2015-10-24, 23:32
Medlem
Det har kanske bara helt enkelt blivit för många barn för personalen att hantera. För stora grupper.
Citera
2015-10-24, 23:37
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Jag ska förklara hur det fungerar i praktiken. Två veckor från det att en syrisk ensamkommande kommer till Sverige,som haft talibaner som föräldrar kommer till Sverige efter att hans sprängts av en rysk bomb så placeras dessa barn i Knäredsskolan. De är psykiskt förstörda, hjärtnvättade och traumatiserade. Nu är inte majoriteten det men inte en liten andel är förstöda psykiskt.

– Den där förklaringen till muslimernas aggression vill jag ifrågasätta. Många finländare upplevde hemska saker under Andra världskriget. Dessa upplevelser satte djupa psykologiska spår. Trots det, så har finländare inte uppvisat samma hetsiga kaos-beteende som muslimerna. Muslimernas påstådda traumatiska upplevelser förefaller mest vara en dålig ursäkt för uselt beteende.

Citat:
Väldigt stor att vissa av ungdomarna gör det. Tänk på vilken bakgrund vissa har, mamman i burka etc.

Citat:
Majoriteten sköter sig men med tanke på att vi tar emot folk från hela världen så finns det folk som har annorlunda värderingar, problem uppstår då.

– Dessa problem hade aldrig uppstått såvida Sverige hade avstått från att ta emot flyktingar.

Jag vill gärna minska lidandet bland Världens folk, men vårt flykting-mottagande har inte lyckats åstadkomma detta. Tvärtom.

Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Men detta är ju ett utslag för det vansinnestänkande som pågår. Man slänger in dysfunktionella invällare i svenska klasser och hoppas att svartingarna blir funktionella av att vistas i den miljön men det slutar alltid, alltid, alltid med att problemen ökar, svenska elever far illa och skolresultaten doppar.

– Samma sak gäller hela konceptet integration. Blandning av folk är en fördel enbart för utlänningarna. För svenskarna innebär det däremot alltid en försämring att utsättas för stökiga afrikaner och muslimer.

Att sprida ut ett problem medför inte att problemet försvinner. Ett område blir sämre ju fler utlänningar som bor där. Samma mönster visar sig överallt i Världen där afrikaner och muslimer bosätter sig. Sverige är inget undantag. Vi kommer inte att lyckas förändra detta. Problemet ligger inte i svenska samhället. Problemet ligger i afrikanerna och muslimerna själva.

Citat:
Ursprungligen postat av CasaBasa
Patetiskt att vissa i tråden försöker få det till att det skulle vara svenska barn som skulle vara orsaken till detta.

Visst finns det jobbiga svenska ungar, det förnekar jag inte. Men hade ni någon gång varit i närheten av arabiska småungar hade ni också förstått att den troliga boven i dramat är små araber.

– Precis. Ofta får man höra förevändningen att "det finns även svenska barn som är stökiga". På vilket sätt blir situationen bättre av att fylla på med en stor mängd stökiga muslimer? Att vissa svenska barn är busiga, är det på något sätt en ursäkt för utländska barn att bete sig ännu mycket värre?
Citera
2015-10-24, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedenhielms
Gubbfan är ju 45+, och med en hånfull idiotmin sitter han och gör lerfigurer som ett CP-barn från Samhall.

Lika bra att atombomba hela Sverige 2015 så vi alla slipper lida mer.

Jag fick intrycket att det var en av pedagogerna som jobbar på skolan.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2015-10-24 kl. 23:42.
Citera
2015-10-24, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det behövs inte en förstahandskälla till allt om man gör ett rimligt antagande. Vi vet att det numera finns många invandrade arabisktalande elever på skolan och att det plötsligt blivit kaos i skolan och att eleverna ropar ord (som t.ex "hora") som är vanliga i invandrartäta skolor.

Se bilderna i skolans blogg:

https://knaredsskolan.wordpress.com/

Samt fundera över varför en del bloggposter är på arabiska...
Är det magkänsla man skall bygga sin trovärdighet här på Flashback?
Jag för min del bygger hellre trovärdigheten på FAKTA, och ber då om ursäkt för mitt inlägg.
Citera
2015-10-24, 23:48
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det behövs inte en förstahandskälla till allt om man gör ett rimligt antagande. Vi vet att det numera finns många invandrade arabisktalande elever på skolan och att det plötsligt blivit kaos i skolan och att eleverna ropar ord (som t.ex "hora") som är vanliga i invandrartäta skolor.

Se bilderna i skolans blogg:

https://knaredsskolan.wordpress.com/

Samt fundera över varför en del bloggposter är på arabiska...

