2015-10-25, 23:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stor snajdarn
Lisas föräldrar och speciellt hennes pappa verkar vara överbeskyddande och typ behandlade Lisa som en efterbliven. Hon hade till exempel ett A4 papper med vägbeskrivning i fickan. Hon fick inte ha facebook osv osv. Med facit i hand kan man säga att hennes pappa fick vatten på sin kvarn. Han lär ju bli paranoid efter detta och typ låsa in sin andra dotter Stina i källaren hemma. Eller åtminstone anklaga sig själv väldigt mycket för det som hänt. Dvs han gjorde inte tillräckligt uppenbarligen.

Kan inte vara nyttigt för en överbeskyddande farsa att vara med om nåt liknande eller nån i hans familj. De lär fått nya regler att rätta sig efter

Det enda jag ifrågasätter är varför Lisa hade ett sommarjobb ca 4 mil från hemmet...utan att någon av föräldrarna också jobbade där vid varje pass. L mamma jobbade också på cafèt ganska ofta.

Man skall inte som 17-åring behöva åka 4 mil till ett sommarjobb..på en moppe..
2015-10-25, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nej, det påstår jag inte, och det finns inga bevis på att NB har mördat.

Med det resonemanget så ska det krävas film eller vittnesmål till själva mordet för att bli dömd? Är det så du menar eller.

Du är helt fel ute.

Han kommer dömas och få livstids fängelse.
2015-10-25, 23:11
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Den striden vann Lisa uppenbarligen, det är inget blod från Lisa. Eller så har NB blött under de år han jobbat där.

Jaha ja, så han har blött precis på röret ovanpå allt damm och smuts?

Världens mest otursförföljde snickare detta.
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Lisas föräldrar och speciellt hennes pappa verkar vara överbeskyddande och typ behandlade Lisa som en efterbliven. Hon hade till exempel ett A4 papper med vägbeskrivning i fickan. Hon fick inte ha facebook osv osv. Med facit i hand kan man säga att hennes pappa fick vatten på sin kvarn. Han lär ju bli paranoid efter detta och typ låsa in sin andra dotter Stina i källaren hemma. Eller åtminstone anklaga sig själv väldigt mycket för det som hänt. Dvs han gjorde inte tillräckligt uppenbarligen.

Kan inte vara nyttigt för en överbeskyddande farsa att vara med om nåt liknande eller nån i hans familj. De lär fått nya regler att rätta sig efter

Kändes det bra att få klämma in den där smileyn på slutet?

Gå iväg och runka till din barnporr istället ditt jävla vidriga äckel.

Lisa hade f.ö. Facebook, hon använde bara inte kontot så ofta. Hon hade också Instagram. Hon hade haft en pojkvän i över ett år. Kanhända att hennes föräldrar var lite överbeskyddande som tusentals curlingföräldrar är nuförtiden (inklusive jag själv). Hon var en helt vanlig tjej från en av allt att döma helt vanlig familj. Hennes familjeförhållanden har inget med detta hemska mord att göra. De enda som tjatat om dem är trådens inverterade intelligensreserv dit du utom allt tvivel tillhör.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grasstomouth
Ja, det är ju såklart en gigantisk muta från familjen Jönsson.

NB planerar att bara sitta och runka i fängelset i 20 år för att sedan komma ut och leva loppan.

Jag har trott på en muta från första början. Bara en dement förstår inte detta
Medlem
Grasstomouths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69

Personligen hade jag tyckt det var lite drygt, men det är väl upp till henne? Vi snackar ju inte flera timmar i restid.

Man ska som 17-åring inte behöva bli mördad efter sitt sommarjobb.
2015-10-25, 23:12
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Det enda jag ifrågasätter är varför Lisa hade ett sommarjobb ca 4 mil från hemmet...utan att någon av föräldrarna också jobbade där vid varje pass. L mamma jobbade också på cafèt ganska ofta.

Är det det enda du ifrågasätter?

Försöker du skylla på föräldrarna nu? Lisa gillade jobbet och var glad. 4 mil på moppe är inget problem för en 17-åring.
2015-10-25, 23:12
Medlem
Citat:
Vilken fakta är förvrängd?

Citerar dig: "Lisas föräldrar och speciellt hennes pappa verkar vara överbeskyddande och typ behandlade Lisa som en efterbliven. Hon hade till exempel ett A4 papper med vägbeskrivning i fickan. Hon fick inte ha facebook osv osv. Med facit i hand kan man säga att hennes pappa fick vatten på sin kvarn. Han lär ju bli paranoid efter detta och typ låsa in sin andra dotter Stina i källaren hemma. Eller åtminstone anklaga sig själv väldigt mycket för det som hänt. Dvs han gjorde inte tillräckligt uppenbarligen.

Kan inte vara nyttigt för en överbeskyddande farsa att vara med om nåt liknande eller nån i hans familj. De lär fått nya regler att rätta sig efter"

Det andra du har skrivit är bara idiotiskt.
2015-10-25, 23:13
Medlem
Frozzzts avatar
Citat:

Det hade jag också när jag var 17.

Varför är det relevant för fallet? Så förbannat mycket idioter i denna tråden. Har vi aktiva moderatorer överhuvudtaget?
2015-10-25, 23:14
Medlem
Får bara tillgång till delar av fupen via denna länk: http://www.homokozo.se/lh-fup.php

Var kan jag få tillgång till hela?
2015-10-25, 23:15
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
Något jag inte kan sluta tänka på är när NB berättar att SH (LH pappa) var utanför NB cell tre dagar efter gripandet. Att han skakade på huvudet när han såg NB. Att NB tyckte att det var konstigt/obehagligt. Det står ingenstans att dessa uppgifter har bekräftats? Hur hade ens SH kunnat komma ner till cellen? Är det något NB har fått för sig eller stämmer detta mån tro?

Hur kunde NB känna igen SH??
Senast redigerad av GilGrissom82 2015-10-25 kl. 23:39.
2015-10-25, 23:15
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Jaha ja, så han har blött precis på röret ovanpå allt damm och smuts?

Världens mest otursförföljde snickare detta.
Oavsett om han är mördaren eller inte så kom blodet troligen dit när han tog ner kroppen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in