2015-10-24, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nuskig
Det snackas på orten om att Jönsson hade besök just den helgen, eller att det var nån de kände löst som hyrde eller bodde i en nån kåk i närheten. Och Jönssons säger att snubben åkt hem tidigt på söndagen, men FOLK i trakten säger atgt de sett honom i Blomberg på kvällen! Han var kvar men polisen har INTE hört honom.
OK ett rykte men några tjejer säger att han gett dem fräcka förslag.

Jag bor inte där men jag känner folk Götene och lite runt omkring.
Varför är han inte hörd? Finns inte i FUP.

Finns väl med i slasken på cirka 5000 sidor med alla andra.
2015-10-24, 01:04
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nuskig
Det snackas på orten om att Jönsson hade besök just den helgen, eller att det var nån de kände löst som hyrde eller bodde i en nån kåk i närheten. Och Jönssons säger att snubben åkt hem tidigt på söndagen, men FOLK i trakten säger atgt de sett honom i Blomberg på kvällen! Han var kvar men polisen har INTE hört honom.
OK ett rykte men några tjejer säger att han gett dem fräcka förslag.

Jag bor inte där men jag känner folk Götene och lite runt omkring.
Varför är han inte hörd? Finns inte i FUP.

Har du mer att berätta om vad du har hört, hur går snacket, du måste ha missat att delge någon detalj. När hörde du det här?
2015-10-24, 01:06
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
(...)
Skadorna på vänster hand kan indikera att han har snott repet runt vänsterhanden - den har blivit skavt när hon har hissats upp:

Vänster handrygg (mitt) 2 strimformade hudskrap.
vänster handrygg (lillfingersida) 2 hudskrap.
Vänster pekfinger hudskrap.
Vänster långfinger hudskrap.
Vänster ringfinger hudskrap.
Vänster lillfinger (mellanfalang) hudskrap.
Vänster lillfinger (inre falang) hudskrap.

(...)

Allt detta kan förklaras med att han är snickare och inte använder handskar i arbetet. Sorry.
2015-10-24, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Har du mer att berätta om vad du har hört, hur går snacket, du måste ha missat att delge någon detalj. När hörde du det här?
De har snackat om detta ett tag nu men eftersom polisen har godtagit versionen att han åkt innan mordet så har de struntat att kolla honom. Tro mig han finns INTE i FUP.
STockholmare. Tror han känner Gustav, ung. samma ålder.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreakinOAL
det finns psykfall överallt..
Vi behöver inte ta in fler...
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hur skulle bevisläget se ut om offret hade sitt könsorgan fullt med den misstänktes sperma tror du?

Jag påstår inte att NB har tänkt på allt, dock så verkar han ha vidtagit vissa åtgärder för att dölja ett brott, om det nu är han som är skyldig till mordet.

Jag tror inte att det är ovanligt att en person som har svårt för att tänka i flera steg inledningsvis gör rätt, så att säga, men har svårt för att göra rätt hela vägen ut, om du förstår vad jag menar.

NB kan ha tänkt i vissa banor inledningsvis, men tappade fattningen allteftersom.

Jag tror inte alls att han planerat att genomföra en "vanlig" våldtäkt, ett samlag, med kondom för att undkomma bevis. Den här sjuka killen ville inte ha ett samlag (det får han hemma hos frugan).
Han ville ha det just så här som han säkert drömt om länge när han spanat på den vackra sjuttonåringen: Långsamt kväva henne, titta på medan hon hänger sig själv när hon inte längre orkar stå på tå med fasa i ögonen, alltmedan han runkar för allt vad han är värd och får utlösning i hennes dödsögonblick.
Det finns inte ord för detta, det går inte att beskriva detta monsters fruktansvärda brott mot en oskyldig tonåring, ett barn i lagens mening.
Arma, arma föräldrar.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Ett mycket kort avsnitt från förhör med NB 2015-06-23 sid 1561:

"Mmm, mmm. Har du, är du helt säker på att du inte har träffat Lisa någon gång?
Det är jag helt säker på.
Vad kommer det sig då att vi har säkrat dna på dig på tillhörigheter, som kommer från
Lisa?

Det är omöjligt för att jag har aldrig träffat aldrig i livet träffat henne.
Ja jag ljuger inte för dig vi har säkrat dna från dig på Lisas tillhörigheter. Hur
kommer det sig?
Det är omöjligt. Jag har aldrig sett detta människa i mitt liv hur kan min dna hamna på den.
Det, det, det kan inte va så här".

