2015-10-25, 16:50
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Jag läste klart FUPen igår. Jag fick ett sånt illamående efteråt och en stor ledsamhet la sig över mig och är kvar ännu idag.

Så många teorier här innan vi fick veta vad som hänt. Och med handen på hjärtat så tycker jag de flesta teorierna här kändes "mer humant" än vad Lisa Holm fick utstå i det verkliga livet.

Det är inte bara de att hon hängts och tejpats utan det är just rummet som det brutala dådet var utfört i.

När jag såg bilden av slaktrummet så kände jag ett så sjukt stort obehag. Smutsen, kaklet det råa i det hela. Fyfan vilken dödsånget hon måste haft. Fyfan.

Sen skåpet som han sen med kraft trycker in henne. Det stod något i förhören att benen var uppvikta i en omänsklig vinkel, antar att de var brutna då.

Han kommer åka dit. Han har inget alibi, hans blod plus dna finns på hennes tillhörigheter utan att han kan förklara det. Dessutom säger hans bro och hans fru något helt annat och de skyddar han inte.

Den enkla detaljen att han var så skitig och ville tvätta kläderna, där har vi hans miss kan man säga och det är ju en intressant detalj som han inte kan förklara.

Sen att han beter sig nervöst, skiter i ladan dessutom.

Sen kommer vi nog aldrig få svaret på varför och hur detta gick till tyvärr.

Med tanke på att hon enligt FUP hade gjort motstånd i ladan så undrar man hur hon kom dit. Kanske bad NB om hjälp och Lisa gick dit.

Dock säger ju detta sjuka tillvägagångssätt att han ändå på något sätt planerat detta. Varför hänga upp henne och tejpa henne annars? Det är ju ett sexualsadistiskt brott och han har väl bara gått och väntat på att ta tillfället i akt. Vem vet hur länge han tittat på Lisa och sen tagit sin chans?

Dessutom försökte han ju dagen innan med en annan kvinna.

Men frågan återstår. Hur fick han in henne i ladan och varför gick hon dit?

I vilket förhör stod det?

Jag har letat och hittar ingen beskrivning av hur hennes kropp var placerad i skåpet .. så varifrån kommer den här uppgiften?
Vem är det som lämnar den?
2015-10-25, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Annars engelska kanske? Lisa går ju ändå på gymnasiet och antagligen så kommunicerade lituaen med sin arbetsgivare på engelska, för jag antar att inte arbetsgivaren kan lituaiska (eller vad språket heter där borta.)

Med tanke på att hon sa "Det är klart" som hennes pappa hörde genom mobilen menade jag på. Typ som att hon hjälpte honom med något och sa "Det är klart" när hon var färdig med det han behövde hjälp med.
2015-10-25, 16:52
Medlem
Timeouts avatar
Kan någon juridiskt kunnig svara på detta?
Eftersom både brodern och frun ljuger i förhör på uppdrag/hot från GM, finns det då ingen möjlighet att anklaga dom två för skyddande av brottsling för att tvinga upp dom i rätten?

Om dom två kommer upp i rätten är dom då inte skyldiga att svara på frågor angående sina lögner om GM och då kan dom inte åberopa sin rätt att som nära anhöriga slippa medverka när dom själva är åtalade?

Citat:
Tror du att det är Nerijus som har dödat Lisa Holm?
"Om det är Nerijus så är han inte min bror längre. Om det är Nerijus så borde han inte förneka."
Misstankarna mot brodern och frun avskrevs efter förhören. Och trots att det sedan dess har varit fritt fram att brevväxla med Nerijus Bilevicius på häktet, något som frun gjort, så har brodern inte sökt kontakt med Nerijus Bilevicius.

