2015-10-25, 12:04
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Fast många bedömare menar (och samma kan läsas mellan raderna i Löfvens uttalanden) att det kommer att komma en ny överenskommelse mycket snabbare än någon tror. Kanske ett par veckor efter den första. Att nu när de tagit sig över krönet kommer det gå ganska fort. Samtidigt verkar SD ha flippat ur och börjat snacka allt mer om "utomparlamentariska" åtgärder, och Ekeroth roar sig med att lägga ut adresser till planerade asylboenden. Nu om någonsin borde SD hålla huvudet kallt och visa en gång för alla, i skarpt läge, att de är en seriös och demokratisk kraft som inte bränner broar. De bör inte ge minsta droppe vatten på kvarnen åt alla arnstadister som tjatat om att "vänta bara, en dag kommer de att dra av sig masken och visa att de är riktiga fascister". Att de visar en instabil sida samtidigt som andra partier håller på att skärpa till sig är knappast gynnsamt.
Instämmer gällande adresserna helt onödigt i dagsläget.
2015-10-25, 12:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Fast många bedömare menar (och samma kan läsas mellan raderna i Löfvens uttalanden) att det kommer att komma en ny överenskommelse mycket snabbare än någon tror. Kanske ett par veckor efter den första. Att nu när de tagit sig över krönet kommer det gå ganska fort. Samtidigt verkar SD ha flippat ur och börjat snacka allt mer om "utomparlamentariska" åtgärder, och Ekeroth roar sig med att lägga ut adresser till planerade asylboenden. Nu om någonsin borde SD hålla huvudet kallt och visa en gång för alla, i skarpt läge, att de är en seriös och demokratisk kraft som inte bränner broar. De bör inte ge minsta droppe vatten på kvarnen åt alla arnstadister som tjatat om att "vänta bara, en dag kommer de att dra av sig masken och visa att de är riktiga fascister". Att de visar en instabil sida samtidigt som andra partier håller på att skärpa till sig är knappast gynnsamt.
Bra analys!

Det enda jag vill höra från SD är "vad var det vi sa och tjatade om i åratal? och krav på skarpare regler.

Att kampanja för en folkomröstning var helt ok enligt mig, även om det nu efter mök inte är så aktuellt. Men att lägga ut adresser för asylboende är det sista de ska göra
SD kanske kommer inte att minska då det finns en stor förakt för politiker bland SD-väljarna. AKB verkar inte kapabel att prata klarspråk, medan KD-ledaren inte vågar än. Men med sådant agerande kommer SD knappast att öka.
2015-10-25, 12:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FranzLisztBlevEj75
...
Man kan väl använda din modell baklänges?
Det vill säga att under antagande att det flesta opinionsundersökningarna har endast viktningsproblem, men fångar trenden, finna sådana som aldrig följer trenden och därmed är manipulerade?
Kan inte släppa att Ipsos gick från den bästa val 2010 till den sämsta val 2014 efter uttalande att framgång föder framgång. Men man inbillar sig troligen
2015-10-25, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Bra analys!

Det enda jag vill höra från SD är "vad var det vi sa och tjatade om i åratal? och krav på skarpare regler.

Att kampanja för en folkomröstning var helt ok enligt mig, även om det nu efter mök inte är så aktuellt. Men att lägga ut adresser för asylboende är det sista de ska göra
SD kanske kommer inte att minska då det finns en stor förakt för politiker bland SD-väljarna. AKB verkar inte kapabel att prata klarspråk, medan KD-ledaren inte vågar än. Men med sådant agerande kommer SD knappast att öka.

Det är nog bättre att kritisera sjuklöverna för att mörka asylboendena än att lägga ut en massa adresser.
Sjuklöverna har ju uppenbarligen mörkat mycket tidigare, så kritiken mot fortsatt mörkande blir trovärdig direkt.
2015-10-25, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memento-vivere
Det måte rimligen bli en fortsatt/ny uppgörelse. Den som kom nu bidde bara en tumme.
JAg skulle gissa att vi får se nästa uppgörelse med färre partier.

.

Frågan är om det är möjligt. Man vill väll som regering ha med mp för att inte få bråk? Därför blev det en halvmesyr.
2015-10-25, 13:27
Medlem
RingRing2014s avatar
Hade städdag i området igår och jag passade givetvis på att ta pulsen på opinionen. Jag behövde inte ens själv ta upp ämnet, diskussionen var igång redan när jag kom dit.

Det var grabbarna och männen som diskuterade mest, tjejerna var som vanligt en kuliss av tysta mähän utan någon åsikt. Jag ska säga att inte alla tjejer var så, men den stora majoriteten. Några få kvinnor i området är riktigt skarpa och tydliga i frågan, de har fått nog för länge sedan.

