2015-10-25, 08:19
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haribomuppen
Jag har fått höra något som enligt mig är väldigt intressant. Jag bor i trakten så man har ju hört både det ena och det andra (99% har ju varit ren bullshit).

Nu har jag dock fått höra från en enligt mig säker källa följande: man är ganska övertygad om att NB haft åtminstone EN medhjälpare. Detta har man dock inte gått ut med eftersom det inte finns tillräckligt med bevis, och folk skulle bli helt galna om de visste att det fanns ännu en GM men att denne går lös.
Vem man misstänker är - hör och häpna - en person ur familjen J*nsson.

Detta är något som folk i trakten pratat om väldigt mycket tidigare och de flesta är övertygade om att AJ har något med saken att göra. Att hans svärdotter kan berätta att NB försökt lura in henne i bilen dagen innan Lisa försvann, den händelsen är - enligt mig själv och de flesta andra - lögn. Något man hittat på enbart för att stärka misstankarna mot NB.

Nu kan det ju självklart vara så att min "säkra källa" ljuger om dessa uppgifter (har dock väldigt svårt att tänka mig det.) men jag kände ändå att jag ville dela med mig av detta - då det enligt mig själv faktiskt låter helt rimligt.

Tusind tack för att du delat med dig denna info !

Om man läse FUP så är det ju en specifik person som polisen ställer oerhört många frågor både till och om i förhören, och det är GJ, AJs biologiska son, som ju befann sig i Blomberg den här hälgen och inte minst vid cafeet den 7 Juni vid den tid Lisa försvann.

Det är dessutom mycket tvivel at läsa omkring GJs alibi den kvällen, när man läser de olika förhör med de som deltagit i den familje middag som hölls på AJs Gods den kvällen, ja då är uppfattningarna mycket olika några nämner honnom inte als när dom tillfrågas vem som var där, andra säger att han bara var där ca 30 minuter och en tredie säger att han var där 2 timmar, och en fjärde kommer inte ihåg.

En anna grej som jag tycker är lite konstigt är att AJs andra son Henrik, han lämnar godset mitt i middagen, och vad är hans grund till detta? , jo att han ska hämta några rullskridskor hos en vänn i Hällekis...what ???!!!
Henrik kommer ca 10 minuter för sent till familje middagen som skulle börja kl 18:00, dvs han anländer ca 18:10 och så lämnar han middagen kl ca 19:00 samtidig som GJ ankommer dom träffas tillmed på allen mellan godset och kafeen, dom pratar med varandra i ca 5 minuter och skiljs sedan åt.
Henrik anger att han är tillbaka på godet ca kl 20:15, efter att ha hämtat dom jätteviktiga rullskridskorna mitt i familjemiddagen hmmm...

GJ anländer på godset ca kl 19:05 och vissa av de andra gäster säger att han lämnar godset/middagen igen ca 19:30.
Också MGM utfrågas mycket om GJ i sina förhör och vittnar bla. i FUO om att han ser GJ anlände ca kl 19 och att han kommer ut från godset igen efter 20-30 minuter, MGM säger att han försöker att stanna GJ för han vil meddela honnom att han har lagat hans fönster samma eftermiddag som GJ bet honnom om, men GJ vinkar bara och kör mot sin Gum gård som ligger ca 1 km söder om Godset.

Och en sak till; IB MGMs fru hade hjälpt AJs fru med att förbereda denna familjemidda under dagen och IB säger i förhör att det är en 12 personers middag de förbereder, men i förhör nämns endast 8 personer/gäster så hvad hände med de sista 4 ???
Var den spanske styvson ADC där också ? och/eller vem annars var där eller skulle ha varit där men inte kom och i så fall varför?
Och om det var andra där varför talar The Jönssons så inte om att dom är där ?
Senast redigerad av Theforeigner 2015-10-25 kl. 08:26.
2015-10-25, 08:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haribomuppen
Jag har fått höra något som enligt mig är väldigt intressant. Jag bor i trakten så man har ju hört både det ena och det andra (99% har ju varit ren bullshit).

Nu har jag dock fått höra från en enligt mig säker källa följande: man är ganska övertygad om att NB haft åtminstone EN medhjälpare. Detta har man dock inte gått ut med eftersom det inte finns tillräckligt med bevis, och folk skulle bli helt galna om de visste att det fanns ännu en GM men att denne går lös.
Vem man misstänker är - hör och häpna - en person ur familjen J*nsson.

Detta är något som folk i trakten pratat om väldigt mycket tidigare och de flesta är övertygade om att AJ har något med saken att göra. Att hans svärdotter kan berätta att NB försökt lura in henne i bilen dagen innan Lisa försvann, den händelsen är - enligt mig själv och de flesta andra - lögn. Något man hittat på enbart för att stärka misstankarna mot NB.

