2015-10-24, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Vilka dåliga lögner han kommer med! Om han hade varit dålig i magen så hade väl skiten varit lös? Visst kan det hända olyckor om man på riktigt är lös i magen, men nog fan städar man upp efter sig i så fall! Ingen normal människa lämnar väl skiten framme sådär? Jösses vilket äckel denna GM verkar vara! Enligt frugan duschar han en gång i veckan, men enligt sin bror bara en gång i månaden. Sprutar sperma och skiter både här och var utan att städa upp efter sig. Fy fan vad han måste luktat illa! Stackars LH att känna lukten av detta äckliga svin innan sin död.

Ser ut som normal avföring, bra färg och konsistens, det enda bra som kommer ut från detta avskum är skit
2015-10-24, 19:59
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Tack för dina inlägg. Läser dem med stor behållning.

Angående att fupen visar stora brister rörande NB (och andras) telefontrafik beror det på att Lars Johansson & co inte har brytt sig om det här. Under presskonferensen den 23 sa LJ något i stil med
att "telefonbiten inte är väsentlig". Dom har alltså inte lagt vikt vid att spåra mobiler! Det är häpnadsväckande. Helt otroligt att ingen närvarande journalist reagerade och ställde frågor om det.

OT - detta visar verkligen en avgörande skillnad i hur Id* Joh*nsson-fallet (*=a) hanterades. Där lämnades inga mobil-/telefonspår åt slumpen.

OnT - kommer åklagaren att ge samma svar när frågor om telefonntrafiken kommer på rättegången? Då blir det svårare att motivera "telefonbiten inte är väsentlig". Dels kommer sannolikt inte försvarsadvokaten nöja sig med ett sådant svar, ej heller domare/nämndemän.
2015-10-24, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hansomvet
Man borde kontakta liknade sidor som flashback i litauen och framförallt england där NB jobbat.

Förklara lite snabbt som som hänt och vad för typ av brott som begåtts och hur, det kan hända att det finns ouppklarade mord/våldtäkter av sadistisk karaktär, eller liknande.

Med tanka på vad NB hade tänkt och göra med LH ,är även alla försvunna flickor i desssa länder intressanta med.

Särkilt prostituerade som inte har några papper
2015-10-24, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Framåt, med våld. Inte naturligt alls.

Antagligen har hon tryckts in med magen före, benen har åkt längre och längre bak, sen har han tryckt till, sabbat alla ligament i höfter etc och antagligen brutit några ben.
Hon har alltså haft ryggen mot rumpan så att säga, så förstår jag det som iaf.
2015-10-24, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Framåt, med våld. Inte naturligt alls.
Man kan förmoda att de avser från knäleden och inte höften, från höften kan i vart fall unga viga personer vika sig som en fällkniv.
2015-10-24, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av softboll
Frågan är vad som menas med "fel håll". Det låter som det handlade om en vinkling som inte är naturligt möjlig.

Benen vred sig nog onaturligt då han tryckte in den späda flickan i skåpet
2015-10-24, 20:04
Medlem
Är det någon som funderat på om han kanske gömde kroppen så "dåligt" för att kunna återända och tillfredsställa sig själv ytterligare? Om han nu ville gömma den så att den inte skulle hittas/var färdig med sin akt, så skulle man ju dumpat den långt från där han själv bor.

Det finns ju serie mördare som t.ex. Green river killer (Gary ridgeway) som återvände till kropparna av de han dödat för att ha sex med den ytterligare.
2015-10-24, 20:05
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cokekiller
"Äh inne i den byssjan i ett klädskåp så anträffas Lisa intryckt i ett klädskåp på detta
sätt. Det var en del kläder framför henne för att dölja henne. Öppningen mäter 24
centimeter så visst kraft har nog gärningsmannen använt för och trycka in henne i
skåpet. Man ser dessutom att hennes ben är upptryckta på framsidan vända åt fel håll
och att kläder är neddragna. Rättsläkare gör bedömningen att hon i vart fall placerats i
det här skåpet innan likstelheten har inträffat.
"

Sida 1662

Jag håller med micro här. LH hade mycket lite skador och blåmärket vid knäskålen är en av få omnämnda. Brutna ben hade garanterat varit antecknade.
Medlem
Öisar´ns avatar
Och här har vi ett halvt erkännande. Dessutom första gången MGM gråter efter att ha svarat. Klockan har slagit.

