2015-10-25, 02:03
Medlem
Shrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Efter ha läst FUP:en både idag och igår så blir jag allt mer säker på att NB aldrig hade som avsikt att mörda LH från första början. Han greps av lätt panik när det blev uppenbart för honom vad som hade skett, försökte gömma kroppen i all hast osv. Det stärker även tesen om att han drevs av en stark lust samt tillfredsställelse. Som jag skrivit i tidigare kan det även vara så att NB känner en skam över sig själv för de sexuella preferenserna han har, vilket leder till förnekelse både för honom samt i förhören. NB vill inte veta av det han har gjort och vet antagligen mycket väl vad det han är anklagad samt anhållen för. Men han kan inte greppa det själv och försöker förtränga det så mycket som möjligt.

Dock finns det fortfarande många obesvarade frågor och undran kring detta, obeskrivligt berörande, fallet. Såsom förflyttning av kroppen, märkliga DNA-spår och hur allt gick till från början till slut med mera. Dock hoppas jag att NB fälls och får ett hårt, jäkligt, hårt straff för den ynkrygg och monster han är.

Mäh!!! Hur kan du dra en sådan slutsats att det inte vara NBs mening att mörda LH???
Vi har ju att göra med en satanisk lustmördare. När djävulen själv kom till byn!! Ehhh....
2015-10-25, 02:04
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Jag får inte ihop tiderna kring stängningen.

I de inledande förhören med de inblandade så beskrivs allt som att stängning och låsning skett kring 18:15-18:20 (senast) och att de gått och sagt hejdå och därefter har Lisa skickat SMS "jag åker nu" på väg till mopeden vid 18:22. Det var också så det beskrevs i media då i juni och det var vad som sas i intervjuer med de inblandade.

Det har i förhören beskrivits gå till så att tjejerna städat och fixat allt, fyllt i tider osv, pratat och gjort sig i ordning, hämtat sina saker, klätt på sig och då har de andra tjejerna sett Lisa göra i ordning för att lyssna på musik på hemvägen. Detta förstår de eftersom Lisa stoppar hörlurarna i öronen. Vi kan anta att Lisa däremot inte startat musiken direkt eftersom tjejerna säger att när alla var utomhus och började gå och varsitt håll så sa/ropade de hejdå till varandra.

Tjejen med bilen har inte velat säga några exakta tider, men de hade skyndat för hon skulle skjutsa den andra tjejen till en buss och "hon bör veta tiden för hon tittade på sin mobil" eftersom hon var nojig över att missa bussen.

Till min besvikelse kan jag inte se att man i förhör med den andra tjejen ens ställt frågan. Man har inte frågat om hon kollade tiden, vilken buss hon skulle med och huruvida hon hann med bussen eller ej. I vart fall hittat jag inget sådant i förhör.

Sen dyker fickringningen upp. Och förstör. Allt. Jag ser det som relativt självklart att det är Lisa och de två andra tjejerna som pappan hör under fickringningen. Men det placerar också alla 3 tjejerna inne i Cafeet kl 18:26. Då är de fortfarande inte ens färdiga med påklädning, fixa sig i ordning, gå ut, låsa ett antal dörrar, säga hejdå utanför, gå till bilen.

Då har biltjejerna alltså åkt därifrån som allra, allra tidigast kl 18:30. Det kanske låter oviktigt med någon minut hit och dit, men man hinner väldigt mycket på en minut (fråga bara NB hur mycket man kan hitta på en ynka timme). Vidare så känns det orimligt att de skulle ha tagit sig iväg först 18:30 när Cafeet stängde kl 18:00.

Varför SMS:ade Lisa "jag åker nu" 18:22, när hon fyra minuter senare inte ens är påklädd och redo att börja gå ut? Vem gör så? Oerhört ologiskt. Det logiska är att hon skriver det utanför huset, efter de sagt hejdå, på väg till mopeden, skicka sms och sätta igång musiken.

