Citat:
Ursprungligen postat av
Tycker
[/spoiler]
1. Kan du klargöra för mig vad Gustav och Henrik Jönsson misstänks för av dig?
Mordassistenter? Mördare?
2. Sen undrar jag fortsättningsvis:
Har du totalt GLÖMT den befintliga tekniska bevisningen eller är den sekundär för din del?!
Ett bifynd i sammanhanget gällande klappjakten på Jönssons?
Jag kan inte finna att något i den tekniska bevisning som lagts fram skulle motsäga att MGM i själva verket kanske hjälpt en ung förvirrad gärningsman med bortforsling av liket samt utspridande av de olika föremålen etc etc....[/quote]
Bröderna kan inte misstänkas för något däremot står det klart att familjens vittnesmål kommer att vara viktiga ved en rättegång.
Bröderna bor inte runtomkring Blomberg utan i bla Stockholm. Således var de på besök just denna helg.
1. GJ har varit på studentfest tillsammans med sin dotter VJ och kommer till pappa Arne runt kl 19. De kommer inte ihåg om de var i GUM ( de har stuga där) och bytte om. De skulle kolla på ett Formel 1 lopp som startade kl 20.
2. HJ kom till middagen kl 18 ( hos pappa AJ) tillsammans med fru Adriana. De var lite försenade.
Abrupt så försvinner HJ från middagen och drar till en vän i Hangelösa som heter AE. Han bör passera Cafèt vid en mycket intressant tidpunkt och då se om det finns någon bil utanför ladan.
Han kom sedan tillbaka till AJ för att se Formel 1-loppet.
3. Adriana J blir stoppad ( på en joggingrunda 400 m söder om cafèt))av en man som ser ut som en polack. På knagglig engelska vill han veta vägen till Medelplana. Hon tar upp sin mobil men mannen envisas med att de skall gå till hans bil.Hon anar oråd och joggar vidare.
4. AJ tar upp en handske i ladan på måndagen och ger den till polisen. Handsken tillhör offret.
Således kommer familjen Jönsson vara involverad under rättegången i form av vittnesmål.