2015-10-23, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sparrow1
Varför stämmer inget i utredningen?
MGM ska ha köpt pizza 20:10 den 7:e men övervakningskameran visar 19:12 den 6:e juni:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article21635968.ab

Varför gav polisen MGMs mobiltelefon till frun innan de undersökte den? Klantigt!

6/6 är dagen innan, kan de inte varit där och handlat då menar du?
Kvittot från 6/6 innehåller ingen pizza, däremot innehåller det öl, vilket han inte skulle köpt den 7:e.

Bilden må vara från 6/6, men det finns fler bilder i FUP som visar från 7/6 också.
Klockan på kameran ska gå ca 7-8min fel också.
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
En liten ljusglimt i allt elände är händelseloggen från To*björn Be*gman (*=r) som var patrulledare på MPS. Friska tag, militär bakgrund från K3 och själv lantbrukare efter vad som framkommer i hans egen rapport. Det var hans patrull som konfronterades av GM och fick så knepiga vibbar att de larmade polisen.

Han skriver sin rapport med viss schwung. "Hälften av gruppen yngre tjejer med högt stridsvärde"

Sedan är han initiativrik när han och patrullen söker igenom anläggningar och inte hittar någon person att fråga om lov:
"Startar överpumpning av flytgödsel till den (vänstra) bassängen med vaken för att sänka nivån, muntlig tillåtelse för detta erhållen av västanvinden som förklarar att laga grund för avhjälpande finns inom att det är allmänfarlig vårdslöshet att en ha inhägnad öppen öppen fallgrop i markplan med så mycket gödsel stående nedanför."

Han kan en hel del om växter och lantbruk som gör att han kan tolka naturen de söker igenom.

Med beskrivningar av vattenpatruller på ATV och liknande så får jag ett positivt intryck av MPS också.

Att skriva rapporter med "schwung" var säkert jättehippt på 50-talet men idag känns det bara fånigt att ordbajsa på dylikt sätt. Dessutom kan det utan vidare klassas som egenmäktigt förfarande som han höll på. Man har inte rätt att förfara med annans egendom bara för att man tillhör en skallgångskedja.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Hur fick han upp henne? En sjuttonårig tjej som kämpar för sitt liv.

Han kan inte ha strypt henne först och sedan hängt upp henne då?
2015-10-23, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Hennes händer var inte bundna och inget yttre våld syntes på kroppen förutom skadorna från repen runt halsen och sedan hade hon blåmärken runt vänster (?) knä.

Antingen har dessa uppkommit när han släppte ner henne eller när han överföll henne.

Han kanske tog bort sånt när hon hängde. där av repbitarna.
2015-10-23, 21:51
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mandelkaka

Kanske, men rättsläkaren skriver hängning inte strypning i sitt utlåtande. Kanske något för advokaten att ta tag i. Beror på vad rättsläkaren har att komma med.
2015-10-23, 21:53
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag citerar mig själv. Alla som har hållit på med hö och halm har förmodligen sett eller själv gjort en fläta av balband. Tvinna balband till ett tjockare rep, jag tror att det kan vara ett sådant rep som satt runt offrets hals.

Tja, vad ska man säga, många har ju dissat mig, förmätet citerar jag min tro, tycker ni inte att strypsnaran är väldigt likt ett balsnöre?

Var hängningen planerad? Ja, jag tror faktiskt det. NB var ute efter ett offer att förgripa sig på, binda, plåga, beskåda och runka, sedan bajsa lite och låtsas som om ingenting hade hänt.
2015-10-23, 21:54
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:

Här halkar jag in och måste säga att om man tejpar näsa och mun så har man inte kraft så värst lång tid till att göra motstånd och så undrar jag vad frun har för alibi egentligen
2015-10-23, 21:55
Medlem
Citat:

Jag tror obduktionen kan se om en person dödas av hängning eller om hon blev strypt innan. dom kan kanske se tex vinkel på balsnöret av skadar i halsen osv. Dom är ju supernoga med att veta och kunna se hur människor dödas.
2015-10-23, 21:56
Medlem
Cubalibre77s avatar
Jag har skummat igenom FUP.....någon som vet om det står någonting om dom har hittat DNA under hennes naglar?

En annan sak, som vi kanske aldrig får reda på.....är ju hur vida detta var planerat eller ej. Dom har väl sagt på nyheterna att det inte var det, utan att det lika gärna hade kunnat varit en annan tjej som råkade ut för detta.....men hur skall man kunna veta det?
2015-10-23, 21:56
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Skyll på AJ. Jag trodde på hans beskrivning.

Det är ju skitsnack det du kommer med. Du höll ju faktiskt med mig tidigare i tråden, när jag skrev att AJ överdrev solskenshistorian om NB.
2015-10-23, 21:58
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Att skriva rapporter med "schwung" var säkert jättehippt på 50-talet men idag känns det bara fånigt att ordbajsa på dylikt sätt. Dessutom kan det utan vidare klassas som egenmäktigt förfarande som han höll på. Man har inte rätt att förfara med annans egendom bara för att man tillhör en skallgångskedja.

Karln är inte nervös och ängslig, det räcker långt i min bok och är viktigare än att allt blir precis rätt och prydligt. Sedan uppträder han ju helt korrekt när hans grupp gör fyndet i rishögen.
2015-10-23, 21:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jäija
Jag tror obduktionen kan se om en person dödas av hängning eller om hon blev strypt innan. dom kan kanske se tex vinkel på balsnöret av skadar i halsen osv. Dom är ju supernoga med att veta och kunna se hur människor dödas.

Som någon sade att om han har tejpat för hennes näsa och mun så tappar hon kraft fort och då är det ju lätt för honom att trä snaran över huvudet på henne

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in