2015-10-25, 18:19
Medlem
Vet ej om det framgår i FUP, men hur löd NBs förklaring till att han stått i fönstret och dratt i löken vid flertalet tillfällen? Sperma högt och lågt och även i lampkupor...
2015-10-25, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
är det denna jägmästare? som frivilligt kommer till polisen för att avlägga vittnesmål av något konstigt slag.

Korrekt. Tippar på att advokat Inger Rönnbäck kikar lite extra här. Hon skulle ju som sagt leta efter olika GM i slasken.
2015-10-25, 18:20
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det är väl bara att jämföra dem med varandra eller?
Nej, det går inte att jämföra DNA med fingeravtryck.
2015-10-25, 18:20
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Hur ska jag hinna läsa FUP som du tjafsar med mig?

Sid 569:

Källa på att det fanns bensin i dunken? Källa, inte antagande.
Eftersom ordet "med" står mellan dunk och tvåtaktsbränsle så innehöll den bränsle ...

Dunk med 2 takts bränsle ( 1 st)
Platsbeskrivning
Dunken stod framför skåpet där
målsägaren anträffades.

Annars hade det stått "avsedd" för .. eller något liknande..
2015-10-25, 18:21
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Den bilden är inte censurerad?

Texten är tagen ur ett förhör, den förhörde får se bild som ej finns i FUP.
2015-10-25, 18:22
Medlem
Jag försöker verkligen föreställa mig i huvudet hur Lisa var placerad i detta skåp. Men jag får fasen inte upp någon möjlig bild. Skåpet är så litet. Så trångt. Hur är det ens möjligt?

Finns här någon vänlig själ som orkar snabb-skissa i paint för att visa ungefär en tänkbar position/ställning på kroppen inuti skåpet?
2015-10-25, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stilrent
Jag försöker verkligen föreställa mig i huvudet hur Lisa var placerad i detta skåp. Men jag får fasen inte upp någon möjlig bild. Skåpet är så litet. Så trångt. Hur är det ens möjligt?

Finns här någon vänlig själ som orkar snabb-skissa i paint för att visa ungefär en tänkbar position/ställning på kroppen inuti skåpet?

Varför är det så viktigt?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrimsonHead
Vet ej om det framgår i FUP, men hur löd NBs förklaring till att han stått i fönstret och dratt i löken vid flertalet tillfällen? Sperma högt och lågt och även i lampkupor...

Sid 1623

FL: Nej, hur har det kommit eh sperma där efter dig då?
NB: Eh, det är min personlig grej det var för länge sedan
....
NB: Det är verkligen väldigt privat det jag vill inte berätta det
....
NB: Det är min privat sak och det var väldigt längesen, ja, jag kommer inte och berätta om det
Senast redigerad av crameol 2015-10-25 kl. 18:29.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Sorry om det redan slagits fast hur det förhåller sig, men när det gäller de fynd av mobilskal, kvitton etc som gjorts längs grusvägen från kafeet mot arbetsbod och bostad, så har jag följande fundering:

Det finns väl bara två möjligheter till att dessa saker har hamnat där längs vägen:

- antingen har kroppen transporterats på ett öppet sätt (släpkärra, flak på ett arbetsfordon eller dylikt) och sakerna blåst iväg.

- eller också har någon kastat ut dem efter hand. Då skulle det kunna vara GM som, av någon rätt oförklarlig anledning sprider bevis omkring sig. Eller också är det LH som fortfarande är vid liv och försöker lägga ut ett spår som polisen kan följa.

Kommentarer på detta?
Ett tidigare antagande är att GM hittade delarna i bilen på väg från Martorp och slängde dem. Det fanns ingen anledning att slänga dem på väg till Martorp, där allt annat skulle dumpas. Lisa levde knappast.
2015-10-25, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nej, det går inte att jämföra DNA med fingeravtryck.

Men man måste väl kunna avgöra hur många olika personer som DNA:t kommer ifrån? Man måste väl kunna se ifall det är samma okända person som tagit i båda mobildelarna, eller om det är två helt olika människor.
2015-10-25, 18:25
Medlem
katws avatar
Undrar förresten hur ryktet uppstod att det var M. Svedung som ägde den andra mopeden och lämnade före de andra? JR lämnade ju enligt uppgift 18:20 och hon är född år 2000.
2015-10-25, 18:25
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saulhodson
Korrekt. Tippar på att advokat Inger Rönnbäck kikar lite extra här. Hon skulle ju som sagt leta efter olika GM i slasken.

det kommer hon säkerligen att göra men det kommer inte att bortförklara all DNA...jag hade velat se bilder på besudlingarna på Lisa, storlek bland annat men det som är svårast att bortförklara är den blodfläck avsatt av MGM på insidan av hennes byxor, dock står det något om att byxorna var krängda ut och in så då blir det ju lite annorlunda.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in