"Med kort varsel blev Björklidens fristående särgymnasium ankomstboende för cirka 100 flyktingar i slutet av förra veckan. Knappt var flyktingarna på plats innan Knäreds samhällsförening och Röda Korset i Laholm drog igång klädinsamling.
[...]
- Eftersom merparten av dem som kommit till Knäred är barn, ungdomar och yngre vuxna, hoppades vi få kläder för dessa grupper." (källa)
Citera
2015-10-24, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
"Med kort varsel blev Björklidens fristående särgymnasium ankomstboende för cirka 100 flyktingar i slutet av förra veckan. Knappt var flyktingarna på plats innan Knäreds samhällsförening och Röda Korset i Laholm drog igång klädinsamling.
[...]
- Eftersom merparten av dem som kommit till Knäred är barn, ungdomar och yngre vuxna, hoppades vi få kläder för dessa grupper." (källa)
Känns som case closed nu.
Som om det inte redan var det i för sig...
Citera
2015-10-24, 23:58
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Ta det lugnt. Jag förnekar inte att det kan finnas integrationsproblem bakom det här, men jag är något skeptisk till kopplingen med de precis nyanlända.

– Vad menas med begreppet "integrationsproblem"? Jo, bakom ordet gömmer sig afrikaner och muslimer som beter sig illa. "Integrationsproblem" existerar aldrig när det handlar om tyskar, ryssar, kineser eller japaner. Vissa folk beter sig helt enkelt mycket sämre än andra.

Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Det har kanske bara helt enkelt blivit för många barn för personalen att hantera. För stora grupper.

– Mindre klasser kan kanske vara en fördel för eleverna, men stora klasser knappast en förklaring till dom ordningsproblem som alltid uppstår med muslimer. Varför kan svenska elever undervisas i större grupper än muslimska elever?

I Japan kan skolklasser bestå av uppåt 40 elever. Trots det fungerar undervisningen utmärkt.
Citera
2015-10-25, 00:22
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otranadtill1000
Känns som case closed nu.
Som om det inte redan var det i för sig...

Politikerna är inte tvungna att erbjuda skolgång till barn i ankomstboenden, utan först när de kommunplacerats. Men är de såna hemska rasister att de vägrar de stackars barnen att gå i skolan?

Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
– Vad menas med begreppet "integrationsproblem"? Jo, bakom ordet gömmer sig afrikaner och muslimer som beter sig illa. "Integrationsproblem" existerar aldrig när det handlar om tyskar, ryssar, kineser eller japaner. Vissa folk beter sig helt enkelt mycket sämre än andra.

– Mindre klasser kan kanske vara en fördel för eleverna, men stora klasser knappast en förklaring till dom ordningsproblem som alltid uppstår med muslimer. Varför kan svenska elever undervisas i större grupper än muslimska elever?

I Japan kan skolklasser bestå av uppåt 40 elever. Trots det fungerar undervisningen utmärkt.

I Indien kan det vara 50-60 st elever i skolklasserna i fattiga byskolor ute på landet. Trots det sitter alla barnen knäpptyst på jordgolvet och lyssnar intensivt på läraren.
Citera
2015-10-25, 00:32
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
I Indien kan det vara 50-60 st elever i skolklasserna i fattiga byskolor ute på landet. Trots det sitter alla barnen knäpptyst på jordgolvet och lyssnar intensivt på läraren.
Ja, annars får de stryk. Diciplinen i de indiska skolorna är sträng. Tyvärr verkar det inte hjälpa utan de fortsätter växa upp till våldtäktsbenägna skrikapor med IQ på kanske 80

Angående Knäred, typiska babbebeteende, skolan är berikad och föräldrarna får nu uppleva den spännande mångkulturen på första parkett. Många nya SD-väljare
Citera
2015-10-25, 02:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cleburne
Nja, det är väl ganska standard att "fula ord" är bland de första ord man lär sig när man stöter på ett nytt språk.

Ja haha, jag kan fortfarande "Jebem ti majku" som de TVÅ enda invandrarna i hela vår jämra skola lärde mig i mellanstadiet. Lärde jag mig mer jugoslaviska? Neej. Och då var jag ändå där några ggr senare. Det var nåt mer..."pitcha kourats"?
Citera
2015-10-25, 07:09
Medlem
Innerslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Nä, stora grupper är lätt att leda. Däremot om grupperna innehåller individer som man inte kan kommunicera med blir det svårt. I n t e g r a t i o n har inte fungerat sedan detta sociala experiment påbörjades och det ser inte ut som att de åtgärder man tagit för att få det fungera faktiskt är realistiska och följaktligen inte kommer att fungera. Tror det är så enkelt.Detta är det naturliga. Som alla utom Riksdagen och Regering ser och förstår konsekvenserna av.
Citera
2015-10-25, 07:20
Medlem
Innerslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Mindre klasser kan kanske vara en fördel för eleverna, men stora klasser knappast en förklaring till dom ordningsproblem som alltid uppstår med muslimer. Varför kan svenska elever undervisas i större grupper än muslimska elever?I Japan kan skolklasser bestå av uppåt 40 elever. Trots det fungerar undervisningen utmärkt.
Kolla in talibanernas skolor i Pakistan och Afghanistan.Kolla antalet och disciplinen. Samma folk under olika lärdomsinfluenser. Vår värdegrund kanske inte är applicerbar på en del element?(Huva , vad otäck jag nu känner mig.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in