Det är bara att konstatera att stödet för minskad invandring är kompakt. Nästan alla förstår nu att det inflöde vi ser idag måste strypas, det är en logisk självklarhet för varje tänkande individ.

Det är krisläge som råder i Sverige och när migrationssammarbeten sker över blockgränsen har vi en helt ny politisk miljö, kartan är helt omritad och det är hela havet stormar. Då är det svårt att få en känsla om vart SD är påväg. Statsministern öppnar ju helt plötsligt för repatriering av immigranter till andra EU-länder, då vet man att det är nya tider.

Sen att sjuklöverpartierna alltid , alltid kommer göra alldeles för lite alldeles för sent, det är en svensk naturlag djupt rotad i det av inlandsisen nedslipade gamla stenhårda urberget.

Mycket svårt att sia om SD-siffrorna framöver. Jag tror dock vardagen och verkligheten pushar SD mot nya rekord om ett par månader. Verkligheten jobbar ständigt, 24/7, för den sverigevänliga gräsrotsrörelsen.

Folk har fått nog, folk är öppna! Nu vinner vi! Heja Sverige!
Senast redigerad av RingRing2014 2015-10-25 kl. 13:30.
2015-10-25, 13:36
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Det är krisläge som råder i Sverige och när migrationssammarbeten sker över blockgränsen har vi en helt ny politisk miljö, kartan är helt omritad och det är hela havet stormar. Då är det svårt att få en känsla om vart SD är påväg. Statsministern öppnar ju helt plötsligt för repatriering av immigranter till andra EU-länder, då vet man att det är nya tider.

Sen att sjuklöverpartierna alltid , alltid kommer göra alldeles för lite alldeles för sent, det är en svensk naturlag djupt rotad i det av inlandsisen nedslipade gamla stenhårda urberget.

Mycket svårt att sia om SD-siffrorna framöver. Jag tror dock vardagen och verkligheten pushar SD mot nya rekord om ett par månader. Verkligheten jobbar ständigt, 24/7, för den sverigevänliga gräsrotsrörelsen.

Om någon på allvar köper vad den sk 7-klövern säger bör denna kanske tänka till lite extra. Det är inte som om 7-klövern nu kommer att ta tillbaka Sverige till glansdagarna. Det handlar trots allt uteslutande och endast om att få det att gå ihop; att sedan allting går på sparlåga är en annan sak...

Tiggarna utgör i detta fall ett utomordentligt exempel. Vi har haft problemet väldigt lång tid men fortfarande har inte politikerna gjort någonting. De kan prata precis hur mycket de vill, men resultatet talar hela tiden sitt tydliga språk.

Dessa sk "överrenskommelser" och "samarbeten" är bara rent strunt för att försöka hejda SD:s opinionssiffror.
Senast redigerad av sinewave 2015-10-25 kl. 13:38.
2015-10-25, 17:14
Medlem
Bellanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014

Välformulerat med reell substans!

Naturligtvis har SD inte nått krönet i banan...
2015-10-25, 20:48
Medlem
SD kommer att få 30-40% i mätningar 2016 för att läget i Sverige kommer att bli sjukare än någon av er kan ana. Vänta och se.
2015-10-25, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aeventyr
SD kommer att få 30-40% i mätningar 2016 för att läget i Sverige kommer att bli sjukare än någon av er kan ana.

Läget idag är redan sjukare än någon kunde ana för några år sedan. SD borde redan ha 30-40%. Istället backar SD. De som inte har vaknat nu lär aldrig vakna.
2015-10-25, 21:35
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x5
Läget idag är redan sjukare än någon kunde ana för några år sedan. SD borde redan ha 30-40%. Istället backar SD. De som inte har vaknat nu lär aldrig vakna.
Det är för att SD är inkompetenta. Tänk om de hade någon som Tino som faktiskt bröt sönder motståndaren med argument och fakta istället för att inte göra något alls. Jag kommer självklart fortsätta rösta SD, vad annars, M? Jag är väldigt besviken på SD och det känns ganska hopplöst men ja de kommer öka med flyktingboenden över hela landet. Vad de ska göra åt saken vet jag dock inte.
2015-10-25, 21:37
Avstängd
dacks avatar
Och varför har inte S-D ökat mer än 11% enheter på det senaste året trotts allt jävla skit som har hänt kan någon svara på det? En del går ju och tror att sd skulle vara något universal medel mot ett bättre samhälle. Fan dom får ju inte ens vara med i dagens budgetförhandlingarna. Även om dom skulle få 30% i 2018 års val så är dom ju i minoritet. Titta på hur bra det har gått för deras likvärdiga partier ute i Europa skulle sverige då vara något undantag på något vis.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in