2015-10-24, 16:43
Medlem
qvirrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coloz
Tycker kvant överlag var svårare än föregående terminer. Andra kvant var lättare än första dock. Vilket nr är det på text tv för facit?
Text TV s. 170.

Tyckte det passet innan lunch, pass nr 3 var svårt. Helt klart det svåraste av de tre kvantitativa proven. Var helt säker på att det var det som var testprovet, men icke.. Suck..
Citera
2015-10-24, 16:44
Medlem
A46ks avatar
Snart får man veta om man ska grogga för njutning eller för blackout.
Citera
2015-10-24, 16:45
Medlem
qvirrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rippofya
Kan du beskriva frågan?? Jag minns nada om några båtar?
Man skulle bestämma vilken ordning fyra båtar med olika färg låg i. Det kunde man göra med enbart B. A varken bidrog eller gick att använda för sig själv dock..
Citera
2015-10-24, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A46k
Snart får man veta om man ska grogga för njutning eller för blackout.

Instämmer till fullo, har faktiskt ingen aning om hur det gick, känns bra dock.
Citera
2015-10-24, 16:48
Medlem
LaudonISs avatar
Sidan med facit kommer antaglingen vara helt överbelastad när klockan slår 1700. Hoppas det är någon vänlig flashbackare som kan cacha eller screenshota och länka här i tråden!
Citera
2015-10-24, 16:49
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoMM
Man kunde besvara frågan medelst påstående 2 allena, så B
Minns du hur?
Det stod typ att den röda var först och den blå/gröna var mellan den vita och röda.

Tog att man behövde båda då II var att gröna var mellan vita och blåa. Kanske är helt ute och cyklar....

Vad var arean på området i sista frågan? Jag fick det till 440 kvadratmeter
Citera
2015-10-24, 16:50
Medlem
Arean var väl cirka 330?

Sedan apropå båtarna, fick ja det till c med.
Citera
2015-10-24, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Minns du hur?
Det stod typ att den röda var först och den blå/gröna var mellan den vita och röda.

Tog att man behövde båda då II var att gröna var mellan vita och blåa. Kanske är helt ute och cyklar....

Fick också 440 m2!
Citera
2015-10-24, 16:51
Medlem
LaudonISs avatar
440 cm²
Citera
2015-10-24, 16:52
Medlem
Korders avatar
Jävlar vad ovisst det här känns. Hade ovanligt enkelt för matten samtidigt som jag upplevde den verbala delen som lite knöligare. Således får jag antagligen skitresultat på matten och bra på verbala.

EDIT: Apropå den sista frågan (area på kartan), hur skulle man räkna ut den? Jag hamnade i tidsnöd varpå hjärnan rann ut genom öronen, så blev aldrig nån lösning på den.
Citera
2015-10-24, 16:54
Medlem
skäggmannens avatar
Citat:
Minns du hur?

diametern på området var väl ca 6.5*4m, och arean blir då (13^2)*pi, så något kring 530kvadratmeter.
Gjorde själv fel på den och upptäckte i sista sekund och hann ej ändra :/
Senast redigerad av skäggmannen 2015-10-24 kl. 16:56.
Citera
2015-10-24, 16:54
Medlem
Citat:
Minns du hur?

Jag tyckte också att man behövde båda. I var inte tillräckligt, II sade väl bara att en färg låg mellan två andra, men inte vilken av de två färgerna som låg före.

Arean i området räknade jag som en cirkel, fick egentligen det till någonting på 500+, men tog det större alternativet, 650 eller vad det nu var, med tanke på att det var en viss höjdskillnad i eländet också. Men flera andra verkar ha fått 440, så jag har säkert fel där.

Sista kvant kändes i övrigt ganska bra. Första riktiga kvant gick däremot rakt åt helvete. Fick tidsbrist och hjärnsläpp och stressade mig genom de sista uppgifterna. Mätte fel år och höll på
På verbala var det väl provblocket som gick sämst för min del, som tur är räknas det inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in