2015-10-24, 12:41
Medlem
Christopher.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Fast hur sannolikt är det att just de här flyktingbarnen bara några veckor efter ankomst till Knäred lever rövare och springer runt och ropar "fitta" och "hora" i Knäreds skola?

Väldigt stor att vissa av ungdomarna gör det. Tänk på vilken bakgrund vissa har, mamman i burka etc.
Citera
2015-10-24, 12:44
Medlem
Christopher.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Väldigt stor att vissa av ungdomarna gör det. Tänk på vilken bakgrund vissa har, mamman i burka etc.

Majoriteten sköter sig men med tanke på att vi tar emot folk från hela världen så finns det folk som har annorlunda värderingar, problem uppstår då. Problemen går natuligtvis att lösas men det tar tid och resurser, något som inte erbjuds dessa ungdomar i dagsläget.
Citera
2015-10-24, 12:57
Medlem
ProfessorSlusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
- See more at: http://hallandsposten.se/nyheter/laholm/1.4406386-kaos-i-knaredsskolan-barn-halls-hemma#sthash.9P0pECEh.dpuf

Är det en slump eller inte men runt den 20:e september anlände 105 st nyanlända till Knäred.
Hur tänker du med biten där det står att dom bara skulle vara där ett par dagar, mellanlanda så att säg? Passade inte det in i ditt narrativ?

Av uppgifterna som finns att tillgå finns det alltså inte 105 nyanlända i Knäred som hamnade i skolan efter ett par veckor. Nej.
Citera
2015-10-24, 12:57
Medlem
Sebzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonPaul2008
Ok, vi säger att det inte är en slump, men varför ska man inte få veta sanningen i Hallandsposten? Ska man skydda detta beteende?

Själv hoppas jag att någon förälder skriver något här, facebook/twitter eller where ever så man vet vad som händer, horribelt att barn inte kan gå i skolan längre.
Hallandsposten likt annan media mörkar alltid när det gäller problem med invandrare & flyktingar.

Citat:
Fast hur sannolikt är det att just de här flyktingbarnen bara några veckor efter ankomst till Knäred lever rövare och springer runt och ropar "fitta" och "hora" i Knäreds skola?
Givetvis är det ord som fitta, hora och bög som är det första man lär sig på ett nytt språk.

Jag kan en mängd med fula ord på andra språk, snälla fraser kan jag färre av.
Citera
2015-10-24, 13:02
Medlem
Citat:

Du har uppenbarligen inte tvingats gå i svensk skola efter massinvandringen började.
Citera
2015-10-24, 13:09
Medlem
kakburks avatar
Jag känner lite folk där i trakten och kan säga att knäredsbor är bra och rejält folk.
Deras barn är inte problemet utan det rör sig om invällaryngel. Ursprungs-knäredarna hade aldrig tillåtit sina barn att leva jävel i skolan på det här viset.

Men detta är ju ett utslag för det vansinnestänkande som pågår. Man slänger in dysfunktionella invällare i svenska klasser och hoppas att svartingarna blir funktionella av att vistas i den miljön men det slutar alltid, alltid, alltid med att problemen ökar, svenska elever far illa och skolresultaten doppar.

Jag tycker att knäredarna gör rätt i att hålla sina barn hemma från vansinnet. De har helt enkelt inget val.
Citera
2015-10-24, 13:25
Medlem
psflaxs avatar
Från skolans hemsida:

"Efter lovet hälsar vi en ny kille, Mohamed välkommen till klassen!
I värdegrundsarbetet har vi pratat om hur det kan vara att komma ny till skolan
och hur de själva skulle vilja bli mottagen av de nya kompisarna."
Citera
2015-10-24, 13:33
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonPaul2008
https://knaredsskolan.wordpress.com
Varför skriva på arabiska?
För att det är en massa arabiska barn i skolan, förstås. Det skulle vara förbjudet att använda annat språk än svenska på svenska skolor.

Det är inte svårt att sluta sig till att problemen på skolan beror på att det kommit invandrarbarn dit. Det är beklagligt att media mörkar vad i problemen består. Vad driver dem till det, egentligen?
Citera
2015-10-24, 13:34
Medlem
Vi bor i mycket liten by,är lite orolig om flyktingar skulle flytta hit.Här bor bara svenskar,finns inga hyresrätter här.I skolan finns ingen utländsk och i närliggande högstadiet finns 2-3.Min vän bor i större stad och är förskolelärare,hon sa upp sig där det var mycket invandrare för det var för mycket våld,spott och svordomar.Jag själv hade bytt skola direkt om det börjar gå utför.
Citera
2015-10-24, 13:39
Medlem
Volkswilles avatar
Citat:
Dumheten hos DÖ-partister^

Om det är något flyktingbarn ser till att lära sig är det svordomar. Märks att du bort bland andra DÖ-partister i en skyddad vit enklav, ditt äckel.
Citera
2015-10-24, 13:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg
För att det är en massa arabiska barn i skolan, förstås. Det skulle vara förbjudet att använda annat språk än svenska på svenska skolor.

Det är inte svårt att sluta sig till att problemen på skolan beror på att det kommit invandrarbarn dit. Det är beklagligt att media mörkar vad i problemen består. Vad driver dem till det, egentligen?

PK-doktrinen är fan vidrig. Man får inte nämna kulturkrockar och stök i skolan för då är man rasist.

Jag vet faktiskt inte varför media och stora delar av etablissemanget mörkar uppenbara problem. Kollektiv hjärnsläpp? Grupptryck? Karriärism? Efterblivenhet? Fittighet?

Problemen finns där ändå.
Citera
2015-10-24, 13:45
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volkswille
Dumheten hos DÖ-partister^

Om det är något flyktingbarn ser till att lära sig är det svordomar. Märks att du bort bland andra DÖ-partister i en skyddad vit enklav, ditt äckel.
Ta det lugnt. Jag förnekar inte att det kan finnas integrationsproblem bakom det här, men jag är något skeptisk till kopplingen med de precis nyanlända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in