2015-10-24, 14:13
Avslutad
Det duger inte att stå och snacka om att vi klarar denna utmaning tillsammans den 4/10, för att 20 dagar senare konstatera att vi inte klarar detta. Löfven besitter uppenbarligen ingen förmåga alls att se faror som hotar landet, och i tid göra något för att avvärja farorna. Han konstaterar förvånat att "oj, det brinner" när han är uppspänd på pålen i det brinnande bålet. Hans åtgärder är då att spotta på flammorna. Ni som röstade fram denna infantila man har mycket på era samveten!
Citera
2015-10-24, 14:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hippykiller
MrSkarsgard jag respekterar dig till 100% men jag vet inte om du medvetet alltid försöker misstolka vad meningsmotståndare säger.

Fakta är att vi har hundratusentals utomeuropeiska människor på flykt i Europa just nu.
Vad Lövet säger är att alla medlemmar i det gemensamma projektet EU måste ställa upp och förvara dessa hundratusentals människor. Vad som händer efter säger han inget om.
Han har inte vad jag vet begärt att alla flyktingar direkt ska få ett EU-pass i de länder de befinner sig just nu. Går vi ihop som medlemsländer och säger att alla ska få TUT för tillfället och vid en senare tid se om läget är annorlunda i deras hemländer och låta dom komma hem igen.

Men faktum är att vi har en jävla massa människor i europa just nu som inte "får plats"
Skulle ett land ensamt bestämma sig för att avrätta alla utomeuropeiska flyktingar hade dom satt sig i skiten. Hade ett land ensam satt alla flyktingar på ett plan tillbaka till Syrien så hade det landet fått ett helvete.

Nu står vi här med massor av människor och vi måste göra något gemensamt åt saken.
Det är fakta, sen kan du dra en massa sköna twitter floskler som får en att skratta. Men det förändrar inte situationen.
Que? Jag behöver inte göra ett skit, jag är inte tillfrågad ifall denna politik är ok och tänker inte ta något ansvar för det mörker som sjuklövern kastar in Sverige i. Mitt ansvar är mot mig själv o min familj.
Citera
2015-10-24, 14:21
Medlem
nnnipzs avatar
Känns mer och mer som att Löfvén inte får ha en enda egen åsikt. Någon annan bestämmer. Han kan aldrig svara rakt på någon fråga. Hur som helst detta var väldigt välkommet.
Citera
2015-10-24, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det duger inte att stå och snacka om att vi klarar denna utmaning tillsammans den 4/10, för att 20 dagar senare konstatera att vi inte klarar detta. Löfven besitter uppenbarligen ingen förmåga alls att se faror som hotar landet, och i tid göra något för att avvärja farorna. Han konstaterar förvånat att "oj, det brinner" när han är uppspänd på pålen i det brinnande bålet. Hans åtgärder är då att spotta på flammorna. Ni som röstade fram denna infantila man har mycket på era samveten!

Ja lite roligt att ha ett väckelsemöte med sång och lovord där man är helt övertygad om att Sverige klarar detta för att sedan bara någon vecka senare gå ut med att "detta håller inte".
Citera
2015-10-24, 14:27
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Gränsskyddet måste till innan man kör "nu är det fullt"-spåret. Inte an jävel ska över gränsen. Släpper vi in dem för att sen säga "sorry det är slut på plats här" och sen släppa dom vind för våg så får vi en ohållbar inhemsk säkerhetssituation för medborgarna.

Alla som inte får plats ska tillbaka därifrån dom kom med vändande båt/tåg.

Löfven har redan deklarerat att regeringen inte kommer att ta sådana beslut. Det får helt enkelt bli försvaret och polisen som ska ta initiativ till detta. Vilket han också sagt. Rikspolischefen sa i veckan att läget är under kontroll. Denna tro lär han ju tvingas ändra. Bollen ligger hos honom.
Citera
2015-10-24, 14:31
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Ja lite roligt att ha ett väckelsemöte med sång och lovord där man är helt övertygad om att Sverige klarar detta för att sedan bara någon vecka senare gå ut med att "detta håller inte".

Någon journalist använde nyktert ordet "kickoff" om det där mötet

Kan även likna det vid sådana där möten som pyramidspelsföretag anordnar där alla går helt upp i limningen och klappar händer åt alla pengar som nu ska tjänas.
Citera
2015-10-24, 14:31
Medlem
Ska man kväva folket mot sin vilja kommer det sluta illa , det som händer nu i Sverige med bränder m,m.

Svenskar kan ta mycket, men det finns EN GRÄNS också, vissa har kort stubin, andra måste bli lite mer provocerade , sen ballar Svensken ur totalt, och då kan det sluta illa.

Ett tips är att lyssna på folket innan det är för sent, det kommer bli allvarligt snart på riktigt.
Citera
2015-10-24, 14:47
Medlem
Snapcounts avatar
Sent skall syndaren vakna.

Tror att Löfven börjar tänka på att gå ut ur Schengen.., det är det enda som fungerar för stunden. Men att försöka skeppa över asylsökarna till andra nationer, vilka länder skulle det vara ?

Det är bara Sverige och Tyskland som aktivt har uppmuntrat till "kom hit" politiken, i Sveriges fall t.o.m med allehanda "lockbidrag" som retroaktiva barnbidrag, tandvård mm.., etc.., osv..

Och innan man slutar med allt detta, så kommer folk att fortsätta att komma.., inte före.

Skall bjuda på ett Svenskt/Norskt skräckexempel i asylpolitik :

-Yemane (56) på Bømlo har bodd 25 år på asylmottak. Siden 1990 har han bodd på asylmottak i Skandinavia. Først 8 år i Sverige, før han i 1998 dro til Norge og søkte om asyl.

56-åringen innehar den triste rekorden å være den som har sittet lengst på asylmottak i Norge.

http://www.tv2.no/2015/10/24/nyheter/bomlo/yemane-teferi/toppsaker/7538462
Senast redigerad av Snapcount 2015-10-24 kl. 14:51.
Citera
2015-10-24, 15:26
Medlem
Louise.potatisgriss avatar
Han säger alltså att detta inte fungerar längre men ändå så gör man ingenting åt anhörighetsinvandringen samt invasionen av ensamkommande 30-åringar.

Det är dessa två punkter som är 95% av problemet.

Så länge man inte rör dessa så kommer problemen bara att fortsätta.
Citera
2015-10-24, 15:29
Medlem
Louise.potatisgriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippykiller

Nu står vi här med massor av människor och vi måste göra något gemensamt åt saken.
Det är fakta, sen kan du dra en massa sköna twitter floskler som får en att skratta. Men det förändrar inte situationen.

Det finns två alternativ:

1. Vi släpper in dom i våra hem.

2. Vi skickar ut dom ur landet.

Ca 97% av Sveriges befolkning kommer att välja det sista alternativet.
Citera
2015-10-24, 15:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Louise.potatisgris
Det finns två alternativ:

1. Vi släpper in dom i våra hem.

2. Vi skickar ut dom ur landet.

Ca 97% av Sveriges befolkning kommer att välja det sista alternativet.
Det blir en tung börda för de 3%:en. Låt oss hoppas att de bor rymligt. Jag räknar med att Schyffert står först i kön.
Citera
2015-10-24, 15:41
Medlem
Stockholm1s avatar
Jag räknar med en ursäkt från alla er kommunister och sossar som tappert förnekat verkligheten i alla dessa år.

Hur känns det, nu när det är över? Sverigedemokraterna hade rätt hela tiden. Er ledare säger det med egna ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in