Citat:
Ursprungligen postat av
MrStreamer
Det där upplever jag om orättvist på flera sätt.
Jag tänker MER på barn, barnbarn och kommande generationer. Jag har förmånen att ha bekanta som är ungdomar och jag lider när dessa tex berättar om hur "kaos-araber" närmast fullständigt förstör alla möjligheter för lärarna att bedriva en undervisning värd namnet i skolan. Hur de skapar oro och bidrar till en klassrumsmiljö som om det hade varit en arbetsplats skulle fått skyddsombudet att stänga den igår.
Och mkt mkt annat.
Så nej, jag är inte SD-sympatisör (bara) för att det drabbar mig själv. Jag drabbas knappast alls faktiskt. I varje fall inte än.
Många föräldrar med flykting-invandrarbakgrund, även från arabiska områden, som verkligen bryr sig om sina barns skolgång försöker få in sina barn på skolor där etniskt svenska barn är i majoritet. Men föräldrarna här motsätter sig detta, talas det om.
Har svårt att förstå hur detta går ihop med den altruism som svenska folket visat i mottagningen och som politiker och journalister skryter om och även altruisterna själva, ofta bättre bemedlade svenskar, och som skulle vara tecken på att Sverige är flyktingvänligt och att de "främlingsfientliga" är i minoritet.