2015-10-24, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är väl klart att de säger så om det är de som är skyldiga?

Okey - så då är det i maskopi med varandra - AB och IB? Okey... Alla vittnesuppgifter om NB - att han har försökt locka med sig en kvinna dagen innan? Eller att han har setts vid andra tidpunkter vid ladan än vad han själv uppger skulle vara möjligt. Kan det vara så att AB och IB har bett Adriana ljuga ihop någon story för att sätta dit NB? Du förstår säkert själv hur osannoligt det börjar låta...

Det fina i kråksången är att vi har ett livstidsstraff att se framemot - han kommer hamna där han här hemma - inlåst för all framtid.
Medlem
Skaraborg2s avatar
Vad är det som stämmer?

Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Skaraborg2
Du är kung. Det du luskade ut stämmer med vad som står i FUP. Hatten av. De som betvivlade dina uppgifter och hånade dig får stå i skamvrån.

I övrigt blir jag lite orolig när jag läser att förhören med frun och brodern, där de sabbar NBs alibi vid 18-tiden, inte kan användas som bevisning pga att de avstår från att vittna i rättegången. Dvs. rätten kan läsa det i FUP och de vet att han ljuger om tiderna, men får inte ta hänsyn till vad brodern och frun har uppgett när domen ska fastställas. Vad är det för dumt påhitt...

Vad är det som står i FUP som stämmer med det jag fick fram under mina besök där?

Har inte själv läst den.
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Bl*mberg Herrgård/slott har tidigare ägts av släkten Hamilt*n (*=o). www.vastsverige.com/sv/lackokinnekulle/products/61858/Blomberg-Herrgard-Kinnekulle/

Jaman det var ju det jag tyckte att jag kunne minnas, Tack GilGrissom82

Flera av The Jönsso*s är också facebook vänn med en massa The Hamilto*s
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Jag reflekterade direkt efter försvinnandet att flera byggställningar försvunnit i området. Detta gjorde att mina misstankar direkt gick till Östeuropa.

När jag läser FUP så ser jag att tidigare arbetade NB med en litauer..som sedan blev vräkt pga hans aggressiva beteende. NB har vid flera ggr blivit hotade av östeuropeer. Någon har hotat honom och sagt " att detta område är mitt". En kriminelle bodde runt Blomberg som senare blev vräkt.

Det har begåtts flera inbrott och stölder den senaste tiden.

Sammanfattningsvis: Idylliska Blomberg är en skådeplats för kriminella personer från främst Litauen. Det troliga är att det är organiserat. Arne Jönssons girighet har förvandlat idylliska Blomberg till en otrygg plats för alla. Måste bli lag på vilka man får anställa. Vill ej göra det till politik men detta eskalerade under Allianstiden. Intåg av östeuropeiska arbetare i Sverige har gjort att kriminaliteten ökat väsentligt.Bara fakta.

Det är ju det saken handlar om. Tryggheten med att bo på landet och i små städer och låta barnen växa upp i trygga miljöer har blivit ett skämt på medborgarnas bekostnad.

Det har visat sig att det spelar ingen roll hur man sköter sig och vad man gör, när den sociala kontrollen och tryggheten raseras.

Jag bor på landet och det blir stölder direkt i omgivningen när byggen påbörjas av östeuropeier. Det är ett samtalsämne grannar emellan, och nu låser vi om oss.

Det är ofta så att politiska beslut drabbar medborgarna annorlunda än vad det var tänkt. Men det är en fråga som är tabu i dagens Sverige, då det är tabu att diskutera viss politik, vissa yrkesgruppers ansvar och skicklighet, etc etc etc.

Det som är en intressant diskussion vi aldrig har i Sverige, är olika samband och orsakssammanhang. Det finns aldrig någon kausalitet i juridisk mening, trots att vi alla vet, att om Litauern inte kommit till Blomberg så hade detta bestialiska mord aldrig inträffat. Att det dräller ungdomar ute på nätterna från andra länder, hemlösa och kriminella är en diskussion man medvetet undviker!

Men om en ung kvinna inte är ute ensam så skulle inget ont ske henne, men samma sak gäller om det inte fanns våldsmän därute. Nu finns det påfyllning av våldsmän från hela världen som får en fristad att begå brott i Sverige. Räckte det inte med äckel-Eklund och våldtäkts-Niklas?

Som exempel på mitt resonemang är gruppvåldtäkten på Fåfängan. I den tråden går diskussionen ut på att om brottsoffret inte varit ute, ensam och sent på natten så hade denna bestialiska våldtäkt inte inträffat! Men ingen påtalar att man låter kriminella män från Marocko bo ute och ta staden i besittning nattetid trots att de påstår sig vara barn under 15 år. Min syn på saken är att om man tagit itu med det problemet så hade ju inte den unga kvinnan blivit våldtagen av dem.