"Åklagare Lars-Göran Wennerholm vill nu att både frun och brodern ska komma för att vittna mot sin familjemedlem under rättegången, men det verkar som båda kommer att utnyttja sin rätt att som nära anhöriga slippa medverka."
http://www.expressen.se/gt/brodern-da-ar-han-inte-inte-min-bror-lagre/

Hoppas båda vill vittna frivilligt för att tvätta bort misstankarna om sin egen medverkan och även visa världen att dom tar avstånd från det bestialiska brottet.
Senast redigerad av Timeout 2015-10-25 kl. 17:05.
2015-10-25, 16:52
Medlem
keyzexs avatar
Citat:
Kan någon annan lägga ut fuppen? Länken fungerar inte.. Hade längtat så.
https://anonfiles.com/file/33a33d3ef8c0114f8b472bd28880ad29

http://www.megafileupload.com/9zaR/Skaraborgs_TR_B_1902-15_Aktbil_87.pdf
2015-10-25, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Ni kan titta på videklippen från dagarna efter försvinnandet, då är tjejerna ganska säkra på tiderna. De säger om och om igen i flera tv-intervjuer att de gått tidigare för att det varit så lite att göra. De hade haft väldigt bråttom för ena tjejen skulle med bussen. Lisa hade sagt "Ja, nu går jag för jag behöver inte hjälpa till med något mer eller något liknande" och sen hade hon gått lite före de andra, de två sista hade gått ca 18:15 för att hinna köra ena tjejen till bussen.

Undrar just om tjejerna ljuger om tiderna. Kanske de åkte iväg redan 18.15 och lämnade LH ensam i kaféet, och det vill de förstås inte berätta om när det nu gick som det gick.
2015-10-25, 16:55
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Det finns ett vittne som anser att cafet var stängt redan tidigare FUP s :
Ja, det finns så många desorienterade, halvblinda vittnen att ungefär hälften kunde vara nog.
2015-10-25, 16:56
Medlem
Citat:
Kan någon annan lägga ut fuppen? Länken fungerar inte.. Hade längtat så.

http://www.homokozo.se/lh-fup.php
2015-10-25, 16:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Fast HJ borde ha passerat cafèt/ladan vid en intressant tidpunkt..om han var runt kl 19 hos AE måste han åkt runt 18:45-18.50 från middagen. Då borde ha sett om det stod någon bil i anslutning till cafèt/ladan.

HJ åkte ifrån middagen runt 18:50 då han var hos vännen AE i Hangelösa 18.59-19:00 ( AE pratade i telefon med sin vän M och kunde på så sätt få fram exakt tid).

HJ passerar cafèt och han ser ingen grå pick-up vid cafèt/ladan.
Vid 19-tiden passerar den andre brodern cafèt/ladan och han ser en grå pick-up "en hantverkarbil"

Bröderna står och pratar i ca 5 minuter i allèn till Blombergs säteri så det handlar om en mycket kort tidsperiod som denna bil har kunnat "försvinna"..

NB har samma dag gjort ett jobb på Gustavs stuga ( fönsterbleck). Det är efter detta arbete som han begår mordet..
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Mitt fetande.

FEL SORTS BIL MGM har inte en sån bil titta på bild länken det är den sorts bil hon tycker att hon såg.

Vittne såg den 7 Juni kl ca 18:45-18:50 en Silverfärgad VW Caravell ("polis van") utanför kafeet

http://www.civilbilar.se/images/e/e0/DGL580_01.jpg Foto av en Silverfärgad VW Caravelle

Förhör med SN den 8 Juni, 2015

FUP sidan 322
SN kom förbi polisens ledningsplats på Blobergs gård för att berätta att hon såg en silvrig bil stå utmed vägen på hö sida strax innan kafét när man åker mot Hällekis under söndagskvällen. SN berättar vidare att hon åkte förbi kafét ca 18:45-18:50 under söndags kvällen och att hon uppmärkasammade bilen bara för att hon först tycket att det såg ut som en polisbil, men när hon kom närmare så såg hon att det var en större silvrig bil. Sara kan inte så mycket om bilar men pekar på polisen Vw Caravell ock säger att det var någon liknande bil.

