Citat:
Ursprungligen postat av
Tradern69
Jag reflekterade direkt efter försvinnandet att flera byggställningar försvunnit i området. Detta gjorde att mina misstankar direkt gick till Östeuropa.
När jag läser FUP så ser jag att tidigare arbetade NB med en litauer..som sedan blev vräkt pga hans aggressiva beteende. NB har vid flera ggr blivit hotade av östeuropeer. Någon har hotat honom och sagt " att detta område är mitt". En kriminelle bodde runt Blomberg som senare blev vräkt.
Det har begåtts flera inbrott och stölder den senaste tiden.
Sammanfattningsvis: Idylliska Blomberg är en skådeplats för kriminella personer från främst Litauen. Det troliga är att det är organiserat. Arne Jönssons girighet har förvandlat idylliska Blomberg till en otrygg plats för alla. Måste bli lag på vilka man får anställa. Vill ej göra det till politik men detta eskalerade under Allianstiden. Intåg av östeuropeiska arbetare i Sverige har gjort att kriminaliteten ökat väsentligt.Bara fakta.
Det är ju det saken handlar om. Tryggheten med att bo på landet och i små städer och låta barnen växa upp i trygga miljöer har blivit ett skämt på medborgarnas bekostnad.
Det har visat sig att det spelar ingen roll hur man sköter sig och vad man gör, när den sociala kontrollen och tryggheten raseras.
Jag bor på landet och det blir stölder direkt i omgivningen när byggen påbörjas av östeuropeier. Det är ett samtalsämne grannar emellan, och nu låser vi om oss.
Det är ofta så att politiska beslut drabbar medborgarna annorlunda än vad det var tänkt. Men det är en fråga som är tabu i dagens Sverige, då det är tabu att diskutera viss politik, vissa yrkesgruppers ansvar och skicklighet, etc etc etc.
Det som är en intressant diskussion vi aldrig har i Sverige, är olika samband och orsakssammanhang. Det finns aldrig någon kausalitet i juridisk mening, trots att vi alla vet, att om Litauern inte kommit till Blomberg så hade detta bestialiska mord aldrig inträffat. Att det dräller ungdomar ute på nätterna från andra länder, hemlösa och kriminella är en diskussion man medvetet undviker!
Men om en ung kvinna inte är ute ensam så skulle inget ont ske henne, men samma sak gäller om det inte fanns våldsmän därute. Nu finns det påfyllning av våldsmän från hela världen som får en fristad att begå brott i Sverige. Räckte det inte med äckel-Eklund och våldtäkts-Niklas?
Som exempel på mitt resonemang är gruppvåldtäkten på Fåfängan. I den tråden går diskussionen ut på att om brottsoffret inte varit ute, ensam och sent på natten så hade denna bestialiska våldtäkt inte inträffat! Men ingen påtalar att man låter kriminella män från Marocko bo ute och ta staden i besittning nattetid trots att de påstår sig vara barn under 15 år. Min syn på saken är att om man tagit itu med det problemet så hade ju inte den unga kvinnan blivit våldtagen av dem.
Men i denna tråd så är diskussionen om vad som skulle ha skett om inte en sak hade lett till en annan, inte politiskt korrekt!
Diskussionen går ofta in på att Lisa var påpassad, och att detta skedde vid en tid man inte kan skuldbelägga brottsoffret. Intressant?
Men fakta är att Litauern var en kringresande främling, som ingen kände.
Det är stora politiska och ekonomiska intressen som hotas, i kombination att man från politiskt håll gett upp! Då ser man inte orsakssammanhang trots att det är uppenbart. Men jag vinner inget på att AJ eller Bert Karlsson blir rika på bekostnad av min personliga trygghet!