2015-10-24, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Jag håller med micro här. LH hade mycket lite skador och blåmärket vid knäskålen är en av få omnämnda. Brutna ben hade garanterat varit antecknade.

Obduktionsprotokollet är faktiskt sekretessbelagt, de små delar man hittar ang skador på kroppen förtäljer inte hela historien om man säger så.
2015-10-24, 20:08
Medlem
Den åtalade (som inte tycks stråla av intelligens enligt FUP) vägrar svara på vad han gjorde mellan kl 18 och 19.30. Tror jag läste någonstans att ett vittne sett honom utanför ladan/mordplatsen vid 18-tiden. Var hittar man det i FUP:en?
2015-10-24, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Ett tarvligt försök att rikta uppmärksamheten åt fel håll....dvs "bort" ifrån mordplatsen.

Men mot fyndplatsen ?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Benen vred sig nog onaturligt då han tryckte in den späda flickan i skåpet
Troligen en 17 årig kvinna har bredare höfter än 24 cm som skåpet var, höftpartiet måste ha tryckts in på tvären. Men hur knör man ihop en ung vuxen kvinna så kroppen får plats under klädhögen. Eller skrumpnar kroppen ihop när förruttnelseprocessen verkar? De var långt gången förruttnelse enl. rättsmedicinen.
Medlem
Ferry31s avatar
Det som talar för att det är hans debut är väl att han inte känns så jävla slipad. Lämnar massor av spår efter sig och känns allmänt förvirrad efteråt när sakerna dumpas. Samtidigt är han rätt beslutsam, vet vad han ska göra och genomför allting inom en ganska snäv tidsintervall. Det får mig att tro att han kan ha gjort det innan. Samma sak med risken han utsätter sig för. Har han gjort det förut och kommit undan så tror han kanske att det är lugnt.

Och när jag menar debut tänker jag brott av den här digniteten. Annat skit har han nog haft för sig förut. Sexuellt ofredande känns ju som en lågoddsare med tanke på vilken gris han är i övrigt.
2015-10-24, 20:10
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Det är så fint att du försvarar Patron AJ, stor salut till dig!

Det är bara det att dessa viktiga vittnen är familj
och lite till och då räcker inte din redogörelse
och detta försvar.
Men visst vi kan "sparka" på äcklet som har psoriasis
och tvättar sig en gång i veckan och är gästarbetare
Dessutom är det bara den typen av folk som ljuger?

Varför så arg. Jag skiter väl i AJ, en lätt senil gubbe som plockade upp handsken. Fast han skulle ha låtit bli. Även vansinnigt korkad som anlitar billiga utländska gästarbetare. Jag följer dom starka bevisen som finns och går efter sunt förnuft. Det här är brott och kriminalfall. Finns redan andra trådar för alternativ teoretiker, där du verkar platsa in bra.
2015-10-24, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Obduktionsprotokollet är faktiskt sekretessbelagt, de små delar man hittar ang skador på kroppen förtäljer inte hela historien om man säger så.

Varför är den delen sekretess egentligen? Visst brukar det väl inte vara så? Brukar väl bara var bilderna som är sekretess? (Jag kan ha fel!)
2015-10-24, 20:11
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Det som talar för att det är hans debut är väl att han inte känns så jävla slipad. Lämnar massor av spår efter sig och känns allmänt förvirrad efteråt när sakerna dumpas. Samtidigt är han rätt beslutsam, vet vad han ska göra och genomför allting inom en ganska snäv tidsintervall. Det får mig att tro att han kan ha gjort det innan. Samma sak med risken han utsätter sig för. Har han gjort det förut och kommit undan så tror han kanske att det är lugnt.

Och när jag menar debut tänker jag brott av den här digniteten. Annat skit har han nog haft för sig förut. Sexuellt ofredande känns ju som en lågoddsare med tanke på vilken gris han är i övrigt.
Men om hans debut var ett "vanligt" sexbrott bör han ha lämnat spår där också, och åkt fast.
2015-10-24, 20:12
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Särkilt prostituerade som inte har några papper

Dock sparas kända som okända DNA i databaser, oavsett känt ID på offret eller inte. Och många är de som vid nytt brott har kunnat matchas mot gamla, i många fall, värre brott och åkt dit.
2015-10-24, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haribomuppen
Varför är den delen sekretess egentligen? Visst brukar det väl inte vara så? Brukar väl bara var bilderna som är sekretess? (Jag kan ha fel!)

