2015-10-21, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Det var Q8 som köpte Gulfs svenska mackar.
Statoil köpte de svenska BP-mackarna nån gång på 90-talet.

Tur att Gulf är tillbaka:
http://www.svd.se/gulf-gor-svensk-comeback-tar-over-100-shellmackar
Citera
2015-10-21, 12:11
Medlem
alrajts avatar
"Vi möts vid Circle K"

Låter som en bögklubb.
Citera
2015-10-21, 13:45
Medlem
BetongNasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apanal
Vem reflekterar ens över namnet Swedbank idag.
Där kunde man helt enkelt inte vara kvar.
Deras namn, logga och servicenivå är en personlig förolämpning mot alla som kom från Föreningsbanken f.d Jordbrukskassan

Knarkarbjörnen(Preem) har man ju tyvärr vant sig vid nuförtiden.

Varför de inte kortade ner skiten till bara CK kan man ju undra ? Det hade ju funkat finns ju redan NK och GeKås. Hade ju funkat bättre i resten av världen också, ingen vill dras med långa krångliga namn.

Visst kommer man att sakna Statoil, det var ju ett så härligt 80-tals sossigt namn, statligt och tryggt och sen försöker vi vara internationellt gångbara lite som en förflugen eftertanke.
Citera
2015-10-21, 16:53
Medlem
Kongruensbojds avatar
Finns många (nåja) Circle K i Japan men här är det enbart en kedja av convenience stores, inga mackar. Missminner jag mig inte har de ett samarbete med Sunkus (också convenience store). DET är hemskt namn om något, särskilt när logotypen utgörs av ett k i gummistövlar.
Citera
2015-10-25, 19:57
Medlem
Tror ni att gemene person kommer säga hela namnet på engelska eller kommer det uppstå en förkortning eller försvenskad variant av namnet?
Citera
2015-10-25, 21:28
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Helmet
Tror ni att gemene person kommer säga hela namnet på engelska eller kommer det uppstå en förkortning eller försvenskad variant av namnet?

Med tanke på att namnet kan utläsas OK, lär det bli ett alternativ.
Citera
2015-10-26, 03:00
Medlem
BetongNasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Finns många (nåja) Circle K i Japan men här är det enbart en kedja av convenience stores, inga mackar. Missminner jag mig inte har de ett samarbete med Sunkus (också convenience store). DET är hemskt namn om något, särskilt när logotypen utgörs av ett k i gummistövlar.
http://webka.jp/gazou/images001/haku58_sunkus02.jpg det var en riktig Priapos inspirerad logo

CircleK är inte så farligt i jämnförelse med ett K i gummistövlar och keps med ...
Citera
2016-05-03, 13:35
Medlem
HerrGickhans avatar
Nu är det ett faktum Esso har blivit Circle K. Det kommer inte att innebära någonting. Det är vad man gör av konceptet som kommer att ha betydelse.
Citera
2016-05-03, 15:36
Medlem
borrizs avatar
När det kanadensiska bolaget Alimentation Couche-Tard köpte upp Statoils försäljningsbolag 2012, fick man rätt att använda varumärket Statoil tom 30 september 2019. Att man nu börjar använda sitt eget varumärke "Circle K" är helt logiskt.

http://teknikensvarld.se/statoil-saljer-alla-sina-bensinmackar-till-kanadensiskt-bolag-121131/
https://sv.wikipedia.org/wiki/Alimentation_Couche-Tard
Senast redigerad av borriz 2016-05-03 kl. 15:40.
Citera
2016-05-03, 16:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Jag tyckte det var förjävligt när BP skulle försvinna, fan aldrig att jag skulle kalla macken man hyrde film på för Statoil, jävla idioti.
Idag kan jag inte säga att jag känner någon större saknad av BP-mackar.

Om ett par år är Statoil bara ett minne bland andra och Circle K känns hur naturligt som helst (även om det kanske fått ett förenklat uttal eller smeknamn, det visar sig)
Kommer kalla det OK.
Citera
2016-05-03, 17:13
Medlem
Bertil85s avatar
Circle of life borde det heta. Tänker på det som kommer ut ur avgasröret. Hoho...

K kanske står för Kanada.
Citera
2016-05-03, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Helmet

C.K lär det kallas i folkmun, eller kanske Cirkeln?
Senast redigerad av moshmosh 2016-05-03 kl. 17:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in