2015-10-24, 22:03
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Poliser är rent generellt inte kända för sin allmänbildning. Men så löser man också sällan brott med hjälp av kunskaper om förrförra seklets rusdryckshantering.
Jag gillar koncisa svar.
2015-10-24, 22:03
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag sa inte att jag menade det. Men just förflyttningen av kroppen bör ha skett i ett annat fordon än litauernas, vilket innebär att NB kan ha varit städare, inklusive att skära ner kroppen och få det att se ut som ett sexmord.
Vad i hela friden skulle mordet på Lisa Holm vara annat än ett sexmord? Man behöver inte maskera ett sexmord som ett sexmord...
2015-10-24, 22:04
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Det där är faktiskt intressant. Inget DNA i bilen - som måste ha använts i bortforslandet - tyder på att LH var emballerad. Men i vad? Och varför har denna viktiga pusselbit kunnat döljas så väl när hjälm och jacka lämnades så öppet? Jag misstänker en del slarv av polisen.

En vanlig simpel sopsäck kanske? Fallet hänger inte på detta.
2015-10-24, 22:04
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Ja, medvetslös eller död, då är det inga problem - för vem som helst - att snara och lyfta 45 kg flicka några decimeter över marken.
Men om hon sprattlar och gör motstånd krävs nog två personer.
En tanke är att mördaren eller någon annan först försökte få det att se ut som ett självmord, men förkastade den tanken och valde att det skulle se ut som ett sexmord.
2015-10-24, 22:05
Medlem
Brandmannens avatar
Har GW uttalat sig efter att fup:en kommit ut?
Han var ju ganska säker på sin sak innan...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag sa inte att jag menade det. Men just förflyttningen av kroppen bör ha skett i ett annat fordon än litauernas, vilket innebär att NB kan ha varit städare, inklusive att skära ner kroppen och få det att se ut som ett sexmord.

Men ponera att han blivit tillsagd att "städa". Städar man då inte bättre? Det ligger ju repstumpar lite varstans osv. Och framförallt tar man inte på sig handskar då först så man inte blodbesular och sätter DNA på liket? Men klart, allt är möjligt. Verkligheten överträffar alltid fiktionen. Men jag är nog böjd att tycka att det är väldigt mycket som talar för att man har rätt GM. Ska dock bli intressant att se vad Leif GW säger framöver.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonJansefsson
Från s 849 (pdf)/811 (sidnr), förhör med den kriminelle som hyrt bostad av AJ:

"I sovrummet finns även en pytteliten vibratorgrej som ärr ca 5 cm lång. Det ärr en sexgrej förr tjejer. Det fanns även en större rosa dildo. En genomskinlig penisförlängare som ser ut som en dildo med ett hål i. Det fanns även någon genomskinlig dildo med knottror på. Det kan även ha funnits glidmedel och kondomer. E tror att han kan ha förvarat sexgrejorna i en svart bajspåse."

Haha...

Sedärja, då var jag kanske inte fel på det?

gogh
Medlem
Reg: Oct 2006

Nb hade väl problem med att få upp lilleman i sängkammaren, så det är kanske möjligt att det användes en dildo i sänghalmen.
Kanske hade Nb den med sej pillade på trosan med den? Eller?

Edit: Var kanske inte hos Nb dessa leksaker hittades?
Senast redigerad av gogh 2015-10-24 kl. 22:09.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Jag kan tala om för dig att det finns och att det är inte för oskull TR kommer få se denna bod samt skåpet. (De får se bilderna även som är sekretess) Bara placerandet där är i sig brutalt och utan det minsta respekt för offret vilket TR kommer bli varse. Jag har alldeles nyligen kikat in i ett sådant skåp med samma mått, tomt förvisso men förstått att här är behövs kraft och brutalitet.

Jag har definitivt full förståelse att poliserna som hittade offret kände stort obehag även om de i utövning är professionell, det sitter livet ut att se sådan brutalitet mot en ung flicka med framtiden framför sig.

Vore så gott om du kunde krypa ner under stenen.

