2015-10-25, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men detta skrev du och det stämmer inte:

Där hans sperma fanns har han inte uppsikt över rum med rör - oavsett om bägge ställena givetvis har fönster. Det är ju inte det rummet skriver jag samt har gett dig sidnr.

Det finns ca 3 planlösningar i FUP också, en på sid 710.
Vad jag förstår så är rummet där besudlingar hittats det längst upp till höger på planlösningen, det finns omöjligt sikt till var Lisa hängts därifrån.
Lisa hängdes väl i det som heter "slaktrum" på planlösningen? Eller har jag fel?
Senast redigerad av chrisemil 2015-10-25 kl. 13:09.
2015-10-25, 13:08
Bannlyst
Citat:
Men hon städade där står det.

Frun var ju där på söndagen 150607 och hjälpte till innan middagen på kvällen. Fru J och IB åkte ner till sommarstället vid Torekov och städade under flera dagar. De två verkar haft en del ihop.
2015-10-25, 13:08
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Men detta skrev du och det stämmer inte:

Där hans sperma fanns har han inte uppsikt över rum med rör - oavsett om bägge ställena givetvis har fönster. Det är ju inte det rummet skriver jag samt har gett dig sidnr.
Men jag gav dig ju sidnummer 665 igår.

Kolla där, så förstår du.
Senast redigerad av FritzDaCat 2015-10-25 kl. 13:12.
2015-10-25, 13:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Det finns ca 3 planlösningar i FUP också, en på sid 710.
Vad jag förstår så är rummet där besudlingar hittats det längst upp till höger på planlösningen, det finns omöjligt sikt till var Lisa hängts därifrån.
Ja, angränsade rum är kaklat, sen är det en hall, sen rum m sperma och toadörr på andra sidan.
Själva hörnrummet utåt vägen.
2015-10-25, 13:10
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Var det inte du nyss som åberopade språkförbistring i förhör?
Jag tror knappast förhörsdelen kan säga nåt om hans psyke så sett - och jag tror det filtrerar bort om han är medelintelligent och slughet. Det blir inte ett flöde i dialogen. Mordet säger desto mer i mitt tycke och troligt trallande i fönstret.
Vad han gjort i England är också intressant och jag undrar likså varför relationen är bruten? IB nämner att exet krånglar. Han vet inte ens vart dottern bor. Normal fight mellan ex? Annat?

Haha, jo, men det jag funderar kring psyke o personlighetsprofil är ju dels utifrån Modus Operandi och hur IB och AB framställer honom. Men håller med dig!

Vore sjukt intressant att få reda på mer om England och om tidigare förhållanden. Kanske något för Aro o den där amerikanaren att gräva fram Kan bara föreställa mig att detta är ett mönster som eskalerat sedan många år tillbaka och kan ha legat o vilat också under långa tidsperioder, år.
2015-10-25, 13:10
Medlem
missionarydaughters avatar
Jag tror att GM:s fru visst är inblandad.
Hoppas hon och brodern får ett helvete i Litauen.

Funderar på att ladda ner FUP. Men det finns väl inte bilder på liket där? I så fall vill jag inte riskera att se nåt.
2015-10-25, 13:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Men jag gav dig ju sidnummer 665 igår.
Kolla där, så förstår du.
Jag kan väl för xxx inte begripa nåt som är fel. Läs själv och jämför väggarna - rum du talar om är BLÅTT KAKEL precis som där röret är. Spermaväggar är helvita m toadörren bakom.
2015-10-25, 13:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av When6Loves9
Nej jag vill ha hela filen på 100+ mb
Då får du sitta utan filen 100+ mb - för det som finns i trådstart är det som finns.
2015-10-25, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Börjar bli tämligen irriterad på tvätt- och bykdagen i Blomberg.

