2015-10-23, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Du skall hålla mig lyft över marken och samtidigt trä en snara över halsen alternativt ett snöre över ett rör 190 cm över golvnivå samtidigt som du håller offret över golvnivå. Rätt omständligt tycker jag, men säkert fullt möjligt.

Det är krångligt, men möjligt.

Extremt svårt om jag samtidigt ska knyta snaran när jag bär dig. Men desto enklare om jag knytit en löpsnara a'la vilda västern. Då behöver jag bara sticka in ditt huvud och släppa ner dig, snaran dras åt automatiskt pga knuten.

Men det kräver förmodligen nåt att stå på. Röret var väl 204 cm över marken. I så fall behöver jag få upp huvudet till 185-195 cm över marken, rimligtvis
2015-10-23, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cubalibre77
Jag har skummat igenom FUP.....någon som vet om det står någonting om dom har hittat DNA under hennes naglar?

En annan sak, som vi kanske aldrig får reda på.....är ju hur vida detta var planerat eller ej. Dom har väl sagt på nyheterna att det inte var det, utan att det lika gärna hade kunnat varit en annan tjej som råkade ut för detta.....men hur skall man kunna veta det?
Sid 509 i originalet, sid 547 i filen. Inga främmande fynd.
2015-10-23, 23:32
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Glöm inte tejpen efter snöret. Hur tejpar man med en hand?

Trots mitt senaste inlägg.....man hade hittat Lisas blod på insidan av hjälmen vid munnens placering. Hon kan ju ha åkt på en rejäl snyting, fått tejpen lindad runt huvudet för att inte höras och hissats upp medan hon t.o.m. var medvetslös?
Medlem
NB är rökt.

Läser man NFCs rapport över Lisas saker förstår man det. Han har ju grejat med hennes byxknappar, sannolikt för att dra ner byxorna som sen stannade nere. Han blod (DNA) finns runt knapparna där.

-torsk.

Rätt äcklig jävel, han har ju runkat vid fönstret mot cafeet, sitter sperma på väggen där på flera ställen enligt NFC

En relevant undran är om man gör en sinnesundersökning på honom inför straffbestämmandet eller ger man livstid och kastar bort nyckeln?
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Jag tycker hon verkar helt dum i huvudet vad fan vill hon inte att Lisas mördare skall få sitt straff eller vad?

Hon är professionell. helt enkelt. Hennes arbete (och viktiga roll) är att göra vad som kan göras för sin klient, och om denne blånekar gäller det att skrapa samman varje litet halmstrå till klientens fördel.

Nu när FU-protokollet är ute (tack till vederbörande, ni vet vilka ni är) så går det väl att sammanfatta något litet:

Det verkar som en solid utredning, där man undersökt de flesta rimliga och självklara aspekter.

Kopplingarna mellan MGM och brottsoffret är tydliga och väl belagda.

DNA på brottsoffret, DNA på diverse identifierade brottsredskap och hårstrån, tillsammans med lämningar från MGM i lokalen ger en tydlig bild av vad som hänt.

Några obegripligheter kvarstår att reda ut, och kanske kommer detta att komma fram i rättegången. Men det verkar klokt av både hustrun och brodern att hålla sig så långt det går från svensk rättvisa framöver.

Det enda som känns bra i detta är nu att det med största säkerhet innebär att rätt person sitter i häktet tills vidare och det har ju ett värde, rent allmänpreventivt. Vilket värde det innebär för de närmast drabbade vet jag inte.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ivanivan12
Det är krångligt, men möjligt.

Extremt svårt om jag samtidigt ska knyta snaran när jag bär dig. Men desto enklare om jag knytit en löpsnara a'la vilda västern. Då behöver jag bara sticka in ditt huvud och släppa ner dig, snaran dras åt automatiskt pga knuten.

Men det kräver förmodligen nåt att stå på. Röret var väl 204 cm över marken. I så fall behöver jag få upp huvudet till 185-195 cm över marken, rimligtvis
Samtidigt som offret, med fria händer, kämpar för sitt liv?
2015-10-23, 23:33
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Det mesta verkar möjligt och en smiley. Det känns som att det finns många empatibefriade kräk därute.

Förutom att du delger oss din känsla, vad vill du säga som är relevant för ämnet?

Smileyn är just en smiley, tolka fritt, dock har jag ett budskap och svarar på ett inlägg, det finns en relevans.

Ja, det mesta verkar möjligt, jag baserar den åsikten på FUP:et, ingenting skulle förvåna mig vad gäller NB och hans göranden.
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Glöm inte tejpen efter snöret. Hur tejpar man med en hand?

Lite mer exakt vad är det som gör dig så säker på att hon tejpats med bara en hand?
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
När det gäller felringningen så kan det vara att de fortfarande finns i cafèt och gör de sista sakerna inför stängningen. Hon säger " Det är klart nu" på svenska. GM talade bara engelska..ingen svenska.

Kanske det pekar på möjligheten att ytterligare en person var involverad.....någon som talar Svenska?
2015-10-23, 23:34
Medlem
Att MGM blod hittades på insidan av BO jeans vid knapparna måste väl se som hyfsat starkt bevis. Blir svårt att prata sig hur ur hans blod hamnade där.
2015-10-23, 23:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Hoppas det går att bevisa att det var mgm som hängde upp henne i snaran som gjorde att hon dog.
Så det inte påstås att han fann henne så och då ej kunde hejda sej. Pga att hans störda sadistiska sexuella drifter triggades igång och på så sätt började besudla och hantera kroppen.
För att sedan få panik och försöka röja undan.
Och sedan dissosiera till att han ändå inte var skyldig till själva mordet, därav ihärdigt nekande.

Hoppas inte det hela tar denna väg, utan att de kan bevisa att han mördade henne.

Det finns teknisk bevisning som binder Lisa/GM på det rep som fanns runt Lisas hals. Det finns blod från GM på ett rör där han hängt upp henne. Ett hårstrå från Lisa hittas 1,97 m upp vid röret. Sedan finns det blod från GM på Lisas rosa jacka. Samt på flera andra saker.

Detta är solklart fall.
2015-10-23, 23:35
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Trots mitt senaste inlägg.....man hade hittat Lisas blod på insidan av hjälmen vid munnens placering. Hon kan ju ha åkt på en rejäl snyting, fått tejpen lindad runt huvudet för att inte höras och hissats upp medan hon t.o.m. var medvetslös?

Offret kan också ha bitit sig i läppen när hon vurpade med moppen och skrapade upp sina knän.

Källa:FUP, förhör med pappan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in