Borde inte benen vara brutna då? Hennes skador står i obduktionsprotokollet och det är redan för jävligt som det är
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angladotter
Noterade att han inte bara satte ett varv tejp över Lisas näsa och mun, utan använde mer än två och en halv meter tejp, dvs virade minst fem varv runt hennes huvud.
Tejpat har han sannolikt gjort då hon redan haft snaran runt halsen, kanske efter att hon hängts upp, kanske tom. tejpat efter att hon kvävts och var död.
Hon hade delar av sitt långa hår under tejpen framför ansiktet, huvudet bör då hon tejpats ha lutat framåt kanske upphängd i snaran. Vidrigt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrfix
Nej det förstår jag att du tycker.Du ser ju inte ut att kunna lyfta en tom ica-kasse ens.Hur skulle du kunna hänga upp någon i ett snöre 2 meter upp i luften?Vari ligger problemet egentligen?Under hot är det väl ingen konst att göra detta för en normalstark man med en liten tjej på 45-50 kg som offret var.Hon kan ju till och med ha varit medvetslös innan han hängde upp henne.Köra henne i bilen är väl heller inga problem utan att avsätta spår om offret svepts in i presenning eller plast.Eller varför inte blivit istoppad i en tom storsäck som ju har setts på ett antal bilder finnas i massor i gamla spritfabriken.Dina argument är lika svaga som balt-arslets chanser att klara sig från livstid.

Du kan ju pröva att fästa ett rep i 50 kilo och lyfta det från marken. Sedan när du gjort det så slänger du repet över en balk och försöker på nytt. Friktion, hävstång mm. Sen att göra det på någon som ev gör motstånd. Inte en chans.
Strypa ja. Lyfta, inte en chans.
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
Kan inte återge vilken sida eftersom jag inte har nån FUP. Jag är dock inte den enda som läst detta stycke om felvända ben. Det är svårt att tolka felvända ben som något annat än att benen är vända på något onaturligt vis, dvs. av.
Det är ingen sjuk spekulation (verkligen ett slag under bältet, och ett lågvattenmärke vad gäller personligt påhopp).
Du får gärna förklara hur benen kan vara vända åt fel håll, utan att vara av?
Vare sig du eller jag har läst det sekretessade obduktionsprotokollet?
I inlägget du citerar så finns sidhänvisning till var jag finner hennes skadebild..

sid 478 i Fup
2015-10-24, 22:06
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Det där är faktiskt intressant. Inget DNA i bilen - som måste ha använts i bortforslandet - tyder på att LH var emballerad. Men i vad? Och varför har denna viktiga pusselbit kunnat döljas så väl när hjälm och jacka lämnades så öppet? Jag misstänker en del slarv av polisen.
Han använde kanske inte bilen utan skopan på lastaren... och sen användes den skopan till annat och alla bevis försvann.

Sid 53 i fup
På söndagen 150607 ca kl 14.30 var Henrik och hans far Arne ute och åkte bil. De åkte på stora vägen (mellan Blomberg och Källby) och har just svängt ut från allén vid deras bostad.
Henrik iakttog då den John Deere teleskoplastare som arrentatorn har. Henrik kan inte svära på att det var arrendatorns teleskoplastare men den var identisk. Han såg den över gärdena då den körde på grusvägen nära Blombergs egendom. Den kom i riktning från Martorp mot Blomberg på den grusväg där polisen gjort fynd. Henrik såg ej vem som körde. Henrik uppger att teleskoplastaren brukar stå vid bygget mittemot cafet, Han såg den där i lördags.

Sid 55 fup
Han sa att han och hans fru Ylva hade varit i Göteborg den 7 juni 2015 tillsammans med en av sönerna och dennes flickvän. De hade sett på Spanska ridskolan i Göteborg. På vägen hem hade de lämnat av sonen och flickvännen i Broby. Ylva hade sagt att hon då tittat på sin telefon och sett att klockan var 20.11. De hade sedan åkt vägen mot Källbytorp och sedan svängt höger mot Blomberg. Ulrik beräknade att klockan då var 20.20 då de körde förbi ladan och han såg den gröna teleskoplastaren på baksidan av ladan. Han sa att den aktuella tiden var högst plus minus 5 minuter.
Senast redigerad av Timeout 2015-10-24 kl. 22:12.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in