Nu kan det ju självklart vara så att min "säkra källa"] ljuger om dessa uppgifter (har dock väldigt svårt att tänka mig det.) men jag kände ändå att jag ville dela med mig av detta - då det enligt mig själv faktiskt låter helt rimligt.

Nähä?

För att gubben har dåligt rykte i bygden. Är det vad du baserar det på?
Det "låter rimligt"?

Folk skulle bli galna om de visste det skulle vara en GM lös:
Ja, möjligen på dig/er som sitter som sladdertackor och inte förmedlar informationen till polisen.
Så skvaller väger med än teknisk bevisning? Eller hur har du tänkt dig det hela?
Snurra flaskan?
2015-10-25, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shrink
Nja, det var väl forskaren på KS du menade? Han är nog läkare tror jag. Om NB har gjort morddebut nu eller tidigare kan nog ingen svara på. Krävs rätt så ingående undersökningar av hjärnan först om det ev finns degenerativa process i hans hjärna. Stor psykundersökning osv.
Vissa tumörer kan skapa ex depression, påverka hjärnan.

Ur ett mer freudiansk perspektiv så skulle jag hävda att den här gången inte var hans första gång.
Brottslingar tenderar till att bli slarvigare och mer oförsiktiga ju fler brott de begår. En del vill omedvetet bli upptäckta. Skuld.
Nu har jag svårt att se att NB skulle kunna känna någon skuld eller dåligt samvete. Snarare som många skrivit en form av skam.
Förhörsledaren hade ju NB på kroken men lyckades inte knyta ihop säcken. Det hade jag klarat galant. Dvs att få NB att erkänna.

Hur hade du fått honom att erkänna?
2015-10-25, 08:21
Medlem
Titianas avatar
Alla dessa fynd efter vägen har en underlig placering. De är precis bredvid, nästan på vägen. Om dessa slängdes ut från ett bilfönster hade de nog hamnat länge in i fältet och definitivt om man försökt att bli av med dem...varför.? Helt sjukt detta....
Om man tänker konspiratoriskt ...kanske tänkte MGM försöka sätta dit någon på gården i panik över vad han har gjort? då måste han också varit medveten om någon som skulle kunna passa in som en sexualbrottsling. Lite Agatha christie- style
2015-10-25, 08:23
Medlem
En fråga som kanske lät ungefär som kan du visa mig var... osv

Men jag har fastnat på frun och lillebror...

Detta fall visar, tycker jag, att det är inte hälsosamt för någon att vara i närheten av en (psykopat narcissist sociopat bokstavsdiagnos maktgalen deprissiv ångestfylld tvångsmässig sömnlös aggressiv borderline bipolär missbrukande sadist?)

En diagnos kommer senare förmodar jag

Typer som MGM kommer att försöka förstöra allas liv förr eller senare
Jag tror att han är säker på att frun och brodern kommer att hålla tyst därför att även dom har blivit indragna i detta fruktansvärda - tack vare honom
Och dessa två har för mycket att förlora om dom hamnar i fängelse

Men det är aldrig försent att berätta och därmed få tillbaka sin självrespekt
2015-10-25, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Alla dessa fynd efter vägen har en underlig placering. De är precis bredvid, nästan på vägen. Om dessa slängdes ut från ett bilfönster hade de nog hamnat länge in i fältet och definitivt om man försökt att bli av med dem...varför.? Helt sjukt detta....
Om man tänker konspiratoriskt ...kanske tänkte MGM försöka sätta dit någon på gården i panik över vad han har gjort? då måste han också varit medveten om någon som skulle kunna passa in som en sexualbrottsling. Lite Agatha christie- style

Han kanske stannade bilen och bara släppte grejerna, djävligt klantigt gjort, varit bättre slängt i sjön där de fiskade
2015-10-25, 08:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Tusind tack för att du delat med dig denna info !

Om man läse FUP så är det ju en specifik person som polisen ställer oerhört många frågor både till och om i förhören, och det är GJ, AJs biologiska son, som ju befann sig i Blomberg den här hälgen och inte minst vid cafeet den 7 Juni vid den tid Lisa försvann.
1. Kan du klargöra för mig vad Gustav och Henrik Jönsson misstänks för av dig?
Mordassistenter? Mördare?

2. Sen undrar jag fortsättningsvis:
Har du totalt GLÖMT den befintliga tekniska bevisningen eller är den sekundär för din del?!
Ett bifynd i sammanhanget gällande klappjakten på Jönssons?
2015-10-25, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Han försökte som bekant att lura en joggande kvinna, en släkting till godsägare AJ att kliva in i hans bil för att peka ut vägen till Medelplana, dit hittade han givetvis efter flera år på orten.

