2015-10-23, 12:02
Medlem
Trollsvanss avatar
Han ha ju antagligen stått och onanerat till hennes kropp när hon hängt där helt blottad. Fy fan vilken sjuk jävel!!!

Det hade varit intressant att höra frugan om det brukar förekomma Sadism från hans sida i deras förhållande...
2015-10-23, 12:02
Medlem
David-Humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Om detta stämmer och är bekräftat så tyder det väl på att han kan ha gjort liknade dåd tidigare. Hans sadistiska "hunger" kanske började bli för stor och Lisa blev tyvärr hans mättnad. Finns ju fall där förövaren tar flera år på sig att göra nytt dåd då suget samt lusten blir för allt stor.
Kan tänka mig att litauiska polisen nu tittar på olösta fall i närheten av de platser där NB har vistats.
2015-10-23, 12:03
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad är det för sort? Jag tyckte det såg ut som en bogserlina?

Nylonsnöre/rep , dom är fruktansvärt starka .
2015-10-23, 12:03
Medlem
krackelerars avatar
Hittat bilder på bundna kvinnor i datorn, en pervers sadist har tagit sina fantasier till handling.
Var detta verkligen förstå gången?
Kvinnan som kontaktades dagen innan av sadisten i skåpbil kan tacka sin lyckliga stjärna, gissar på att hon haft sömnsvårigheter en tid.
Tyder ytterligare att han kan ha gjort liknande förut, var det en av anledningarna till att de befann sig i Sverige?
2015-10-23, 12:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Haha, ja...

En alternativ teori har ju redan kommit in: att NB skulle hittat Lisa hängande i ladan och skurit ner henne etcetera.. Varför lixom?

Men ett tips till alla alternativister är ju att betänka att det finns inget DNA från någon annan än NB.

Han har kört samma knep med Lisa som med kvinnan han försökte lura in i sin bil dagen innan. Han har ställt sig nära ladan och dragit in henne i den då hon varit snäll och närmat sig för att svara på hans fråga.
Det här fallet är så äcklande, vem fan hänger en 17-årig tjej? Och sen runkar till åsynen av kroppen?
Fetar lite extra.. eftersom det tycks finnas indicier på indicer gällande den mannen i form av teknisk bevisning och annat som talar FÖR honom.

Sen undrar jag hur mycket tillträde han haft till mjölkrummet? Är det låst?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BSBully
Efterlyst skriver på Facebook

35-ÅRINGEN ÅTALAS – LISA HOLM HITTADES HÄNGD I ETT SKÅP

Nästan rätt iaf

De är inte så hemma på detta märker man...

Citat:
Skåpet låg i ett mjölkrum, men rubriken är nu ändrad för att förtydliga.

MVH/
Andreas - Webbred
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stiffUpper-lip
Varför det? Tror du att han hittade henne hängd och bunden och därefter runkat av sig?
Men nu funkar ju världen så att det ska bevisas att han är den som bundit och hängt henne, inte att han ska bevisa att han inte gjort det.

I väntan på FUP så sällar jag mig till de som tror att NB är rätt person men att det vi fått veta hittills inte bortom rimligt bevisar att det faktiskt är han som hängt henne. Med det menar jag inte att jag tror att någon annan har gjort det, men det ska ju bevisas att det var just han.
2015-10-23, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlotS
''Lisa Holm ska alltså inte ha blivit våldtagen, inte heller sexuellt utnyttjad på något annat sätt.''

Vad fan är detta då?

Mord kombinerat med sexuellt ofredande är väl närmast.

Min tidiga vision om att man hade rätt person och att det var en med god lokal kännedom blev fullträff, ja jag var inte ensam om detta i tråden.

Hur nu alternativteoretikerna skall fira helgen kan väl skrivas i "gravöl" och om de har lite skam, skämmas över att hängt ut deverse helt oskyldiga människor.

Detta mål är en straffspark för åklagaren och samtidigt en gedigen utredning, cred till polisen.
2015-10-23, 12:05
Medlem
Jag vill inte vara den som är den men ni tycks glömma att mannen jobbade i ladan på en nästan daglig basis. Att hans dna funnits på både rep och tejp kan vara i samband med arbete.
Jag tror dock att han är skyldig.
2015-10-23, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fårfällen
Den åtalade verkar alltså ha hängt Lisa, tejpat för hennes mun och näsa, blottat hennes bröst och kön (hur vet man det?) och tillfredsställt sig själv under eller efter hennes dödskamp. Sedan tryckt in hennes kropp i ett litet skåp med stort våld och snaran kvar runt halsen och avslutat det hela med att äta pizza med fru och bror.

Den åtalade är inte tidigare straffad och verkar beskrivas som en hyvens karl och människor i hans närhet. Svårt att se att någon kapabel till ett sådant brutalt och sadistiskt brott inte alls "läcker" denna sida. Och svårt att tro att detta är hans första brott, borde det inte ske någon form om "upptrappning"?
Å andra sidan följer han ju inte alls statistiska förväntningar.

Så tungt och tragiskt detta.

Kan vara lättare att komma undan i hemlandet. Han kanske inte kunde föreställa sig att svensk polis skulle ligga på en förhållandevis mycket högre nivå. Han hade kanske tänkt göra sig av med kroppen vid något lämpligt tillfälle. Gömt kroppen i tron att den aldrig skulle hittas.

Kan finnas ouppklarade fall som matchar i hemlandet. FB:s hobbydetektiver har nåt att bita i här.
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
Han ha ju antagligen stått och onanerat till hennes kropp när hon hängt där helt blottad. Fy fan vilken sjuk jävel!!!

Det hade varit intressant att höra frugan om det brukar förekomma Sadism från hans sida i deras förhållande...
Hon är troligen hörd om det - ja.

Det i sig är ju dock inget som binder honom vid mord -- många har ju BDSM lekar utan att för den skulle vara mördare/empatilösa etc.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Då lämnar jag den här tråden. FUP kommer väl tyvärr inte komma ut. Förstår bara inte att hans advokat fortf tycker det är ont om bevis. Kärringen är helt slut.

Skövde Nyheter lägger ut delar av den live alltefter de bläddrar igenom den just nu:

http://www.skovdenyheter.se/article/live-vi-rapporterar-live-ur-forundersokningen/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in