2015-10-25, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kompish
Vad heter den "sista" FUPfilen? Tror jag har läst alla men är osäker på ifall jag fick hem alla.

http://www.homokozo.se/lh-fup.php
2015-10-25, 18:46
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Ur FUP, förhör med St*f*n H*lm den 20 aug:
Citat:
St*f*n tillfrågades om när han varit på polisstationen i Skövde efter den 7 juni 2015?
St*f*n tillfrågades om han någon gång under ovan tid varit inne i arrestavdelningen
polishuset i Skövde?
Han sa att han inte varit det.
Uppläst och godkänt

Vad tusan handlar detta om?
2015-10-25, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av When6Loves9
Haha vad spelar det för roll hur många takter det är i bränslet?
Två takt menas att det är ett bränsle avsett för 2 takts motorer som har separat oljeblandning.

Haha... Du vet inget om motorer heller förstår jag
2 takts bränsle betyder att det är bensin som är blandad med olja (normalt 2%)
alltså är det inte till motorer med separat oljetank.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av When6Loves9
Haha vad spelar det för roll hur många takter det är i bränslet?
Två takt menas att det är ett bränsle avsett för 2 takts motorer som har separat oljeblandning.
Jag vet det, och att man inte kan avgöra vad det är för slags bränsle utan analys,
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det står "med tvåtaktsbränsle"; inte tom dunk med tvåtaktsbränsle", "dunk vars etikett resp. kvarstående lukt utvisar att dunken innehållit tvåtaktsbränsle", el. dyl. Härtill kommer att alla tomma dunkar följdriktigt verkar ha kastats på rishögen; s. 836.
eller att det är bränsle överhuvudtaget.
Medlem
SvenneMelons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Eftersom ordet "med" står mellan dunk och tvåtaktsbränsle så innehöll den bränsle ...

Dunk med 2 takts bränsle ( 1 st)
Platsbeskrivning
Dunken stod framför skåpet där
målsägaren anträffades.

Annars hade det stått "avsedd" för .. eller något liknande..

Jag tänker precis tvärt om.
Dom säger ju dunk. Det är det dom vill beskriva.

Hade det varit soppa i så hade man sagt typ "lite i botten" "halvfull" "full" eller oöppnad. Man hade tagit sig tiden att beskriva mängden.
Eller så är de bara lata.
2015-10-25, 18:48
Medlem
Rosa-Panterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kompish
Vad heter den "sista" FUPfilen? Tror jag har läst alla men är osäker på ifall jag fick hem alla.
Minfil ligger nere. Var kan jag hitta fup?
2015-10-25, 18:48
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det är svårt att avgöra hur många takter det är i bränslet utan analys. Det stod tvåtaktsbränsle på etiketten, så det är sannolikt det som bestämde ordvalet.

Takterna i bränslet kanske passar till en Epa-traktor, ett fordon du själv lyft fram i tråden?
2015-10-25, 18:49
Medlem
Vet inte ifall detta har tagits upp förut, ber om ursäkt isåfall, men "N" har ju jobbat utomlands, tex i England, har polisen kontaktat poliser där för att kolla ifall liknande fall skett i anknytning till staden där han arbetade...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Ur FUP, förhör med St*f*n H*lm den 20 aug:

Vad tusan handlar detta om?

NB påstod att SH var utanför hans cell i Skövde, tittade på honom och skakade på huvudet. FUP 1608.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Fast de hittades väl på norra sidan av vägen, dvs vänster sida om man kör mot Martorp.

Utslängda via vänster fönster på väg till Martorp eller via höger fönster på väg från Martorp. Och som förare slänger man knappast ut grejer genom höger fönster.
Jo, om man vill att grejerna ska komma fram till vägkanten innan fartvinden stoppar dem. Dessutom kan en passagerare kasta.
2015-10-25, 18:50
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Vad jag tror spelar ingen roll, det var du som påstod att det var bensin i den, och jag väntar fortfarande på källa.
Nu ska inte tråden bli hackad och malen med ständiga upprepningar eller upphängning av enstaka ord.

Källa har du fått efter begäran, håller du inte med om tolkningen går det bra att argumentera emot, tjafs leder enbart till hård-moderering...något jag tror alla vill undvika.

/Mod
2015-10-25, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosa-Pantern
Minfil ligger nere. Var kan jag hitta fup?

http://www.homokozo.se/lh-fup.php

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in