2015-10-25, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CounterInsurgency
Därför att morden i Trollhättan är ett hatbrott medan morden på IKEA var desperation/knäppgök/något annat. Killen på IKEA kan knappast anses vara en ny Breivik medan Anton kvalificerar duktig på den liknelsen.

VÄX UPP IDIOT eller förbli för evigt en avundsjuk SD anhängare!!
Ikea-mördaren valde, enligt egen utsago, medvetet ut just svenskar för att hans dåd skulle få så stor uppmärksamhet som möjligt. Det han inte visste var att i Sverige så ger det just motsatt effekt att mörda svenskar. Hade han däremot gått bärsärk på flyktingförläggningen så hade han skapat maximal uppmärksamhet kring sitt dåd. Morden på Ikea var en hämnd på Sverige för att han än en gång hade fått avslag på sin asylansökan. Han var arg och ville hämnas och skada Sverige och svenskar, det är ett hatbrott.

Kan du bevisa att inte Anton valde just invandrare för att skapa så stor uppmärksamhet kring sitt dåd som möjligt?
Citera
2015-10-25, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Ikea-mördaren valde, enligt egen utsago, medvetet ut just svenskar för att hans dåd skulle få så stor uppmärksamhet som möjligt. Det han inte visste var att i Sverige så ger det just motsatt effekt att mörda svenskar. Hade han däremot gått bärsärk på flyktingförläggningen så hade han skapat maximal uppmärksamhet kring sitt dåd. Morden på Ikea var en hämnd på Sverige för att han än en gång hade fått avslag på sin asylansökan. Han var arg och ville hämnas och skada Sverige och svenskar, det är ett hatbrott.

Kan du bevisa att inte Anton valde just invandrare för att skapa så stor uppmärksamhet kring sitt dåd som möjligt?

Vad har IKEA-mördaren med detta att göra? Det är som att jämföra äpplen med päron.

Anledningen till att denna GM valde ut att mörda människor med invandrarbakgrund är pga att GM var högerextremist, rasist och nazist. Inget annat!
Citera
2015-10-25, 13:57
Medlem
Bisarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plasticitet
Det handlar om att du är rasist därför du inte sörjer, svårare än så är det inte.
Du kan alltså inte läsa en dagstidning? Jag menar, dina ögon måste ju vara fulla av tårar från första sidan. Eller? Jag är osäker.
Citera
2015-10-25, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Trodde aldrig jag skulle hålla med idioten quezen men tysta minuter av det slaget är i bästa fall meningslösa och irriterande och i värsta fall kränkande.

Att folk som direkt berörs av händelser likt denna eller diskoteksbranden i gbg eller vad det nu är har behov av sorgearbete är självklart. Men varför ska någon på en skola 50- 100 mil bort hålla käften i nån akt som ska vara nån form av vördnad/respekt/whatever?
Det har ingen som helst påverkan för offer eller deras anhöriga och jag tvivlar starkt på att det fyller någon funktion för ungarna som ska stå och vara tysta.
Faktum är att skulle man hålla en tyst minut för varje barn som dör skulle det inte gå att öppna käften någonsin.

I många kyrkor läser man upp namnen på de som gått bort under veckan tex. Tror du att jag bryr mig personligen om dessa? Det är ett sätt att samlas och reflektera, samt visa respekt.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Vad har IKEA-mördaren med detta att göra? Det är som att jämföra äpplen med päron.

Anledningen till att denna GM valde ut att mörda människor med invandrarbakgrund är pga att GM var högerextremist, rasist och nazist. Inget annat!

Anton var psykiskt sjuk och inget annat. Gärningen gagnar inte eventuell invandrarkritisk politik.

Somliga hatiska personer tar allting personligt/försöker göra politik av det på flashback.

Skäms.
Citera
Medlem
plasticitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bisarro
Du kan alltså inte läsa en dagstidning? Jag menar, dina ögon måste ju vara fulla av tårar från första sidan. Eller? Jag är osäker.
Jag känner sorg när jag läser om hemskt eller jag är osäker om du gör det?
Citera
2015-10-25, 14:03
Medlem
antalpromilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joffen87
Så du menar att någon som är anställd som elevassistent inte bidrar med skattemedel? hur jävla dum i huvudet är du om jag får fråga? Tror du att en elevassistent jobbar helt gratis? hmmm Nej det tror inte jag i alla fall!

Med andra ord så bidrog denna elevassistent med skattemedel...även om det kanske inte är skyhöga skattemedel vi pratar om i frågan. Men denne bidrog ändå med lite skattemedel!
Somaliern.. som sagt.. han var ju under utbildning så denne kunde då inte bidra med skattemedel eller ens få chansen till det.

