Citat:
Ursprungligen postat av
Anflabeten
Det är inte speciellt svårt att dra ihop ett gäng och försvara sitt eget närområde när det scenario du förutspår sker. Problemet är den höga tilltron till auktoriteter och myndigheter som fortfarande hänger kvar hos många. De som redan nu har insett allvaret bör börja planera och förbereda sig samt vara beredda på att fånga upp den höga tillströmningen av folk i behov beskydd. Det är förmodligen något som kommer att löna sig i framtiden.
Våg egen grannsamverkan har haft två möten bara sedan i somras, förra mötet innan dess var nog två år sedan. Jag bor i ett PK-område men samtalen på mötet ter sig mot vad jag skulle gissa att ett medborgargarde skulle pratat om. Medlemmarna i vår "grannsamverkan" består av såväl företagsledare som politiker, ja om en handfull WT, so ni kallar dem.
Problemet är att i Sverige kommer ingen undan. Även i de bästa av områden finns det alltid någon fritidsgård, gammal skola etc. som lämpar sig till. Och även om de som hyr ut blir klassade som landsförädare, får repade bilar och grannar vänder de ryggen så är det för många FÖR mycket pengar att tjäna.
Så hur kan ett litet samhälle skydda sig?
Bor du i Malmö så är ju lösningen att fly, jag tänker på mindre svenska orter.