Nu vet vi att det är flertalet mycket starka tekniska bevis mot NB. Hur nu advokaten skall trolla honom ur detta är en omöjlig uppgift, det går inte ens att få till dråp.

Rökt lång väg och framtiden utstakad i minst 18 år.

Livvstid + utvisning, förhoppningsvis ...
2015-10-24, 01:09
Medlem
ME077s avatar
Ursäkta om upprepning, har ej hunnit läsa ikapp. Två små frågor:

Han hade väl endast tejpat hennes näsa och mun? (Dvs ingen tejp över ögonen).

Han (de?) brukade tydligen ha livesex framför kamera. (Tre såna webbprofiler fanns i FUP om jag minns rätt). Någon som kollat upp dessa?
2015-10-24, 01:09
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H.Branting
I förhören med IB så berättar förhörsledaren om den funna avföringen från hennes man och passar samtidigt på att berätta att enligt gärningsmannaprofilgruppen på rikskriminalpolisen är det inte ovanligt att man efter våldsbrott blir akut bajsnödig och inte kan hålla sig.

Läser avslutande förhöret med IB nu från Vilnius. Oj vad hon slänger ur sig saker här, alla misstänktsamma personer hon sett plus att hon tydligen hört någon smyga in i deras bostad när hon duschat men inte tagit något

Absolut det har med kroppsfunktionerna att göra. Genom att tarmen överreagerar med sammandragningar vid anspänning och inre tryck av stressen och adrenalinpåslaget.

Finns fler lowlife som lämnat sin avföring vid sitt döda offer, tänker på MA.

Läser förhören med AB i FUP från sidan 1068 o framåt -
och undrar över det han säger om att NB och frun åkt iväg tillsammans för att handla vid 20. tiden på söndagen och sedan kommit hem igen vid 22?
Kan detta verkligen inte ses som indikation på att hon varit medhjälplig, ex vid transport av kroppen och faktiskt varit i närheten av LH och hennes trosa?
Förstår inte hur hon kunnat avföras från misstanke.
Hon har ju `skojat`om hans tvättning men gjort det utan större motstånd, att leran på kläderna kanske beror på att det är `han som har gjort det`som AB uttrycker sig. Hela detta förlopp under söndagskvällen ter sig väldigt oklart i mina ögon, än så länge - kanske kommer mer förklaringar längre fram i FUP? - vad de haft för sig under dessa ca två timmar tillsammans.
2015-10-24, 01:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Allt detta kan förklaras med att han är snickare och inte använder handskar i arbetet. Sorry.

Kära du. Xenia har sen kl 19 frågat samma sak typ 10 ggr. Dvs om ett förlopp/att en ensam GM inte klarar detta. DET var vad jag svarade på.

Resten sköter den tekniska bevisningen osv.
2015-10-24, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Hade Lisa huvudskador, tillräckligt för att bli medvetslös? Jag minns dubbelmordet i Dalby, kvinnan slogs medvetslös, mycket blod blev det.

Han behöver ju inte slagit henne medvetslös. Han kan ju ha slagit till henne så hon blev groggy och tappade kontrollen över sina ben t.ex. Det är fullt möjligt att göra utan att blodet sprutar. Det beror helt på var man slår. Boxare brukar t.ex. ha kunskaper var de ska slå för att få sin motståndare ur balans. GM kanske har samma kunskap?
Senast redigerad av hoaxgammon 2015-10-24 kl. 01:14.
2015-10-24, 01:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Jag tror inte alls att han planerat att genomföra en "vanlig" våldtäkt, ett samlag, med kondom för att undkomma bevis. Den här sjuka killen ville inte ha ett samlag (det får han hemma hos frugan).
Han ville ha det just så här som han säkert drömt om länge när han spanat på den vackra sjuttonåringen: Långsamt kväva henne, titta på medan hon hänger sig själv när hon inte längre orkar stå på tå med fasa i ögonen, alltmedan han runkar för allt vad han är värd och får utlösning i hennes dödsögonblick.
Det finns inte ord för detta, det går inte att beskriva detta monsters fruktansvärda brott mot en oskyldig tonåring, ett barn i lagens mening.
Arma, arma föräldrar.

Att få är inte liktydigt med att NB ville knulla sin fru, inte ens säkert att han tänder på henne.

Jo då, det finns ord för det här, dock så är vissa här i tråden överkänsliga och tål inte att höra sanningen utan omskrivning.

I övrigt så håller jag med dig, jag tror att NB tänder på maktutövning. Var det inte någon här i tråden som hade hittat något i FUP:et som antydde att NB dominerade sin bror?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in