Mmm. Äh det finns en del bevis för att det har vart tumult inne i ladan, vad kan du
berätta om det?
Vad menar du tumult vad?
Ja i samband med att Lisa har vart där, hon har tappat örhängen och hon har smutsig
jacka.
Jag har ingen aning.
Mmm. Har Lisa åkt i er VW Sharan?
Hur kunde hon åka, jag har inte ens sett henne.
Nej jag frågar om hon har åkt i den.
Verkligen nej.
Har du varit i den där byssjan någon gång efter att Lisas kropp har placerats där?
Jag vet inte ens när har den placerats.
Vi kan väl ...
... i år jag har inte vart där.
... vi, vi kan väl utgå att hon har placerats där den sjunde juni, eftersom det var då hon
försvann.
Jag har inte vart där.
Du har ju avsatt blod, var någonstans på kroppen blödde du?
Ja det kunde va från ja från mina sår, sen jag skadar mig rätt så ofta på jobbet.
Har du någon förklaring på hur Irinas dna kan finnas på Lisas trosor?
Ingen aning. Jag har ingen aning om nånting det här. Jag har aldrig gjort någon illa nånsin
(gråter ...)
(Tyst 51 sek)
Du ser ut och må dåligt.
Ja men det är klart dåligt du vet anklagad för såna saker. Nu vill jag inte ha nånting (gråter ...)
Vad menar du?
Jag är ingen mördare nu måste jag sitta här, jag säger förra gång du vet det är sista, jag vet
inte ens vad jag tänker vad ska jag tänka mer (gråter ...). Jag verkligen jag, jag ska inte göra
straff för det vad jag har inte gjort det är bättre att jag inte lever längre (gråter ...).
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Men alla prylarna som slängs utmed den lilla vägen, varför gör NB så? Det var nycklar, kreditkort, körkort mm prylar som väl borde legat i jackfickan. Varför plockade han ut det ur jackfickan och slängde det längs med den lilla grusvägen (som en snitslad bana)? För Lisa hade väl ingen handväska, hon hade ju en påse med tillhörigheter som hittades vid mopeden. Hennes smink låg i något fack i mopeden. Det som hittades var telefondelar, nycklar, kreditkort, kvitto och liknande. Det borde väl hon haft i jackfickan? Varför plocka ut det ur jackfickan?

Det förstår inte jag heller.

Alltsammans skulle väl rimligtvis ha gömts på samma ställe. Varför inte bara låta jacka med tillhörigheter samt hjälm också ligga kvar i det lilla skåpet.

Detta tyder ju på att det endast var semi-planerat och att det hela snuddade vid panik i slutändan.

Han har garanterat fantiserat länge om detta.
Allt runkande, våldsporren och bajsandet tyder ju på en störning.

Han försökte dagen innan med tjejen som joggade och han har säkert försökt innan dess också men kanske aldrig ens kommit så långt som att öppna munnen.

Gärningen är planerad. Vart han skulle göra detta samt hur. Han visste vad han ville. Han ville se en död naken kropp hänga i ladan.

Sedan var det paniken som rådde...
2015-10-24, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Men alla prylarna som slängs utmed den lilla vägen, varför gör NB så? Det var nycklar, kreditkort, körkort mm prylar som väl borde legat i jackfickan. Varför plockade han ut det ur jackfickan och slängde det längs med den lilla grusvägen (som en snitslad bana)? För Lisa hade väl ingen handväska, hon hade ju en påse med tillhörigheter som hittades vid mopeden. Hennes smink låg i något fack i mopeden. Det som hittades var telefondelar, nycklar, kreditkort, kvitto och liknande. Det borde väl hon haft i jackfickan? Varför plocka ut det ur jackfickan?

Ett tarvligt försök att rikta uppmärksamheten åt fel håll....dvs "bort" ifrån mordplatsen.
2015-10-24, 20:07
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Steg två, tvåhandsgrepp om snaran och hålla i offret med den tredje handen? Varför hade inte Lisa punktformiga blödningar i ögonen om hon blev strypt?

Beklagar Xenia, men här har jag specifika kunskaper. Det är inga problem att hålla fast en person med en stryplina runt halsen, och bara om man tränats ordentligt (och inte alls säkert) kan man ta sig ur ett sådant grepp. När personen sedan är medvetslös gör man som man vill.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in