna-spår är ett mysterium,att enbart fruns dna finns där..han är ju en skitgris då borde hans dna blandats med de två kvinnorna...[/quote]

Han kanske använde handskar från deras kök. Han hade ju tagit med en kökskniv som de bara skalar potatis med. Läs på kontaminering och vad det innebär.
2015-10-26, 09:34
Bannlyst
Citat:
joo men det har jag läst... en fup brukar alltid innehålla vem,hur ,när osv kroppen hittas...var det polisen? eller Missing people?eller en privatperson?

Polisen hittar kroppen efter att Missing People hittat hjälm + jacka 20 m utanför boden i en rishög.
2015-10-26, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Silvertejpen som AB har DNA är arbetsrelaterat.

Precis så tänker jag också. Det går att använda silvertejp till mycket och därför är det inte konstigt att många lämnat fingeravtryck eller DNA.

Men fruns DNA på trosorna och inte mördarens är märkligt.

Det enda förklaring jag hittills köper, är att ibland så finns det ingen förklaring, om gärningsmannen vägrar svara på frågor om det som är underligt.
2015-10-26, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Polisen hittar kroppen efter att Missing People hittat hjälm + jacka 20 m utanför boden i en rishög.
Finns det skrivet i fupen ? jag tycker att den händelsen är dold annars är fupen och förhören riktigt bra arbete av polisen..jag tycker att polisen har blivit mycket bättre på att utreda grova brott de senaste 10 åren..
2015-10-26, 09:39
Medlem
Hej,

ett par undringar som jag skulle uppskatta om ni som vet mer kunde försöka ge er syn på:

- varför avlägsnar inte GM sin avföring och sperma från brottsplatsen? Blir han så stressad när "ruset" lagt sig?
- allt måste ha gått oerhört fort? 100 min senare ses han med sin fru på affären...?
- varför dumpar han inte kroppen där sannolikheten att hitta den är långt mycket mindre?
- allt sammantaget förefaller det som att han handlat i panik - ändå verkar han så kallsinnig och oberörd i förhören...?

- någon som vet hur familjen mår? Lider verkligen med dem. Måste vara fruktansvärt svårt att gå vidare efter något som detta har hänt.
2015-10-26, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Indirekt kontaminering? Är det så svårt att förstå?

Jag ska förlänga det jag skrivit med ytterligare en fundering:
1. Handskar. Engångs (aldrig NB kontaminerade) gummihandskar.
2. Kökskniv som hon använder till potatis.
3. NB hotar LH med kniven.
4. NB vidrör trosfronten då han drar ner jeans. IB:s DNA har hamnat på handskar.
5. NB tar av handskarna.
6. Hans DNA hamnar lite här och där.
7. Han rengör kökskniven.

Jag förstår inte indirekt kontaminering! Ett fint ord utan relevant innehåll i sakfrågan. Det är bara ett antagande i brist på svar på frågan, hur detta kan ha gått till.

Tror du trosorna varit hemma hos lilla frun för tvätt och lek? Det skulle förklara DNA från henne.
2015-10-26, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
håller med dig om att det var väldigt mycket frågor om och om igen om hjulbytet. Har också svårt att sätta det i ett sammanhang mer än att jag reflekterar att uppenbart är det något som de vill få fram och troligen kommer denna teorin att presenteras i rättegången
Vore intressant att jämföra hjulspåren med den andra silverfärgade bilen som stod parkerad vid caféet ...
2015-10-26, 09:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
Kan AJ ägt mark därute mot Ekudden där Helena försvann?

Det är en fråga till "Rikets" Kriminalprofessor!
Du vet människor och ormar påminner om varandra
de slingrar sig och de tisslar och tasslar.
Ormar är betydligt ädlare och uppriktigare dock.
Det hade varit väldigt bekvämt att vara naiv
och bara vara glad och allmänt fåfäng.
Stå vid gaten med pass pengar och på-piller
skratta med när andra skrattar och skaffa sig
så många dumma vanor att man smälter in.
Det hade varit bekvämt att följa tv-serie efter tv-serie
festa lite på fredagar och rösta på någon små charmig
politiker.
Det naiva att tro att allt är som det alltid varit,ABBA
och månadens besök på Ikea och frukost mackan
den sega färdig skurna Skogaholms limpan med Bregott
och en rullande sträng Kalleskaviar medans kaffebryggaren
puttrar som en rödvinsbaja dagen efter.
Det hade varit bekvämt att vara den naiva svenska
vanemänniskan, som inte frågesätter och bara håller med.
Så har jag levt i många år, förträffligt lagom.
Nu däremot störs jag av det faktum att gubben Arne
har haft två unga flickors abrupta mord på sina ägor.
Då har jag svårt att svälja det som ett rent ödets
oförklarliga sammanträffande, det är inget roligt längre.
När jag ser ut över landskapet i "vårt?" Rike som en gång
var skog och mark men nu är mark och skoggshyggen.
Vår skog har blivit till cellulosa för kinesisk toapapper produktion.
Flickor som Lisa Holm mördas eller våldtas eller både
och, rövarband sprider skräck och våra äldre får mat
av sämre kvalité än de så kallade "krigsflyktingar"
Det är tydligt att framtiden blir dystrare och
tryggheten fråntas.
Önskar att vi får svar på din fråga av GW Persson
även om inget spelar roll, det är inte han som sitter
med korten.
Ska nu släppa detta tragiska fall som stinker komplott
och flera andras medverkan.
Tar och fokuserar på Åklagarens CV och privata
leverne för att förstå hur det hela kan ligga ihop.
Adjö!
2015-10-26, 09:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag förstår inte indirekt kontaminering! Ett fint ord utan relevant innehåll i sakfrågan. Det är bara ett antagande i brist på svar på frågan, hur detta kan ha gått till.
Tror du trosorna varit hemma hos lilla frun för tvätt och lek? Det skulle förklara DNA från henne.
Visst skulle det vara en busenkel förklaring - men tala då om förloppet utifrån det vi vet hur hon hittades, tidsmässigt osv.

Jag ska sätta in det i ett sammanhang vad jag funderar kring.
Den kniv som återfinns i bilen tillhör deras kök. Den används inte annars i bilen, i jobbet.
På denna kniv kryllar det av IB:s DNA eftersom hon använder den till potatis.

Den tar NB med sig. Han sätter på sig handskar, tar kniven och hotar LH för att få in henne i ladan. Äcklet kör ner den handskbeklädda handen i hennes byxor. Då överförs enbart IB:s DNA som kom på handsken via kökskniven.
Sen tar NB av sig handskarna (läs bortgjord..) och överför enbart sitt DNA på kläder, rep samt uppepå röret. Han drar slutligen ner byxorna och hans DNA hamnar på insidan jeans osv.
2015-10-26, 09:57
Bannlyst
Citat:
Finns det skrivet i fupen ? jag tycker att den händelsen är dold annars är fupen och förhören riktigt bra arbete av polisen..jag tycker att polisen har blivit mycket bättre på att utreda grova brott de senaste 10 åren..

Det finns detaljerat beskrivet i FUP. Kolla vittnesmål från Missing People.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in