2015-09-12, 20:08
Medlem
folioboys avatar
ytterst sällan jag köper ölkorv nu för tiden var mest förr när jag och en tjejkompis sprang omkring och pantade burkar för att köpa ölkorv som vi sedan delade på. vi var runt 10-12år

nu för tiden äter jag ibland ölkorv när jag är hemma hos en bekant som i princip lever på ölkorv, varje gång man är med honom i affären så plockats det på ett tio tal förpackningar (30korvar) med olika smaker, utöver det han ska handla, samma veva vecka efter vecka.
misstänker att jag är ett vittne till det första fallet av ölkorvsberoende i svensk historia.
vi är båda under 30...
Citera
2015-09-14, 00:19
Medlem
Upprycknings avatar
Kan någon här vara vänlig och förklara varför ölkorv är så fruktansvärt DYRT?

Kolla kilopriset på dom, typ 200-300 kr kilot eller så
Citera
2015-10-01, 11:43
Bannlyst
Jag köpte ölkorv idag, jag tycker de starkaste är de godaste.
Citera
2015-10-01, 12:24
Medlem
Cineastens avatar
Jag har inget minne av att ens ha sett ölkorv i butikerna som barn (jag är 35+) . Började äta det i samband med lumpen i mitten av 90-talet och ser det idag som ett fantastiskt tilltugg som jag inte vill vara utan. Det händer att jag köper ölkorv på ICA el Coop men jag föredrar Söderhallarna eller Hötorgshallen alla dagar i veckan. Bättre utbud och betydligt fräschare.

Några av favoriterna är Rackabajsare, Kabanossen (både polsk och jugoslavisk), Jambalaya, Starke Per, Eldpiskan och den hederliga vitlöksspäckade varianten. Köpte nån ölkorv med teriyakismak i USA förra året och den var fullständigt vedervärdig.

En mixtallrik med olika sorters ölkorv, salami, oststavar, gurkstavar, oliver och kanske syltlök eller morotsstavar och ett par kalla öl från något hantverksbryggeri är en av livets verkliga kryddor.
Citera
2015-10-02, 21:44
Medlem
Ölkorv, fantastiskt gott men mycket kalorier! Ett par bitar när det är riktigt varmt, och en öl till...
Citera
2015-10-02, 21:46
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Jag gjorde det för någon timma sedan, då jag gick ner och handlade något i panik, och ett paket ölkorv fick följa med av bara farten.
Citera
2015-10-08, 00:34
Medlem
BattleBuddhas avatar
Chilivarianten är ju fin, brukar köpa flera paket i veckan. Äts av både mig och min sambo!
Citera
2015-10-26, 09:08
Medlem
För den som gillar koriander kan jag rekommendera att köpa droewors på ebay.de eller ebay.co.uk, det är ölkorv efter sydafrikanskt recept. mycket billigare och nyttigare än vanlig ölkorv, brukar beställa ett halvkilo med chili eller vitlök

Men som sagt, koriander ingår nästan alltid i receptet för denna ölkorv..
Citera
2015-12-31, 07:33
Avstängd
för oss som inte kan tyska?
Citera
2015-12-31, 07:35
Avstängd
påtal om ölkorv. gourmetgruppen eller va dom heter. deras 5pack ölkorv är väll gjorda i tyskland? går deras att köpa via ebay?
Citera
2015-12-31, 15:19
Medlem
Hatchethatchets avatar
En del tjejer/kvinnor här inne på fb som äter denna delikatess märker jag. Tycker det är väldigt okvinnligt att trycka i sig ölkorv.
Senast redigerad av Hatchethatchet 2015-12-31 kl. 15:22.
Citera
2015-12-31, 15:39
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatchethatchet
En del tjejer/kvinnor här inne på fb som äter denna delikatess märker jag. Tycker det är väldigt okvinnligt att trycka i sig ölkorv.

Det beror väl ändå lite på vars man trycker in den?

Själv gillar jag ölkorv, men inte att gnaga på. Skuren i slantar och gärna med en paprikabit eller oliv eller något, fastsatt med en tandpetare och små ostkuber vid sidan om.
Fint ska det vara.
Har faktiskt köpt en ölkorv som skall ätas på detta vis ikväll, nyårsafton som det är.

Gott nytt år på er alla Flashbackare.

MVH/Gnomegirl
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in