Detta är ganska osannolikt. Med tanke på kvinnan borde ha känt igen NB, eller NB borde ha vetat vem kvinnan var. Åtminstone borde kvinna ha berättat om händelsen för sina släktingar som genast skulle ha känt igen NB på hennes beskrivning av honom och inte minst bilen. Men denna händelse är perifer och har ingenting med mordet på Lisa att göra.
2015-10-25, 08:27
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Några av tjejerna har sagt att de känt obehag av litauerna då de jobbat på taket på ladan, de har känt sig iakttagna.
Då de inte jobbade på taket stod den äldre brodern ibland vid fönstret som vetter mot kaféts ingång och spanade efter dem och onanerade och lade ut sina satser på väggar och golv.
Man kan lugnt påstå att tjejerna hade fog för att känna obehag av de litauiska gästarbetarna.
En miserabel dysfunktionell familj från Litauen, asociala, levt i sin egen skit och misär, inbördes knepiga relationer, ett boende som stinker ångest och misär.
Tidigare gästarbetare från samma land har tidigare misskött sig och fått sparken.
Stölder och inbrott förpestar området och gör det surt för näringsidkare.
Den fria rörligheten utan kontroll på vad det är för folk som släpps in i landet har ett högt pris, Lisa Holm fick betala det högsta priset.
Den joggande kvinnan som den perverse gästarbetaren tagit kontakt med dagen innan kan tacka sin lyckliga stjärna att hon inte klev in i bilen.
Det var givetvis den händelsen som godsägare AJ refererade till dagarna efter Lisa Holms försvinnande
då AJ hade givit polisen information om en "händelse" , han kopplade detta till LH:s försvinnande förstås och lämnade dessa uppgifter till polisen.
Kan man hoppas på att godsägare AJ med familj fortsättningsvis anlitar svensk arbetskraft och inte snålar in genom att anlita utländska gästarbetare?

Mycket bra skrivet vartenda ord !

I fredags när jag fick reda på hur mordet gått till så kände jag att inget annat än livstid för monstret .
Efter 1020 sidor i FUP så känns livstid som ett för milt straff .
Vad är detta , en skitaktig ,tandlös sadistisk mördare !
Jag tror inte Hollywood hade kunnat få till ett värre filmmonster .
Han hade bestämt sig för att den här helgen skulle han mörda , och jag undrar om han inte såg lisa när hon passerade hans bostad på moppen på väg till jobbet , hon kan tom ha hejat på honom .
Jag tror Lisa kan ha blivit "utvald" tidigt den dagen .
2015-10-25, 08:27
Medlem
Citat:
Några av tjejerna har sagt att de känt obehag av litauerna då de jobbat på taket på ladan, de har känt sig iakttagna.
Då de inte jobbade på taket stod den äldre brodern ibland vid fönstret som vetter mot kaféts ingång och spanade efter dem och onanerade och lade ut sina satser på väggar och golv.
Man kan lugnt påstå att tjejerna hade fog för att känna obehag av de litauiska gästarbetarna.
En miserabel dysfunktionell familj från Litauen, asociala, levt i sin egen skit och misär, inbördes knepiga relationer, ett boende som stinker ångest och misär.
Tidigare gästarbetare från samma land har tidigare misskött sig och fått sparken.
Stölder och inbrott förpestar området och gör det surt för näringsidkare.
Den fria rörligheten utan kontroll på vad det är för folk som släpps in i landet har ett högt pris, Lisa Holm fick betala det högsta priset.
Den joggande kvinnan som den perverse gästarbetaren tagit kontakt med dagen innan kan tacka sin lyckliga stjärna att hon inte klev in i bilen.
Det var givetvis den händelsen som godsägare AJ refererade till dagarna efter Lisa Holms försvinnande
då AJ hade givit polisen information om en "händelse" , han kopplade detta till LH:s försvinnande förstås och lämnade dessa uppgifter till polisen.
Kan man hoppas på att godsägare AJ med familj fortsättningsvis anlitar svensk arbetskraft och inte snålar in genom att anlita utländska gästarbetare?

Känns på något vis planterad den historien om joggaren, men varför?
2015-10-25, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Känns på något vis planterad den historien om joggaren, men varför?

Kvinnan vill kanske få uppmärksamhet och har därför hittat på. Det finns sådana människor.
2015-10-25, 08:31
Medlem
Citat:
Tillhörigheter har sannolikt spritts ut då litauern kört med fönstret nere och kastat ut saker från bilen.

Om uppgifterna i GP stämmer så låter det konstigt.

Citat:
Under det massiva sökandet efter Lisa Holm hittades flera av hennes tillhörigheter i terrängen runt kaféet och Martorps gård. Men fynden är gjorda i en annan riktning än den färdväg den misstänkte mördaren, enligt åtalet, ska ha tagit för att gömma kroppen.

– Vi har inget facit till varför eller när de föremålen har placerats ut. Det är saker som kan ha legat i Lisas ficka och telefonfodral, säger Lars Johansson.

Jag har dock inte läst FUP och vet inte om detta stämmer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in