De andra tjejerna ser att Lisa stoppar hörlurarna i öronen när hon gör sig i ordning. I omklädningsrummet. Inne i huset. Innan de ens är klara att lämna stället. Fickringningen skedde 18:26. Fattar ni? Fickringningen måste ha gjorts innan hon stoppar hörlurarna i öronen, annars hade den aldrig hänt utan att hon upptäckt det själv, då det är ganska omöjligt.

Så. Som tidigast åker bil-tjejerna kl 18:30.

Sista mast-registreringen av mobilen sker 18:39. Ca en kvart senare är telefonen död och har dött någon gång mellan 18:39 och nästa logg en kvart senare, då masten inte hittar mobilen längre.

Jävligt tight med tiderna här, eller? Eftersom död mobil betyder att Lisa blivit överfallen/bortlurad och "säkrad" (GM har ett fast grepp och har kontroll över henne, annars hade GM absolut inte bemödat sig med att se till att släcka mobilen - det har han gjort som tidigast när han fått fjull kontroll över Lisa).

Som sagt - tight med tiderna. Och när gick den där bussen?

Sen det kanske mest intressanta: Lisas syster berättar i förhör att Lisas mobil har dåligt batteri och brukar knappt hålla en hel dag. Lisa brukar ta med laddaren till jobbet, men syrran vet att Lisa inte gjort det den 7 juni, för hon hittade Lias laddare hemma.

Mycket märkligt. Låsningstjejerna påstår ju att Lisa var på väg att lyssna på musik under hemfärden. Lyssna på musik på denna mobil med det usla batteriet som inte laddats på hela dagen?

Förklara för mig hur allt detta går ihop? Jag måste ha missat en massa i FUP?
2015-10-25, 02:05
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Varför har man två nick? För att dom ska kunna hålla med varandra kanske
(FB) Varför är skribenten 'XeniaOnatopp' avstängd?

OM man har läst fup vilket du inte hade gjort i alla fall tidigare och biter sig fast vid teorin om någon annan baneman... då lär man få krypa till korset och göra avbön när domen har fallit.

Jag lusläser fup och kopierar av vissa bitar för att kunna gå tillbaka och kolla och ännu har jag inte sett någonting som visar på någon annan GM än den som nu sitter häktad.
Att läsa i den här tråden är ju fullständigt hopplöst när den bombarderas med fullständigt vansinniga teorier som det inte finns det minsta belägg för i fup.

Advokatens bevis som kan fria tror jag inte ett dugg på. Hon är desperat!

Hoppas hans tidigare bostadsorter kollas upp och olösta fall där. Det här är med allra största sannolikhet inte första gången han begår ett sånt här brott.

Enligt psykologens utsago förmodade han att detta var första gången.
Denna typ av brott är tydligen väldigt ovanliga.
Men nu under 2015 har det gjorts en ny profilstudie som tyvärr var secretess på.
Fick inte spridas.
En fundering är tarmtömningen i ladan under stenen. Läste en underlig kommemtar men hittar inget som styrker den teorin -att adrenalinpåslag gör en nödig. Och att detta inte är ovanligt???
Tömmer alla mördare tarmen, fylld med DNA??
Känns puckat
2015-10-25, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Teori: han har enligt frugan potens problem, han har tänkt våldtag bo men misslyckas då han inte får upp den. Han blir förbannad (brodern vittnar om att han kan bli riktigt förbannad når inte saker går som han vill) hämnas på bo genom att döda henne.

Han skäms enormt över sina potens problem, därför erkänner han ej.

