2015-10-24, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Tänk lite nu, om offret är medvetslöst, vad är då syftet med att tejpa för mun och näsa?

Uppfyllande av perversion?

Edit: såg att ballabananen varit inne på samma linje
Senast redigerad av Rubar 2015-10-24 kl. 00:20.
Medlem
En fråga , kan man sernågra bilder på lisa i den fup eller vad den heter? tänkte om det e nån varningsgrej
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
På Onsdag, kommer pågå ~4 dagar

Antar den är stängd för allmänheten?

Nej, det ska finnas plats till 130 eller 140 (minns inte exakt) personer. När de sekretessbelagda delarna kommer upp i rättegången, kommer alla att få lämna salen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --aa--
Både brodern och frugan säger att Nerijus har problem med magen. Men själv säger han att han inte har det och att han sket i ladan för att han kanske hade ätit nåt konstigt.

Magen är nog det det minsta problemet för honom just nu. Det torde i vart fall var slutbajsat i ladan.
2015-10-24, 00:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungont
FUP s 857. Trosorna.
Fadern uppger att han hör två st personer prata i mobilen utöver Lisa Holm. Sker efter sms:et kl 18:22

Tack för rättelsen.

Jag fastnade direkt vid det där med hårtussarna. Det kan finnas en förklaring, en familjemedlem(offrets familj) kan vara förklaringen till hårtussarna. Jag tänker rentvätt, torktumlare, jag tror att du förstår vad jag menar.
2015-10-24, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallbrandt
...ett liknande Modus Operandi i seriemördaren Dennis ' BTK' Rader ( Bind, Torture, Kill), som ströp/ kvävde/ hängde sina offer innan han satte sig och onanerade vid den döda. En ostraffad, arbetande familjefar som det tog 36 år innan dom fick fast.

....... Och kanske även en liten inblick i exakt hur lite ett människoliv kan betyda för den här typen av GM.
...onanerade vid den döende , som "hängde sig själv" med kroppstyngden stående på utmattade tår med snara runt just ett dräneringsrör i taket (hans debut 1974).
2015-10-24, 00:17
Medlem
Postade detta tidigare idag, tror att det kan vara relevant i spekulationerna runt händelseförlopp

http://www.forensicpathologyonline.com/e-book/asphyxia/ligature-strangulation

Tänker specifikt på avsnittet om homicidal strangulation.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
Nu är jag ingen expert men där har du fel. Han slår henne, hon ramlar av första slaget, han binder henne, sätter bogserlinan runt halsen, bogserlinan är 5m lång så han kastar över andra stumpen över röret och firar henne upp med sin egna kroppstyngd på motsatta snörsidan. varefter han kapar av snöret till den stump som sen finns kvar.

Lisa väger säkert inte ens 50kg. Om hon så vägde 75kg så väger NB mer och kan fira upp henne enkelt. dessutom är han stark, han går där o grejar hela tiden, rå-bonden. Klart han är stark.
Hade Lisa huvudskador, tillräckligt för att bli medvetslös? Jag minns dubbelmordet i Dalby, kvinnan slogs medvetslös, mycket blod blev det.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Fast sms:et säger bara "jag åker nu". Per automatik behöver det inte betyda att hon åker på momangen. Hon kanske kom just på då att hon lovat att skicka ett sms och att hon skönjade slutet på de sysslor hon höll på med. 18:26 säger hon i mobilen " det är klart nu".. Enligt FUP så säger tjejerna att det kan vara så att de håller på att slutföra sysslorna just när lisa säger detta..

Men åkte inte tjejerna tidigare, runt 18:00 eller strax därefter? Minns inte nu.
2015-10-24, 00:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pungont
FUP s 857. Trosorna.
Fadern uppger att han hör två st personer prata i mobilen utöver Lisa Holm. Sker efter sms:et kl 18:22

Fadern är inte alls säker på detta..om det är 1 eller 2.. Han skriker "Hallå".. han gör väldigt dåligt..men uppfattar " det är klart nu"..
2015-10-24, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det spelar ingen roll hur sjuk man är, man snarar inte en 17-åring med fria händer, tejpar och hänger henne ensam.

Om hon är medvetslös?
2015-10-24, 00:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Hade Lisa huvudskador, tillräckligt för att bli medvetslös? Jag minns dubbelmordet i Dalby, kvinnan slogs medvetslös, mycket blod blev det.

Finns inga tecken på huvudskador..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in