Förhör med SN den 19 Juni, 2015
SN visade vid förhöret hur den aktuella bilen stått då hon körde förbi caféet. Bilen hade stått längs med vägen på den östra sidan av vägen med fronten norrut, mot caféet. (Foto på utpekad plats bifogas förhöret.) SN sa att det kändes som att hon sett någon rörelse utanför caféet men detta var hon inte säker på. Hon såg inga tända lyktor på bilen och inte någon person vid bilen eller i närheten. Sara beskrev bilen som en "större silvrig bil". Hon hade vid det tidigare förhöret pekat ut en polisbil som var av en liknande modell och hon sa nu att det stämde. Hon sa att den aktuella bilen såg "fyrkantig ut i fronten". Hon kom inte ihåg om det fanns rutor bakpå bilen. Hon hade inte tänkt på om det fanns dekaler o d på bilen. Hon hade inte lagt märke till fordonets registreringsskylt.

FUP sia 325
Här finns foto av var bilen stod, och det är tvärs över väg från mordplatsen mjölk/slagthuset

Bra ! Precis detta försökte jag fiska efter i ett inlägg tidigare idag. Där ställer jag just frågan OM det kan vara ägaren till denna bil som LH pratar med när hennes telefon av misstag ringer upp pappan ?
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Tänkte han bränna bort röret i mjölkrummet också?

Det går tydligen inte att förklara för en som inte kan tänka själv....

Inte alls säkert att dom hade hittat röret om dom inte hittat LH tejpad på det vis dom gjorde.

Han skulle såklart göra sig av med allt vid ett senare tillfälle, eller tror du tanken far att lämna LH i byssjan till alla spår förvunnit efter typ 200 år?

Dessutom räknade han ju kallt med att kunna arbeta i ladan dagen efter,det framgår av förhören om du kan läsa mellan raderna (vilket jag iofs tvivlar på) då skulle han hur lätt som helst ha kunnat ta hand om snören och skit utan att riskera att paja sitt familjealibi...

Sen är han i affekt såklart, därför ser det ut som det gör, men det kan du säkert inte heller förstå skillnaden mellan affekt och iskallt logiskt tänkande....

Gör du dig så jävla korkad med flit, eller är du bara här för att trolla och förstöra tråden undrar jag.....
2015-10-25, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Så där kan du ju inte jämföra, i min fråga så handlar det om generella formen på hela bilen, om den har rundade former eller skarpa fyrkantiga former, sånt som folk naturligt lägger märke till, du kan ju skriva dig det bakom örat så att när du läser FUP då kommer du att sanna att många av bil vittnesmålen där beskriver vittnena just precis bilarna på det viset.

Din fråga om man hinner se om någon lite pryl sitter på en bil är ju något helt annat.
Det är väl känt att ögonvittnen är en opålitlig källa. Fem personer kan ha sett samma händelse och komma med divergerande uppgifter. Någon påstår att en person hade rock andra att det var en kortare jacka. En del säger att byxorna var blå andra röda osv.
Vår hjärna är inte bättre än så.
2015-10-25, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Kan någon juridiskt kunnig svara på detta?
Eftersom både brodern och frun ljuger i förhör på uppdrag/hot från GM, finns det då ingen möjlighet att anklaga dom två för skyddande av brottsling för att tvinga upp dom i rätten?

Om dom två kommer upp i rätten är dom då inte skyldiga att svara på frågor angående sina lögner om MG och då kan dom inte åberopa sin rätt att som nära anhöriga slippa medverka när dom själva är åtalade?

"Åklagare Lars-Göran Wennerholm vill nu att både frun och brodern ska komma för att vittna mot sin familjemedlem under rättegången, men det verkar som båda kommer att utnyttja sin rätt att som nära anhöriga slippa medverka."
http://www.expressen.se/gt/brodern-da-ar-han-inte-inte-min-bror-lagre/

Hoppas båda vill vittna frivilligt för att tvätta bort misstankarna om sin egen medverkan och även visa världen att dom tar avstånd från det bestialiska brottet.
Om nu IR/NB skulle kasta fram någon av dem som alternativ GM skulle det vara intressant att veta ifall hen kunde tvingas till rättegången eftersom hen i så fall är brottsanklagad.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in