Men i denna tråd så är diskussionen om vad som skulle ha skett om inte en sak hade lett till en annan, inte politiskt korrekt!

Diskussionen går ofta in på att Lisa var påpassad, och att detta skedde vid en tid man inte kan skuldbelägga brottsoffret. Intressant?

Men fakta är att Litauern var en kringresande främling, som ingen kände.

Det är stora politiska och ekonomiska intressen som hotas, i kombination att man från politiskt håll gett upp! Då ser man inte orsakssammanhang trots att det är uppenbart. Men jag vinner inget på att AJ eller Bert Karlsson blir rika på bekostnad av min personliga trygghet!
2015-10-24, 11:22
Medlem
katws avatar
Citat:
Den leder dit, att föräldrarna ville ha henne på en arbetsplats där de kunde kontrollera henne. I stället för att låta henne skaffa sig ett sommarjobb själv, närmare hemmet.

Kontrollera henne? 4,5 mil från hemmet? Finns väl närmare arbetsplatser att kontrollera dottern i så fall. Lägg ner nu.
Bannlyst
Citat:
Den leder dit, att föräldrarna ville ha henne på en arbetsplats där de kunde kontrollera henne. I stället för att låta henne skaffa sig ett sommarjobb själv, närmare hemmet.

Du snackar så mycket goja så lägg ner 40 min resväg till ett jobb är inte mycket och med den fina mopeden inga problem alls . Bensinkostnad? Du tror den mopeden slukar 1 liter milen eller? Idiot
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jamen pointen är ju att du ska sammanställa det med att dödsorsaken sannolikt är felaktig, det är ju absolut inte säkert att hon dog av hängning, Lisa hade inte de punktformade blödningarna i ögonen som förekommer hos en person som dör av hängning.
Kan u vara snäll och hänvisa till uppgiften om att det inte fanns punktformade blödningar i ögonen, tack
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Vad är det som står i FUP som stämmer med det jag fick fram under mina besök där?

Har inte själv läst den.

Bland annat att larmet gick när pappan flyttade mopeden.. Och att där har varit en del aktivitet på kvällen tror jag han syftar på!
2015-10-24, 11:23
Medlem
Citat:
Fast vi VET inte om motiv finns heller. Massor av män tittar på våldsporr utan att någonsin göra något själv. Dessutom var det bara en liten del av hans porrbilder som var våldsporr, vad jag har förstått.

Om alla män som tittar på våldsporr vore mördare vore det jobbigt i Sverige... om alla män som onanerar på sin arbetsplats vore mördare vore det lika jobbigt... Om man skulle ta vem som helst i SVerige och vända ut och in på personen som man gjort på NB tror jag man skulle hitta en hel del...
2015-10-24, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
NB säger att han aldrig träffat Lisa..men hur kan då den tekniska bevisningen säga motsatsen?:-)
Hur många sitter inne fast de nekat..fast den tekniska bevisningen är solklar? Du tvivlar alltså på att den tekniska bevisningen inte är korrekt?:-) Ett solklart fall som kommer att leda till livstid och sedan utvisning för gott.
Åklagarsidan hävdar såvitt jag förstår att den åtalades fru aldrig träffat Lisa, ändå säger den tekniska bevisningen motsatsen. Det är så att säga poängen, tack för det tydliga åskådliggörandet. Detta är ett ganska unikt problem i det här ärendet, det blir intressant att se vad försvaret kan göra av det och hur det bedöms av rätten.

Vad jag personligen gissar kommer bli utgången i rätten har jag redan skrivit.
2015-10-24, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nic84
Okey - så då är det i maskopi med varandra - AB och IB? Okey... Alla vittnesuppgifter om NB - att han har försökt locka med sig en kvinna dagen innan? Eller att han har setts vid andra tidpunkter vid ladan än vad han själv uppger skulle vara möjligt. Kan det vara så att AB och IB har bett Adriana ljuga ihop någon story för att sätta dit NB? Du förstår säkert själv hur osannoligt det börjar låta...

Det fina i kråksången är att vi har ett livstidsstraff att se framemot - han kommer hamna där han här hemma - inlåst för all framtid.

Livstidsstraff i Sverige innebär inte "inlåst för all framtid".
2015-10-24, 11:25
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Om alla män som tittar på våldsporr vore mördare vore det jobbigt i Sverige... om alla män som onanerar på sin arbetsplats vore mördare vore det lika jobbigt... Om man skulle ta vem som helst i SVerige och vända ut och in på personen som man gjort på NB tror jag man skulle hitta en hel del...

Nu är ju inte vem som helst i Sverige heller åtalade för det här avskyvärda mordet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in