Citat:
Ursprungligen postat av
Christopher.
Jag ska förklara hur det fungerar i praktiken. Två veckor från det att en syrisk ensamkommande kommer till Sverige,som haft talibaner som föräldrar kommer till Sverige efter att hans sprängts av en rysk bomb så placeras dessa barn i Knäredsskolan. De är psykiskt förstörda, hjärtnvättade och traumatiserade. Nu är inte majoriteten det men inte en liten andel är förstöda psykiskt.
– Den där förklaringen till muslimernas aggression vill jag ifrågasätta. Många finländare upplevde hemska saker under Andra världskriget. Dessa upplevelser satte djupa psykologiska spår. Trots det, så har finländare inte uppvisat samma hetsiga kaos-beteende som muslimerna. Muslimernas påstådda traumatiska upplevelser förefaller mest vara en dålig ursäkt för uselt beteende.
Citat:
Ursprungligen postat av
Christopher.
Väldigt stor att vissa av ungdomarna gör det. Tänk på vilken bakgrund vissa har, mamman i burka etc.
Citat:
Ursprungligen postat av
Christopher.
Majoriteten sköter sig men med tanke på att vi tar emot folk från hela världen så finns det folk som har annorlunda värderingar, problem uppstår då.
– Dessa problem hade aldrig uppstått såvida Sverige hade avstått från att ta emot flyktingar.
Jag vill gärna minska lidandet bland Världens folk, men vårt flykting-mottagande har inte lyckats åstadkomma detta. Tvärtom.
Citat:
Ursprungligen postat av
kakburk
Men detta är ju ett utslag för det vansinnestänkande som pågår. Man slänger in dysfunktionella invällare i svenska klasser och hoppas att svartingarna blir funktionella av att vistas i den miljön men det slutar alltid, alltid, alltid med att problemen ökar, svenska elever far illa och skolresultaten doppar.
– Samma sak gäller hela konceptet integration. Blandning av folk är en fördel enbart för utlänningarna. För svenskarna innebär det däremot alltid en försämring att utsättas för stökiga afrikaner och muslimer.
Att sprida ut ett problem medför inte att problemet försvinner. Ett område blir sämre ju fler utlänningar som bor där. Samma mönster visar sig överallt i Världen där afrikaner och muslimer bosätter sig. Sverige är inget undantag. Vi kommer inte att lyckas förändra detta. Problemet ligger inte i svenska samhället. Problemet ligger i afrikanerna och muslimerna själva.
Citat:
Ursprungligen postat av
CasaBasa
Patetiskt att vissa i tråden försöker få det till att det skulle vara svenska barn som skulle vara orsaken till detta.
Visst finns det jobbiga svenska ungar, det förnekar jag inte. Men hade ni någon gång varit i närheten av arabiska småungar hade ni också förstått att den troliga boven i dramat är små araber.
– Precis. Ofta får man höra förevändningen att "det finns även svenska barn som är stökiga". På vilket sätt blir situationen bättre av att fylla på med en stor mängd stökiga muslimer? Att vissa svenska barn är busiga, är det på något sätt en ursäkt för utländska barn att bete sig ännu mycket värre?