2015-10-25, 12:54
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jodå - jag opponerar mig dock mot det du skrev om rummen för det ser jag inte som korrekt med tanke på det blå kaklet osv.
Jag förstår inte vad du menar.

Han pekar ut den hörna i "mellanrummet" varifrån man kan se röret i "förrumet".
Senast redigerad av FritzDaCat 2015-10-25 kl. 13:01.
2015-10-25, 12:54
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Rätt, så långt har jag inte läst. Analysen gav negativt resultat, både på DNA och blod.

Samt det verkar inte förlegat anledning att vidareanalysera.

Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Det hittades en kökskniv samt täckplast i bilen. Det intressanta är inte analys av plastpåse utan vad han använt täckplasten till. Han har naturligtvis kasserat använd täckplast.

Med all likvärdig täckplast i den där bilen, kan man anta att en rulle fanns till förfogande?
Att täcka kroppen med sådan plast inför transport, kan vara en snabbt påfallande åtgärd som korsat GM´s huvud? Det var ju fortfarande dagsljus ute vid aktuell tidpunkt, med allt vad risk innebär.

En kasserad, ohittad del plast kanske hade kunnat berätta mer om hur bortforsling gick till.
2015-10-25, 12:55
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nu fattar jag inte? Vad är intressant om han duschade på söndag? Troligen inte eftersom han tvättade sig innan sex - men inte efter - och pippade gjorde de på lördag.

Han blir sexualsadist iom att DNA sitter på Lisas kläder, på rep x flera, på rör i taket.

att han var enligt egna mått relativt ren på söndagen...om han duschat dagen innan. Bara töntigt att försöka förklara vad jag menade men dels att vissa i stort sett drar ett likamedtecken eller någon form av bevisning från hans hygienvanor till att DÅ måste han vara skyldig för han är en kuf..etc etc ooooch så kom högafflarna fram.
2015-10-25, 12:58
Medlem
Lisa ska ha bragts om livet genom hängning.. Hon hittades i ett skåp

Han ska ha gömt henne i ett skåp och det står att han behövt använda våld för att få in henne

Men var hon inte redan avliden då? Han hängde väll henne för att sedan skära ner henne och gömma henne i skåpet??

Ursäkta mig, har antagligen missat något men har inte följt detta så flitigt
2015-10-25, 12:59
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David-Hume
Jag vet ju inte hur det är med tonårstjejer men i mitt grabbgäng så kunde man hänvisa till snygga tjejer som "min fru" eller "min flickvän". Till exempel om man skulle se en film där en snygg skådespelerska var med så kunde man skämtsamt säga "åh, min fru är visst med i denna filmen". Kan ju var möjligt att killen var snygg och trevlig och Lisa skämtade till det om att det var lugnt för det var hennes pojkvän.

Det är möjligt an ni killar/män gör det, men jag må säga att i mitt 59-åriga liv med ett livslångt skapligt intresse för härliga killar/män aldrig varken själv eller hört några andra kvinnor/tjejer säga så.

Me pointen var en helt annan i mitt inlägg, det var att jag oppnerade emot den andra postares påstående omkring den oidentifiereade pojkvännen nämligen;
"Men hur som helst, så är det ointressant."
2015-10-25, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av switchaa

Han ska ha gömt henne i ett skåp och det står att han behövt använda våld för att få in henne

Men var hon inte redan avliden då? Han hängde väll henne för att sedan skära ner henne och gömma henne i skåpet??

Våld som i att han fick ta i med hårdhandskarna för att få in henne i skåpet.
Hon var mest troligt död vid det tillfället ja.
2015-10-25, 13:01
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Men enligt TheForeigner så bjöds ju balterna på middagar i herresätet,det låter ju socialt.Eller kan det vara oriktiga uppgifter?!

Enligt FUP hade IB filmklipp från AJ:s kök på sin mobil. Så nog var de där emellanåt. Inte brukar man sitta och filma annars.
2015-10-25, 13:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av switchaa

Skåpet var så trångt att han fick, med våld, fösa in den döda kroppen så att han kunde stänga.
2015-10-25, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Skapt jobbat. I motsats till lynchmobben så bör man även titta på det som inte bara bekräftar ens misstankar. Jag funderade på detta med MGM vittnesmål att han träffat GJ men detta verkar han på något sätt bekräfta.
Vad i helvete är det med detta? All teknisk bevisning pekar mot MGM men mycket annat gör att man kan ifrågasätta detta, i vart fall att han var ensam.

All teknisk bevisning pekar inte på mgm. Det är hans frus dna i LH:s trosor. Hur ska man tolka den tekniska bevisningen överhuvudtaget med denna kunskap?
2015-10-25, 13:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Jag förstår inte vad du menar.
Men detta skrev du och det stämmer inte:
Citat:
Han har ju på eget initiativ med en skiss visat att hans sperma kan finnas i ett rum där han haft uppsikt över hörnet med röret. (Sannolikt mordplatsen, alltså.)

Där hans sperma fanns har han inte uppsikt över rum med rör - oavsett om bägge ställena givetvis har fönster. Det är ju inte det rummet skriver jag samt har gett dig sidnr.
2015-10-25, 13:03
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
DET var en sannolik teori på placeringen av sakerna.

Kan också vara så att GM slängde upp en del lösa föremål på skopan tillsammans med liket när han hastigt städade upp mordplatsen.T.ex. delarna till den krossade mobilen.Sen körde han iväg i full fart på småvägarna och en del av dessa föremålen flög då av från skopan.
Senast redigerad av HAARP 2015-10-25 kl. 13:07.
2015-10-25, 13:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Enligt FUP hade IB filmklipp från AJ:s kök på sin mobil. Så nog var de där emellanåt. Inte brukar man sitta och filma annars.
Men hon städade där står det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in