Alternativ teori: Han har avsett att våldta BO, men hennes död kom emellan.
Efter att ha bundit hennes händer och tejpat för hennes mun, samt fjättrat henne med en (ej åtdragen!) snara runt halsen har gärningsmannen av någon anledning funnit för gott att för en stund avlägsna sig från platsen, i avsikt att återkomma och fullborda våldtäkten. Under tiden har LH förgäves försökt befria sig från halssnaran, som härvid dragits åt och inom loppet av få sekunder åstadkommit medvetslöshet, varvid hängningen automatiskt fullbordats. Återkommen har gärningsmannen funnit en livlös kropp, vilken ej tillfredsställt hans sexuella drift, således inga våldtäktsspår.
Observera att denna teori (alldeles bortsett från dess karaktär av ren spekulation!) inte på något vis talar mot att avsikten hela tiden varit att döda offret. I själva verket vore det omöjligt för gärningsmannen att låta henne gå levande därifrån (med mindre än att han varit beredd att ta straffet för våldtäkten, vilket förefaller osannolikt). Men nu inträffade offrets död tidigare än han räknat med.
2015-10-25, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shrink
Ja, det värsta är väl att vi kommer att få betala för hans hotellvistelse här i Svedala. Bjuda honom på god falukorv och mammas kåldolmar. Grrrrr!!

Äh, låt honom sitta i finkan i resten av sina dagar och ruttna bort långsamt. Om han dör så kommer han inte få lida för vad han gjort och slipper skämmas för det. Självklart ska han leva, inlåst på livstid.
2015-10-25, 02:10
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Efter ha läst FUP:en både idag och igår så blir jag allt mer säker på att NB aldrig hade som avsikt att mörda LH från första början. Han greps av lätt panik när det blev uppenbart för honom vad som hade skett, försökte gömma kroppen i all hast osv. Det stärker även tesen om att han drevs av en stark lust samt tillfredsställelse. Som jag skrivit i tidigare kan det även vara så att NB känner en skam över sig själv för de sexuella preferenserna han har, vilket leder till förnekelse både för honom samt i förhören. NB vill inte veta av det han har gjort och vet antagligen mycket väl vad det han är anklagad samt anhållen för. Men han kan inte greppa det själv och försöker förtränga det så mycket som möjligt.

Dock finns det fortfarande många obesvarade frågor och undran kring detta, obeskrivligt berörande, fall. Såsom förflyttning av kroppen, märkliga DNA-spår och hur allt gick till från början till slut med mera. Dock hoppas jag att NB fälls och får ett hårt, jäkligt, hårt straff för den ynkrygg och monster han är.

Nu är du inne på min teori och det kan förklara Irinas DNA på trosan.
Om jag inte minns fel hittade de Irinas DNA i hans kalsonger.
Han kan ha strykt sitt kön mot trosan.
Men nått hände.
Vad får vi nog aldrig veta.
2015-10-25, 02:12
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainOfSheldon

I de inledande förhören med de inblandade så beskrivs allt som att stängning och låsning skett kring 18:15-18:20 (senast) och att de gått och sagt hejdå och därefter har Lisa skickat SMS "jag åker nu" på väg till mopeden vid 18:22. Det var också så det beskrevs i media då i juni och det var vad som sas i intervjuer med de inblandade.

Det har i förhören beskrivits gå till så att tjejerna städat och fixat allt, fyllt i tider osv, pratat och gjort sig i ordning, hämtat sina saker, klätt på sig och då har de andra tjejerna sett Lisa göra i ordning för att lyssna på musik på hemvägen. Detta förstår de eftersom Lisa stoppar hörlurarna i öronen. Vi kan anta att Lisa däremot inte startat musiken direkt eftersom tjejerna säger att när alla var utomhus och började gå och varsitt håll så sa/ropade de hejdå till varandra.

Tjejen med bilen har inte velat säga några exakta tider, men de hade skyndat för hon skulle skjutsa den andra tjejen till en buss och "hon bör veta tiden för hon tittade på sin mobil" eftersom hon var nojig över att missa bussen.

Till min besvikelse kan jag inte se att man i förhör med den andra tjejen ens ställt frågan. Man har inte frågat om hon kollade tiden, vilken buss hon skulle med och huruvida hon hann med bussen eller ej. I vart fall hittat jag inget sådant i förhör.

Sen dyker fickringningen upp. Och förstör. Allt. Jag ser det som relativt självklart att det är Lisa och de två andra tjejerna som pappan hör under fickringningen. Men det placerar också alla 3 tjejerna inne i Cafeet kl 18:26. Då är de fortfarande inte ens färdiga med påklädning, fixa sig i ordning, gå ut, låsa ett antal dörrar, säga hejdå utanför, gå till bilen.