Kan inte svara på det riktigt.
Mest troligt att man gör det på familjens önskan och respekt för dessa.
Har för mig regler ändrades efter Engla-mordet också, och sen att de lärt sig efter Elin Krantz.

Sid.3 FUP
Citat:
Del 2 som är sekretessbelagd innehåller bl.a. obduktionshandlingar och andra
intigritetskränkande handlingar.
2015-10-24, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Öisar´n
Och här har vi ett halvt erkännande. Dessutom första gången MGM gråter efter att ha svarat. Klockan har slagit.

Mmm. Äh det finns en del bevis för att det har vart tumult inne i ladan, vad kan du
berätta om det?
Vad menar du tumult vad?
Ja i samband med att Lisa har vart där, hon har tappat örhängen och hon har smutsig
jacka.
Jag har ingen aning.
Mmm. Har Lisa åkt i er VW Sharan?
Hur kunde hon åka, jag har inte ens sett henne.
Nej jag frågar om hon har åkt i den.
Verkligen nej.
Har du varit i den där byssjan någon gång efter att Lisas kropp har placerats där?
Jag vet inte ens när har den placerats.
Vi kan väl ...
... i år jag har inte vart där.
... vi, vi kan väl utgå att hon har placerats där den sjunde juni, eftersom det var då hon
försvann.
Jag har inte vart där.
Du har ju avsatt blod, var någonstans på kroppen blödde du?
Ja det kunde va från ja från mina sår, sen jag skadar mig rätt så ofta på jobbet.
Har du någon förklaring på hur Irinas dna kan finnas på Lisas trosor?
Ingen aning. Jag har ingen aning om nånting det här. Jag har aldrig gjort någon illa nånsin
(gråter ...)
(Tyst 51 sek)
Du ser ut och må dåligt.
Ja men det är klart dåligt du vet anklagad för såna saker. Nu vill jag inte ha nånting (gråter ...)
Vad menar du?
Jag är ingen mördare nu måste jag sitta här, jag säger förra gång du vet det är sista, jag vet
inte ens vad jag tänker vad ska jag tänka mer (gråter ...). Jag verkligen jag, jag ska inte göra
straff för det vad jag har inte gjort det är bättre att jag inte lever längre (gråter ...).

Det är som en vandring på en vass knivegg och FL ger han många möjligheter, han är ytterst nära att "breaka" men av någon anledning inte kan lätta sitt inre tryck för det måste vara av kolossalformat.
En total förnekelse, blir intressant hur han klarar trycket i rättssalen och även platsbesök i bodan (hemlig plats) och om man möjligen även förevisar TR slaktrummet som fortfarande är avspärrat.
2015-10-24, 20:16
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
En hypotes: vem tillhör "tröja/kofta, stickad grå/vit" som ingick i den klädhög som LH hittades under? Se www.flashback.org/sp55128890

Just dessa kläder var ev. inte LH's egna, utan kan ha utgjorts av kläder som redan fanns i byssjan där LH's kropp gömdes.

Spontant låter en "stickad kofta" som ett kvinnoplagg. Kan denna kofta ha tillhört IB? Och när den lades ovanpå LH's kropp i skåpet, så fördes IB's dna över till LH's neddragna trosor?

Detta dna består enlig fup av "sekret". Själva sekretets ursprung framgår ej av fup, men kanske IB någon gång snytit sig i koftärmen eller liknande, varpå sekret med IB's dna har förts över till LH's trosor när kläderna lades ovanpå kroppen.

Detta skulle i så fall förklara varför endast IB's dna hittats på LH's trosor.

Ok, tack för svaret www.flashback.org/sp55147365

Kan man då anta att den grå/vita stickade koftan är LH'egen blå/vita Odd Molly-kofta?

Om ja, så kvarstår frågan fortfarande hur IB's dna (sekret) har hamnat på LH's trosor.
Senast redigerad av GilGrissom82 2015-10-24 kl. 20:23.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in