2015-10-25, 06:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gravande
Stor eloge åt SvD som nog är det enda media som vågar ta upp "obekväma" sanningar. Stöd dom och klicka så det glöder.

Tack. Det var ett misstag. "Sverige måste bli en stormakt på integration". "Lång rad rasistiska mord och våldsbrott i Sverige". Lite annan invandrarskit i vanlig ordning. Och Stefan Löfvens kapitulation tror jag inte på. Dumsvenskarna bara går och hoppas och hoppas och hoppas på en förändring - från bilderbergarhållet
Citera
2015-10-25, 07:08
Medlem
Hur kan någon tro att Sverige skall kunna fungera som transitland som Turkiet, Grekland, Serbien, Ungern, också nu Tyskland och sedan många år Danmark?

Polis och Migrationsverket har inte resurser att hjälpa till att transitera flyktingar som sätter sig till motvärn. Det kommer nästan alla att göra. I ovan nämnda länder reser flyktingarna självmant genom länderna till Sverige som blivit slutmålet och som så utomordentligt - och som vanligt tanklöst och utan att vilja se konsekvenserna - signalerat att vi tar emot, vi ordnar allt och nästan alla får asyl och får ni inte asyl är det bara att gå undan något och vänta på ny prövning.
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2015-10-25 kl. 07:11.
Citera
2015-10-25, 07:46
Medlem
Detta måste vara det mest uppseendeväckande uttalandet från Sveriges högste ledare under det senaste årtusendet:

Citat:

A: Den situation vi har i Sverige den kan inte fortsätta. Den är inte hållbar ska jag säga, och då måste vi göra någonting. Men det kan också behöva göras mer.

Q: Kan du säga någonting om vad ni behöver göra mer?

A: Nej, det vill jag inte. Vi slöt överenskommelsen i morse, så vi kanske kan få fundera någon dag. Men det kan jag säga att vi gör inte såna här överenskommelser och tror att nu är det här bra. Alla förstår att det räcker inte.

Kan det bli mer sjukt? Klipp ut, rama in, häng upp citatet på väggen. Det är fullständigt häpnadsväckande.

"Vi måste göra något, men vi vet inte vad. Och när vi gjort det som vi inte vet vad det är, ja då måste vi göra mer. Men vi vet inte. Det vi kom överens om var inte tillräckligt bra och räcker inte, men om vi får fundera någon dag till så..."

Sverige är i totalt förfall och landets högste ledare visar fullständig paralys och handlingsförlamning.

Som svensk medborgare kräver jag att statsministern lämnar in sin avskedsansökan omgående. Avgå! Utlys nyval!!
Citera
2015-10-25, 07:53
Medlem
Tamborinos avatar
Regeringen faller nog inom 1 år , och det blir nyval .
Sedan tror jag att sossarnas tid som stort parti är slut pga väldigt många av s väljarna är gamla mäniskor .
Kan tänka mig att det blir ett parti runt 15 %.
Så stefan " Det här går inte SÅ LÄNGE TILL " .
Citera
2015-10-25, 07:54
Medlem
envokes avatar
Finns det någon kvar som nu inte kan erkänna hur rätt "rasisterna" haft länge nu? Som faktiskt kan erkänna att de själva haft en foliehatt på sig som skyddat sig själva från både fakta, helt uppenbara sanningar och verklighetsbeskrivning?

Till och med era egna politiker sänker nu huvudet blygsamt för att erkänna sig slagna. kan de räcka med demonisering och hat nu? Från båda sidor? Vi har en konkret bild på hur verkligheten ser ut, kan vi tillsammans försöka rätta till detta utan att prata om vems fel det är att människor tar till knivar och svärd för att gå och hugga ner oskyldiga?
Citera
2015-10-25, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Sverige är i totalt förfall och landets högste ledare visar fullständig paralys och handlingsförlamning.

Som svensk medborgare kräver jag att statsministern lämnar in sin avskedsansökan omgående. Avgå! Utlys nyval!!

Håller med. Den här typen av uselt ledarskap kan inte accepteras. Vi behöver ett nyval och vi behöver det nu.
Citera
2015-10-25, 08:03
Medlem
PainfulTruths avatar
Varfor ska det nu bli andra EU landersproblem att Loven vill ha alla Araber i Sverige? Nej du Steffe, du vill ha dom har, sa nu far du (alla skattebetalare) ta hand om snusket.
Citera
2015-10-25, 08:06
Medlem
Men snälla nån det här är ju sinnessjukdom! Han erkänner alltså samma dag som överenskommelsen fastslagits att den inte är nog. Men ditt jävla spån få igenom en överrenskommelse som är nog då! Nu talar han om att det är en ohållbar situation. Ja det har vi ju sagt hela tiden! Men då har Röfven och hans landsförädare-kamrater kallat oss för rasister och fascister. Grattis, det är ju ni som skapat den här situationen. Moderaterna är lika vidriga när de nu i princip kopierar SDs politik. Jävla inkompetenta hycklare, tror ni att vi inte kommer ihåg vad ni stått och sagt i alla dessa år när vi varnat för att det kommer gå så här. Lack man blir alltså!!
Citera
2015-10-25, 08:08
Medlem
longbow4ys avatar
Varje land har den ledare de förtjänar. Det inkluderar Sverige.
Stefan verkar vaknat först nu. Vad krävs inte då för att väcka hans väljare?

Det måste nog till en kollaps innan majoriteten vaknar. Tyvärr.
Men å andra sidan är det nu bara veckor bort.
Citera
2015-10-25, 08:18
Medlem
Fan man som haft det så bra 60-70-80-90 tal, sämre har det blivit på dessa 40 år men inte har det fallit så fort som nu
Citera
2015-10-25, 08:20
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Regeringen faller nog inom 1 år , och det blir nyval .
Sedan tror jag att sossarnas tid som stort parti är slut pga väldigt många av s väljarna är gamla mäniskor .
Kan tänka mig att det blir ett parti runt 15 %.
Så stefan " Det här går inte SÅ LÄNGE TILL " .

Helt klart. Ett dominerande partis tid är över nu när de som röstat på S oavsett hur usel deras politik varit går ur tiden.
Citera
2015-10-25, 08:21
Medlem
Hyfundans avatar
Den här 6-klöverlekstugan där de smyger runt varandra och parti- och mediataktiserar medans landet invaderas är uppenbarligen helt dysfunktionell, inoperabel, och farlig för rikets säkerhet.

Kommer inte M till sans inom dagar är den enda fungerande vägen att Statsministern stänger gränsen, avslutar samarbetet med dårarna Mp, kapar med antifascistiska kamporganisationen LO om det behövs, ändrar ton mot SD, och utlyser EXTRAVAL.

Vi har sett vändningar och utvecklingar på månader och bara dagar vi inte trodde var möjliga. Vi har tagit dem. Vi kan ta en till.

Sitter vår Statsminister i detta läge ännu och tänker partitaktik och blockformeringar inför 2018 är han långt sämre än jag trott. Men det verkar inte bättre. Då är han inte min Statsminister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in