Citat:
Ursprungligen postat av
ToZon
Framförallt hur hon hamnar i ladan/slaktrummet, hur han får henne dit, luras på något sätt eller genom hot då hon satt sig på moppen för hon är då fullt påklädd för färd med bl.a. extrabyxorna.
Hade hon redan på sig hjälmen ?? Örhänge i ladan (inte det andra som hittas i slanghögen) ger viss indikation att tumultet börjat i ladan (handsken). Då bör hon passerat vägen mellan cafe och ladan direkt in i ladan, alltså inte via annan öppning, men varför.
Han kan omöjligt få kontakt med henne från gaveln (södra) där man kan också ta sig in i slaktrummet.
De måste fått kontakt ikring mopeden eller att han gick över vägen till henne när arbetskamraterna åkte. Tveksam att han kört fram bilen till baksidan på cafe't för kontakt för att skulle kliva in är nog obefintlig.
Lurigt hur hon hamnade i ladan (slaktrummet) för det har hon bevisligen gjort.
Jag har reviderat mina tidigare hypoteser om var GM och BO korsade varandras vägar. Jag håller med dig i ditt resonemang, särskilt angående hur BO kom in i ladan.
Jag har noterat det som kallas för
legan i halmen i ladan. Där någonstans tror jag att NB satte snöret runt halsen på offret eller påbörjade någon typ av sexuellt övergrepp.
EDIT;Offret hittades med snöret runt halsen om jag har förstått saken rätt. Jag har funderat på de snörstumpar som hittades nedanför röret och även på andra ställen i mjölkrummet. Min tanke är att offret innan hängningen kanske bands med snöre i en pose, förslagsvis där
legan är. Dessa snören måste klippas eller skäras bort för att NB ska kunna transportera och hänga upp offret i röret.