2015-10-23, 22:42
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
Möjligt, men varför fanns inte hans DNA på hennes byxor? Advokaten säger att man måste vara riktigt nära för att DNA skall ”sprida” sig

Kanske därför att byxorna var neddragna när han gned sitt ollon mot offrets underliv.
2015-10-23, 22:42
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ett av de värsta skambrott!

Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det är en plåga att läsa förhören med NB, hur kan förhörsledarna behålla sitt lugn och sitt tålamod? själv känner jag för att dra näven i skärmen gång på gång - bevis på bevis radas upp, ovedersägliga bevis och NB svarar "jag vet inte" "har inget mer att berätta" "jag har sagt allt"

Antingen är förträngningen så monumental att han själv är övertygad om att han inte har mördat Lisa,
eller också är han rätt och slätt bindgalen
.

Jag tror ingen av dessa två punkter.

Som jag förut har omnämnt så kan han inte erkänna detta! Detta är bland de värsta skambrott som finns det han är åtalad för.

Ett skambrott finns det ingen förståelse, ingen förlåtelse. Inte ens från hans egen familj. Då är det bara att skaka på huvudet och blåneka. Detta är det minst sämsta han kan göra.

Jag tror aldrig att han kommer att erkänna. Detta kommer jag att tro fram till dess han, mot all förmodan, skulle erkänna sig skyldig och börja berätta.

Hoppas verkligen att hans 14-åriga dotter, var än hon nu kan befinna sig, inte kommer att drabbas av vad hennes far är misstänkt för.
2015-10-23, 22:43
Medlem
Jag har skummat igenom protokollet och kan inte tro att N.B. kan bli dömd på detta. Jag hoppas inte det. Inte för att jag tycker synd om mördare utan för att jag tycker det är viktigt med rättssäkerhet.
Om han döms så är det för att alla så gärna vill se någon dömd för detta hemska brott. Och då vill man att det är N.B. Men kan man bevisa det? Det tror jag inte. Jag tycker det är intressant att läsa framför allt lillbrorsans förhörsprotokoll, jag tycker de lägger orden i mun på honom och pressar honom att säga det de vill. Lillbrorsan verkar inte så vidare smart och han vill ut från häktet, vilket man kan förstå. Han säger det de vill höra. Lite Quick-varning. DNA bevisen är inte värda något, hans tröja har funnits tillgänglig, för den som har velat plantera dna.
2015-10-23, 22:43
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
En icke obetydlig risk. Men hur kom DNA till innanför byxlinningen?
Det är en blodfläck innanför byxlinningen, inte bara "löst" dna. Det finns inte att han inte hanterat hennes person och sedermera lik.
2015-10-23, 22:44
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
En icke obetydlig risk. Men hur kom DNA till innanför byxlinningen?
NB försökte få det att se ut som ett sexbrott, kan man anta, och knäppte upp byxorna för att dra ner dem.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Var motsäger min hypotes faktan?
Hon saknar de klassiska tecknen för kvävning/strypning, typ blodsprängda ögon och då menar jag att det kan bero på att hjärtat stannade innan hon ströps/kvävdes. Stark stress kan få den följden + syrebrist i hjärtat.

Och utan officiell dödsorsak kanske det blir svårt att få till en livstidsdom.

Vad säger fup:et om själva dödsorsaken; tydligen kan det inte sägas säkert men vilken är 'huvudhypotesen' (om sådan finns)?

( har ej tillg t fup)
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sammandraget
Ett kort sammandrag.

- "Riktiga" bevis saknas
- Allmänt tunt
- Mycket motsäger pöbeln i denna tråd som har hävdat att han måste vara skyldig t.ex. är kroppen inte styckad i 5-6 delar, ingen penetration har skett.
- Om inte annat kommer fram så blir det friande dom i HR.
- Antagligen kommer vi aldrig få veta vad som har hänt i detta fall. Man har uppenbarligen satsat allt på att sätta dit en person och inte utrett andra misstänkta.

"Allmänt tunt". Driver du med oss?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Nej gammalt blod kan inte generera blodfläckar på tyg såsom skett på Lisas kläder, dessutom finns dna från kräket på te.x repknuten där även ett av Lisas hårstrån sitter intrasslat. Han är så rökt som han kan bli.

NBs blod var också på röret. Inget damm på blodet som det var på resten av röret, så det hade inte varit inte där en längre tid.
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Jag tror ingen av dessa två punkter.

Som jag förut har omnämnt så kan han inte erkänna detta! Detta är bland de värsta skambrott som finns det han är åtalad för.

Ett skambrott finns det ingen förståelse, ingen förlåtelse. Inte ens från hans egen familj. Då är det bara att skaka på huvudet och blåneka. Detta är det minst sämsta han kan göra.

Jag tror aldrig att han kommer att erkänna. Detta kommer jag att tro fram till dess han, mot all förmodan, skulle erkänna sig skyldig och börja berätta.

Hoppas verkligen att hans 14-åriga dotter, var än hon nu kan befinna sig, inte kommer att drabbas av vad hennes far är misstänkt för.

Kommer att drabbas?

Som sagt, hon kan redan vara drabbad, fundera lite på varför de inte har någon kontakt, han vet inte ens var hon uppehåller sig.
Senast redigerad av OY 2015-10-23 kl. 22:48.
2015-10-23, 22:45
Medlem
Vilket jävla öde att möta... Bara för att nån jävla planta ska få ett minne att runka till.

Hoppas detta räcker för fällande dom, att han skulle vara oskyldig håller jag i princip för omöjligt.
Men lagen har större benägenhet att tvivla.

Om någon tvekar kring huruvida motivet var sexuellt återfinns ett liknande Modus Operandi i seriemördaren Dennis ' BTK' Rader ( Bind, Torture, Kill), som ströp/ kvävde/ hängde sina offer innan han satte sig och onanerade vid den döda. En ostraffad, arbetande familjefar som det tog 36 år innan dom fick fast.

Hans erkännande finns här för den som är intresserad.
https://www.youtube.com/watch?v=BvWOje46Xp8

OBS: Känsliga lyssnare varnas. Det är inte direkt ett sommar-prat i P3, men väldigt intressant för den morbide... Och kanske även en liten inblick i exakt hur lite ett människoliv kan betyda för den här typen av GM.
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kanske därför att byxorna var neddragna när han gned sitt ollon mot offrets underliv.
Och det skulle inte avsätta DNA? Hur tänker du?
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Jag har skummat igenom protokollet och kan inte tro att N.B. kan bli dömd på detta. Jag hoppas inte det. Inte för att jag tycker synd om mördare utan för att jag tycker det är viktigt med rättssäkerhet.
Om han döms så är det för att alla så gärna vill se någon dömd för detta hemska brott. Och då vill man att det är N.B. Men kan man bevisa det? Det tror jag inte. Jag tycker det är intressant att läsa framför allt lillbrorsans förhörsprotokoll, jag tycker de lägger orden i mun på honom och pressar honom att säga det de vill. Lillbrorsan verkar inte så vidare smart och han vill ut från häktet, vilket man kan förstå. Han säger det de vill höra. Lite Quick-varning. DNA bevisen är inte värda något, hans tröja har funnits tillgänglig, för den som har velat plantera dna.
Men hur planterar man blod med mindre än att man har ett provrör med icke-koagulerat sådant?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in