Då har biltjejerna alltså åkt därifrån som allra, allra tidigast kl 18:30. Det kanske låter oviktigt med någon minut hit och dit, men man hinner väldigt mycket på en minut (fråga bara NB hur mycket man kan hitta på en ynka timme). Vidare så känns det orimligt att de skulle ha tagit sig iväg först 18:30 när Cafeet stängde kl 18:00.

Varför SMS:ade Lisa "jag åker nu" 18:22, när hon fyra minuter senare inte ens är påklädd och redo att börja gå ut? Vem gör så? Oerhört ologiskt. Det logiska är att hon skriver det utanför huset, efter de sagt hejdå, på väg till mopeden, skicka sms och sätta igång musiken.

De andra tjejerna ser att Lisa stoppar hörlurarna i öronen när hon gör sig i ordning. I omklädningsrummet. Inne i huset. Innan de ens är klara att lämna stället. Fickringningen skedde 18:26. Fattar ni? Fickringningen måste ha gjorts innan hon stoppar hörlurarna i öronen, annars hade den aldrig hänt utan att hon upptäckt det själv, då det är ganska omöjligt.

Sista mast-registreringen av mobilen sker 18:39. Ca en kvart senare är telefonen död och har dött någon gång mellan 18:39 och nästa logg en kvart senare, då masten inte hittar mobilen längre.

Jävligt tight med tiderna här, eller? Eftersom död mobil betyder att Lisa blivit överfallen/bortlurad och "säkrad" (GM har ett fast grepp och har kontroll över henne, annars hade GM absolut inte bemödat sig med att se till att släcka mobilen - det har han gjort som tidigast när han fått fjull kontroll över Lisa).

Sen det kanske mest intressanta: Lisas syster berättar i förhör att Lisas mobil har dåligt batteri och brukar knappt hålla en hel dag. Lisa brukar ta med laddaren till jobbet, men syrran vet att Lisa inte gjort det den 7 juni, för hon hittade Lias laddare hemma.

Mycket märkligt. Låsningstjejerna påstår ju att Lisa var på väg att lyssna på musik under hemfärden. Lyssna på musik på denna mobil med det usla batteriet som inte laddats på hela dagen?

Kort svar som förslag.

*Iphone-laddare finns till låns på caféet, av kollegor?

*Lurar stoppas måhända i öronen redan i omklädningsrummet, då i syfte att få lur-sladden innanför jackan, men själva hanteringen/startandet av musiken görs någonstans vid mopeden.

Med tanke på blåsigt/kasst väder ute, kan SMS med fördel skickas inomhus på en sådan skärmtelefon. Det är minuter det handlar om, och inget konstigt att hon skickar SMSet i det skede hon gör.
Om jag minns rätt från vad jag läste i FUP igår, såg kollegorna Lisa gå med mobilen i handen - Troligtvis redo att starta igång musik då.
Anta nu att Lisa gått med mobilen framme, med upplåst skärm inne från caféets omklädningsrum, samtidigt som hon burit på andra tillhörigheter = Råkat komma åt uppringning till sin pappa.
Senast redigerad av rotesau 2015-10-25 kl. 02:20.
2015-10-25, 02:16
Medlem
Shrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Enligt psykologens utsago förmodade han att detta var första gången.
Denna typ av brott är tydligen väldigt ovanliga.
Men nu under 2015 har det gjorts en ny profilstudie som tyvärr var secretess på.
Fick inte spridas.
En fundering är tarmtömningen i ladan under stenen. Läste en underlig kommemtar men hittar inget som styrker den teorin -att adrenalinpåslag gör en nödig. Och att detta inte är ovanligt???
Tömmer alla mördare tarmen, fylld med DNA??
Känns puckat

Nja, det var väl forskaren på KS du menade? Han är nog läkare tror jag. Om NB har gjort morddebut nu eller tidigare kan nog ingen svara på. Krävs rätt så ingående undersökningar av hjärnan först om det ev finns degenerativa process i hans hjärna. Stor psykundersökning osv.
Vissa tumörer kan skapa ex depression, påverka hjärnan.

