Citat:
Ursprungligen postat av
GeneralTutte
Är det cafét man ser från fönstret där? Tänk om det är så att han stått där många ggr och runkat men denna kvällen blev han upptäckt av Lisa därav var han tvungen att mörda henne för att inte hon skulle kunna skvallra om det ?

Det tror inte jag. Jag tror som jag har spekulerat kring tidigare, att NB hade ett faktiskt ärende till området vid caféet. Offer och gärningsman korsar varandras vägar av en slump. Med facit i hand, NB skulle hämta något i någon av byggnaderna för att därefter göra ett jobb, han såg tjejerna och var snabb framme vid offret när hennes kollegor hade lämnat caféet i bil.
Att NB tycks ha försökt genomföra ett övergrepp dagen innan men misslyckats spär på min övertygelse om att NB den här söndagen hade ett uppdämt behov och tillfället uppenbarade sig som en blixt ifrån klar himmel.
Den sexuella upphetsningen tog över NB:s medvetande, han hade inga planer på att förgripa sig på någon den här söndagen, dålig städning och i övrigt ett till synes planlöst agerande tyder på det tycker jag.
Jag kan ha fel, NB försökte kanske, efter lördagens misslyckande, att åter locka till sig ett offer att föra in i mjölkrummet. Kanske såg han någon av tjejerna vid caféet när han passerade där och tanken på ett övergrepp gjorde att han återvände till caféet vid stängningsdags, jag utesluter inte det.
Hur som helst så bör han ha förberett sig på ett övergrepp i ladan i den meningen att han åtminstone har haft full koll på var all rekvisita fanns snabbt gripbart. Det snabba händelseförloppet tyder på det tycker jag. Snören, tejp och vägar genom ladans utrymmen.