Citat:
Ursprungligen postat av
Titiana
Rolig läsning detta med förhör med den MGM...han är som Manuel i Fawlty Towers...Helt oförstående
Även om man inte kan förklara Irinas DNA på trosorna kommer denne man att skaka galler. dels är DNA-bevisningen mot honom stark, dels saknas det totalt annat DNA förutom det lilla från Irina.
Han gör inte saken bättre med sitt svammel
och AJ fru berättade i sitt vittnesmål att Irina hade berättat att MGM viskat till henne att han hade varit hemma mellan 18-20...fast Irina hade sagt att han hade varit borta mellan 17-20 och hon var orolig...
Vilket givetvis inte hindrar en del från att spekulera i att han ändå kan vara helt oskyldig och
utsatt för "det perfekta mordet" som nåt danskt geni lanserade som en fullt rimlig
möjlighet som jag noterade när jag skummade igenom dagens tidigare inlägg.
Jo, säkert. Sen fortsätter det öppna utpekandet av en viss familjs medlemmar som
drivande krafter bakom illdådet läste jag alldeles nyss.
Går säkert hem hos en och annan.
Så blev den här tråden likadan som de flesta andra som rör uppmärksammade mordfall trots
att det ser ut som det gör med all faktisk bevisning pekande i en enda riktning.
Men vad bryr man sig om det? När det alltid är lika stimulerande tydligen att misstänkliggöra
kreti och pleti och stuva om verkligheten efter behag.
Så länge man inte själv är utsatt för nån uthängning så rör det inte en i ryggen.
Den största glädjen heter ju skadeglädjen som bekant. Det märks av i många trådar här på FB.
Slutligen:
En av trådens och forumets mest läsvärda skribenter skrev så här och det är bara att
instämma:
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Självklart är Nerijus Bilevecius skyldig till detta brott. Att tro annat efter att man satt sig in i bevisningen som en helhet är inget annat än rent foliehattande och/eller total brist på förmåga att logiskt granska och analysera ett faktamaterial.