Ur ett mer freudiansk perspektiv så skulle jag hävda att den här gången inte var hans första gång.
Brottslingar tenderar till att bli slarvigare och mer oförsiktiga ju fler brott de begår. En del vill omedvetet bli upptäckta. Skuld.
Nu har jag svårt att se att NB skulle kunna känna någon skuld eller dåligt samvete. Snarare som många skrivit en form av skam.
Förhörsledaren hade ju NB på kroken men lyckades inte knyta ihop säcken. Det hade jag klarat galant. Dvs att få NB att erkänna.
2015-10-25, 02:16
Medlem
Nu verkar de flesta i tråden läst FUP. Ändå är det tveksamheter om det är rätt GM. Det kan vara förståeligt då verkligheten ibland kan överträffa ens vildaste fantasier.

Under mina mer är trettio år inom denna cirkus tror man sig ha mött de flesta typer av "dårar", men icke. Detta är ett operandum som går till historien.

I liknande händelser brukar den misstänkte åberopa minnesförlust, inre röster eller annan psykisk ohälsa. Inte i detta fallet, ett envist förnekande, att han sett eller träffat offret. Att han inte kände henne är kanske sant för han hade väl ingen aning om vem hon var.

Han kommer med all sannolikhet bli fälld för mord. Domen borde då sluta på livstid. Det blir 4 - 6 år i Sverige och sedan blir han "utbytesfånge" till Litauen.
Senast redigerad av April62 2015-10-25 kl. 02:18.
2015-10-25, 02:17
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shrink
Mäh!!! Hur kan du dra en sådan slutsats att det inte vara NBs mening att mörda LH???
Vi har ju att göra med en satanisk lustmördare. När djävulen själv kom till byn!! Ehhh....

Jag fick också den känslan tidigt i FUP läsningen. Känns som om hjälmen slitits av henne och i farten for örhänget med och ett hamnade på trekvart. När han lade snaran göll det med och hamnade vid slangen.

Jag tror och hoppas hon gav honom en pungspark, hon försöker ta sig därifrån. Han slår med något över benen för att fälla henne.....vänta nu

Var i FUP finns något om det tillhygge som ev fällt henne inladan. Tittar man på de svarta byxornas knän är det smutsiga som den.
Nedslaget yog först på högerknät vilket indikerar på ett slag med ojäm kraft eller att hon var i rörelse
2015-10-25, 02:19
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainOfSheldon

Jag tror det var GM som Lisa pratade med vid fickringningen. Har inte pappan uppgett att han eventuellt hört två okända röster samt Lisa som sa "det är klart". Jag tror de är MGM som pratat både på svenska och engelska om hjälp av nåt slag. Det kan uppfattas som två röster. Tiderna går inte ihop med att det ska vara kollegorna.
2015-10-25, 02:22
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Nu verkar de flesta i tråden läst FUP. Ändå är det tveksamheter om det är rätt GM. Det kan vara förståeligt då verkligheten ibland kan överträffa ens vildaste fantasier.

Under mina mer är trettio år inom denna cirkus tror man sig ha mött de flesta typer av "dårar", men icke. Detta är ett operandum som går till historien.

I liknande händelser brukar den misstänkte åberopa minnesförlust, inre röster eller annan psykisk ohälsa. Inte i detta fallet, ett envist förnekande, att han sett eller träffat offret. Att han inte kände henne är kanske sant för han hade väl ingen aning om vem hon var.

Han kommer med all sannolikhet bli fälld för mord. Domen borde då sluta på livstid. Det blir 4 - 6 år i Sverige och sedan blir han "utbytesfånge" till Litauen.

Hur ser straffsatsen ut när han kommer till Litauen. Gör de en egen domsak eller är det den svenska rätts utslaget som gäller även där?
Helt novis på detta

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in