2015-10-24, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0-43
Beror ju på vad man vill med provet, men visst, får man medel/över medel så är det väl inte "så tokigt" rent generellt. Är ambitionen läkarprogrammet lär man nog vara självmordsbenägen om det inte var första gången efter ett sådant där resultat dock.

Alla kan dock inte bli läkare/jurister/tandläkare/vafan...

Vad ska du söka?

Nåja om man vill bli läkare kan man plugga i Polen eller Rumänien. Finns alltid en chans!
Citera
2015-10-24, 18:39
Medlem
ebqts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonmax
Kollade lite normeringstabeller men är osäker på hur svårt detta provet uppfattades (första ggn) så vet inte riktigt vad jag ska gissa på när det gäller normeringarna för HT15.

53 på Verb
55 på Kva

Mitt mål är att få 1.3, hur ser ni erfarna på mina chanser?
Om man går efter förra höstens tabell så landar du på 1,25.

Citat:
Ursprungligen postat av NaZgulz
Verb ; 39
Kvant ; 37

Första gången jag gör provet och började plugga igårkväll. Är långt ifrån nöjd men har ju inte pluggat något heller..

Vad kan jag förvänta mig för resultat?

0.7 enligt HT14 normeringstabell.
Senast redigerad av ebqt 2015-10-24 kl. 18:41.
Citera
2015-10-24, 18:40
Medlem
Verb ; 39
Kvant ; 37

Första gången jag gör provet och började plugga igårkväll. Är långt ifrån nöjd men har ju inte pluggat något heller..

Vad kan jag förvänta mig för resultat?
Citera
2015-10-24, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0-43
Beror ju på vad man vill med provet, men visst, får man medel/över medel så är det väl inte "så tokigt" rent generellt. Är ambitionen läkarprogrammet lär man nog vara självmordsbenägen om det inte var första gången efter ett sådant där resultat dock.

Alla kan dock inte bli läkare/jurister/tandläkare/vafan...

Vad ska du söka?

Vill läsa personal och arbetsliv så med lite tur så kanske..
Har ett prov kvar innan nästa höst så får läsa mer.
Citera
2015-10-24, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joyyy
Verb: 68
Kvant: 46

Räcker det till 1.4 tror ni?

Kva: 1.0 - 1.1
Verb: 1.6 - 1.7
Så allt mellan 1.3 och 1.4
Citera
2015-10-24, 18:49
Medlem
Rastaks avatar
Har läst igenom mitt orangea papper, facit och frågorna och inser att jag skrivit fel på mitt orangea papper på de första fyra frågorna. Alltså jag har fel bokstav när jag vet att min uträkning kom fram till rätt svar.
Dvs kan jag ha skrivit ett annat svar än det jag menade på svarshäftet då jag kollade på det när jag skrev på orangea.
Hur stor chans har jag att få rätt när mina uträkningar finns i frågehäftet och jag ringade in de rätta svaren där? Och borde jag höra av mig innan eller efter det är rättat?
Citera
2015-10-24, 18:56
Medlem
RomanesEuntDomuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastak
Har läst igenom mitt orangea papper, facit och frågorna och inser att jag skrivit fel på mitt orangea papper på de första fyra frågorna. Alltså jag har fel bokstav när jag vet att min uträkning kom fram till rätt svar.
Dvs kan jag ha skrivit ett annat svar än det jag menade på svarshäftet då jag kollade på det när jag skrev på orangea.
Hur stor chans har jag att få rätt när mina uträkningar finns i frågehäftet och jag ringade in de rätta svaren där? Och borde jag höra av mig innan eller efter det är rättat?
Inte den minsta. Det du har fyllt i på svarshäftet gäller, oavsett om det är rätt eller fel eller om du har glömt att fylla i något alls.
Citera
2015-10-24, 18:57
Medlem
SPlLLEVINKs avatar
Citat:

Det som står i svarshäftet står. Luta dig tillbaka och hoppas att du kryssat rätt, för det finns inte en chans att du(eller någon annan) får ändra i ditt svarshäfte, och de bryr sig inte om dina uträkningar i provhäftet.
Citera
2015-10-24, 18:57
Medlem
Korders avatar
Citat:

Noll. Rättningen sker ju via dator och då via svarspappret.

EDIT: Trea på bollen, tydligen.
Citera
2015-10-24, 18:59
Medlem
Vad tror ni erfarna om mina chanser med:
Kvadelen: 44
Verbaldel: 36
Citera
2015-10-24, 19:00
Medlem
fantomen90s avatar
47 kvant
66 verbal

Räcker detta till en juristutbildning i urval 2, alternativt efter urval 2? Det är fan på gränsen..
Citera
2015-10-24, 19:01
Medlem
Tyckte ni provet var svårare än förr eller enklare? Hur tror ni normeringstabellen kommer att se ut, tuffare eller snällare?
Senast redigerad av Revlic 2015-10-24 kl. 19:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in