Familjen B tvättade bara på LÖRDAGAR.
Hem kommer NB och vill ha byxorna tvättade en SÖNDAG, vilket blev en stor grej för alla inblandade.
Sagt och gjort, IB tvättade byxor och strax därefter gav sig NB ut igen i nya rena byxor, utgår jag ifrån.
Annan tvätt bör således blivit tvättad dagen innan. På lördagen. Tvättkorgen är tom.
Lisa hittas i ett klädskåp täckt med arbetskläder (utifrån bilden), dessa kläder ser inte rena ut.
Är det verkligen NB:s kläder som han varit hemma och hämtat? Nytvättade som hans måste vara dessutom. Eller är det kläder som har samlats ihop i boden? Om NB greppat tag i kläder hemma kan de inte kommit från tvättkorgen. Den är ju mer eller mindre tom på söndagar. Inte tror jag heller att IB kastar runt sina använda kladdiga trosor på rentvätten. Vilket kan vara ett par trosor, om hon inte byter oftare. Inte heller tror jag hon spottar på det rena.
Utifrån detta utesluter jag att IB:s DNA kan ha hamnat på Lisas trosor via tvättkorgen.

Kvar finns den mystiska kontamineringen från NB, utan hans egna DNA involverat, eller så är det en direktkontakt från IB på Lisas trosor.

Hoppas man slipper höra om tvättkorgen under kommande rättegång.
NB kanske hade med sig frugans dildo till mjölkrummet och berörde BO med denna.
2015-10-25, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Jo det är verkligen underligt.
Godsägarens dotter pekar ut en okänd gärningsman.
Aj själv lämnar in sin bil för omgörning dagarna efter morder
AJs utländske son åker till flygplatsen och utlandet direkt efter mordet.

Dvs
Jämför det med vilken uppståndelse det blev när baltens fru ombad tvätta sin mans kläder.
Jämför med hur ni, o polisen, reagerade på det.

Och se här hur polisen verkligen Anstränger sig för att försöka få den okända angrerppsmannen joggaren träffade på till balten.
Trots att hon Inte identiferade honom som den.

Dvs vill verkligen göra allt för att få allt att bli så förödande för den åtalade som möjligt.
Tillomed sådant som rentvår balten försöker de få till att peka på honom.

det betyder att polisen målat in sig i ett hörn.
De är så övertygade i sin tr på hans skuld, att de helt enkelt inte ens klarar av att se ens klara bevis på andra gärnignsmän, eller på sånt som kan fria den åtalade.

Lisas Visa-kort hade inte blivit kollat.
Det Borde polisen naturligtvis ha gjort.
Det kan betyda att polisen HAR kollat det, men att det innehöll information som pekade på en Annan gärningsman. Och att polisen då begravd dessa bevis - allt för att de inte ens klarar av att ens se något annat än en skyldig balt.
Det är tyvärr vanligt att polis gör så, att de begraver bevis som kan fria en misstänkt. De gör så eftersom de är så övertygade om att de har rätt person, att de inte ens klarar av att ens förstå att bevis mot andra faktiskt Är bevis.

Det Visa-kortet har kanske fingeravtryck på tex AJ, elelr AJs son.
Men polisen bryr sig inte eftersom de vägrar tro att AJ dessa kan vara skyldiga, och att de är rädda att advokaten hade kunnat fria balten om det redovisades.

Det tål att fundera på. Liksom att polisen har återkallat ett antal undersökningar från NFC.
2015-10-25, 13:18
Medlem
Står det nåt om Lisas sexliv i Fupen?

Mycket märkligt att dom inte kunnat identifiera rösten som Lisas pappa hörde då Lisas telefon ringde upp. Den sk fickringningen. Var det en arbetskamrat hon pratade med borde det klarlagts. Alltså måste det ha varit GM hon pratade med och denna verkar ha pratat svenska.

Mycket möjligt att GM lurade med henne till sin bil och där knuffade in henne för att sedan köra in i ladan. Polishundarna fick inte upp något spår vid mopeden så hon bör alltså lurats till bilen. Med tanke på att hon bara jobbat där i tre veckor och att det var första gången hon åkte moped själv så är det förmodligen bara tragiska omständigheter som gjorde att hon valdes ut.
2015-10-25, 13:18
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Samt det verkar inte förlegat anledning att vidareanalysera.
Apropå Tilläggsprotokollet: Ingenting i NFC:s slutrapport 2015-10-13 gav något av värde för utredningen. Det fördröjde åtalet tre veckor att vänta på det halmstrået.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in