Kommentarer? Börja inte argumentera när du har helt fel fakta och grunder att stå på mannen. Det är mitt råd i alla fall!
Jag har en bekant som jobbar som har ett riktigt jobb, ett jobb han haft i 15-20år drygt. Man kan ju tro att han bidragit en hel del till skattekassan, men det man inte ser är att 75% av hans lön kommer från arbetsförmedlingen. Vart kommer deras pengar ifrån?

Bara för att elevassistenter hade ett jobb betyder inte det att han bidragit speciellt mycket. Han var dessutom bara 20-år och bör således precis tagit studenten.

Sen struntar jag i om man kostar eller inte kostar samhället något, våld kan man hålla borta från allmänheten.
Citera
2015-10-25, 14:03
Medlem
Ser ingen större skillnad på ägget på ikea eller ägget på skolan. Förutom att den senare skrämde upp en massa barn +mördade ett barn, vilket jag tycker är värre än att skrämma upp vuxna + mörda vuxna.
Citera
2015-10-25, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GatorG
Anton var psykiskt sjuk och inget annat. Gärningen gagnar inte eventuell invandrarkritisk politik.

Somliga hatiska personer tar allting personligt/försöker göra politik av det på flashback.

Skäms.

Nej, han var inte psykiskt sjuk. Han visade inga som helst tecken på att vara förvirrad eller befinna sig i en annan värld. Professor Marianne Kristianssom har gått ut i medierna och sagt att han inte var psykiskt sjuk. Men du vet väl bättre? Störd var han säkert däremot, men det är inte det samma som att vara galen och inte veta vad man gör. Han visste precis vad han gjorde och hade planerat det. Att motivet var politiskt är uppenbart för alla som inte har skygglappar på. Men självklart vill du inte erkänna det för dig själv eftersom du sannolikt har samma ideologiska inriktning som GM. Du har ju t.o.m. valt att använda GM:s bild här på FB. Din beundran för denna rasistiska mördare är uppenbar!
Citera
2015-10-25, 14:08
Medlem
Sinraths avatar
Det som stör mig mest är att dessa typer av skolmord skrivs det om så det glöder i samtliga tidningar, ofta utomlands också. Enorma rubriker flera dagar o sträck, stort pådrag på nätet (inte minst här på FB) det är helt enkelt världens grej. Vilket i sig bidrar till ökningen av dessa typer av brott. Den enorma populäriteten får andra att ge sig på samma sak, en relativt enkel grej för sin 15 minutes of fame.

Man borde egentligen bara rapportera lokalt och till berörda människor, då tror jag starkt att lusten minskar hos störda personer till att begå dessa vansinnesdåd eller vad man nu är övertygad om.

Men som vanligt, hellre sälja stort än göra nytta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Nej, han var inte psykiskt sjuk. Han visade inga som helst tecken på att vara förvirrad eller befinna sig i en annan värld. Professor Marianne Kristianssom har gått ut i medierna och sagt att han inte var psykiskt sjuk. Men du vet väl bättre? Störd var han säkert däremot, men det är inte det samma som att vara galen och inte veta vad man gör. Han visste precis vad han gjorde och hade planerat det. Att motivet var politiskt är uppenbart för alla som inte har skygglappar på. Men självklart vill du inte erkänna det för dig själv eftersom du sannolikt har samma ideologiska inriktning som GM. Du har ju t.o.m. valt att använda GM:s bild här på FB. Din beundran för denna rasistiska mördare är uppenbar!

Psykisk störning är väl själva definitionen av att vara galen och inte veta vad man gör? Gör ett studiebesök på psyket om du inte redan varit där.
Varken psykisk sjukdom eller psykisk störning är något man själv rår för.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antalpromille
Jag har en bekant som jobbar som har ett riktigt jobb, ett jobb han haft i 15-20år drygt. Man kan ju tro att han bidragit en hel del till skattekassan, men det man inte ser är att 75% av hans lön kommer från arbetsförmedlingen. Vart kommer deras pengar ifrån?

Bara för att elevassistenter hade ett jobb betyder inte det att han bidragit speciellt mycket. Han var dessutom bara 20-år och bör således precis tagit studenten.

Sen struntar jag i om man kostar eller inte kostar samhället något, våld kan man hålla borta från allmänheten.

Det har du rätt i .. det kan varit en lönesubventionerad anställning.. det framgår dock inte. Men det skulle det kunna vara. Men oavsett så skall man inte stödja våld i samhället! Dessutom våld som berör helt oskyldiga människor...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in