2015-10-25, 18:37
Medlem
Har läst fup och har fortfarande inte hämtat mig. Mår dock illa när jag ser trollen i tråden som vaknat till liv igen. Eller inte troll förresten, riktiga asgamar... Som vänder och vrider på varenda ruskig detalj för att få det att stämma in i någon sinnesrubbad alternativteori

Det är inte läge längre för detta, nu när vi alla vet vad som hänt. Visa lite värdighet!?
2015-10-25, 18:38
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloswagetc
Var i FUPen?

Sid 1662 står att höger öga är tejpat, inte bägge.
Senast redigerad av profundersam 2015-10-25 kl. 18:41.
2015-10-25, 18:39
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Undrar förresten hur ryktet uppstod att det var M. Svedung som ägde den andra mopeden och lämnade före de andra? JR lämnade ju enligt uppgift 18:20 och hon är född år 2000.

Ja, det där var en överraskning. Väldigt skumt.
2015-10-25, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yoloswagetc
Var i FUPen?

Jag tror det var i den sista intervjun med NB. Stycket är citerat i tråden, ngn sida bak.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det är svårt att avgöra hur många takter det är i bränslet utan analys. Det stod tvåtaktsbränsle på etiketten, så det är sannolikt det som bestämde ordvalet.
Haha vad spelar det för roll hur många takter det är i bränslet?
Två takt menas att det är ett bränsle avsett för 2 takts motorer som har separat oljeblandning.
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Rolig läsning detta med förhör med den MGM...han är som Manuel i Fawlty Towers...Helt oförstående
Även om man inte kan förklara Irinas DNA på trosorna kommer denne man att skaka galler. dels är DNA-bevisningen mot honom stark, dels saknas det totalt annat DNA förutom det lilla från Irina.
Han gör inte saken bättre med sitt svammel
och AJ fru berättade i sitt vittnesmål att Irina hade berättat att MGM viskat till henne att han hade varit hemma mellan 18-20...fast Irina hade sagt att han hade varit borta mellan 17-20 och hon var orolig...
Vilket givetvis inte hindrar en del från att spekulera i att han ändå kan vara helt oskyldig och
utsatt för "det perfekta mordet" som nåt danskt geni lanserade som en fullt rimlig
möjlighet som jag noterade när jag skummade igenom dagens tidigare inlägg.
Jo, säkert. Sen fortsätter det öppna utpekandet av en viss familjs medlemmar som
drivande krafter bakom illdådet läste jag alldeles nyss.
Går säkert hem hos en och annan.

Så blev den här tråden likadan som de flesta andra som rör uppmärksammade mordfall trots
att det ser ut som det gör med all faktisk bevisning pekande i en enda riktning.
Men vad bryr man sig om det? När det alltid är lika stimulerande tydligen att misstänkliggöra
kreti och pleti och stuva om verkligheten efter behag.
Så länge man inte själv är utsatt för nån uthängning så rör det inte en i ryggen.
Den största glädjen heter ju skadeglädjen som bekant. Det märks av i många trådar här på FB.

Slutligen:
En av trådens och forumets mest läsvärda skribenter skrev så här och det är bara att
instämma:

Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Självklart är Nerijus Bilevecius skyldig till detta brott. Att tro annat efter att man satt sig in i bevisningen som en helhet är inget annat än rent foliehattande och/eller total brist på förmåga att logiskt granska och analysera ett faktamaterial.
Senast redigerad av Grandioso 2015-10-25 kl. 18:44.
Medlem
Ser fram emot eventuella alternativa gärningsmän som advokaten kanske pekar ut.

Nb tycks skyldig som synden, men det lär bli ett växande intresse från trådens alternativa tänkare...
Senast redigerad av HatadAvGud 2015-10-25 kl. 18:44.
2015-10-25, 18:43
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Vad jag tror spelar ingen roll, det var du som påstod att det var bensin i den, och jag väntar fortfarande på källa.
Det står "med tvåtaktsbränsle"; inte tom dunk med tvåtaktsbränsle", "dunk vars etikett resp. kvarstående lukt utvisar att dunken innehållit tvåtaktsbränsle", el. dyl. Härtill kommer att alla tomma dunkar följdriktigt verkar ha kastats på rishögen; s. 836.
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Det är svårt att avgöra hur många takter det är i bränslet utan analys. Det stod tvåtaktsbränsle på etiketten, så det är sannolikt det som bestämde ordvalet.

Hahahaha, du är kul du Xenia. "...hur många takter det är i bränslet..."

Knacka med knogen på dunken så hör du om det ekar två eller fyra gånger och du har fått fram takten.

Tvåtaktsbränslet som omnämns är vanlig bensin med oljeinblandning. (troligen 95 oktan)
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ett tidigare antagande är att GM hittade delarna i bilen på väg från Martorp och slängde dem. Det fanns ingen anledning att slänga dem på väg till Martorp, där allt annat skulle dumpas. Lisa levde knappast.

Fast de hittades väl på norra sidan av vägen, dvs vänster sida om man kör mot Martorp.

Utslängda via vänster fönster på väg till Martorp eller via höger fönster på väg från Martorp. Och som förare slänger man knappast ut grejer genom höger fönster.
2015-10-25, 18:44
Medlem
Vad heter den "sista" FUPfilen? Tror jag har läst alla men är osäker på ifall jag fick hem alla.
2015-10-25, 18:44
Medlem
Någon skrev tidigare att HJ var dömd pedofil. Stämmer detta (källa?) eller är det ett påhitt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in